Subject: FW: Töötutoetuse tingimused
From: "Siirika Paulman - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Aug 2026 14:17:46 +0300

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, August 25, 2026 2:13 PM
To: Siirika Paulman - MKM <[email-masked]>
Subject: Töötutoetuse tingimused

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Sooviksin täpsustada 2026 jõustunud töötutoetuse korda. Leidsin sellise
info: Töötaja saab edaspidi töötuskindlustusest suurema kaitse |
Sotsiaalkindlustusamet
<https://sotsiaalkindlustusamet.ee/sotsiaaltoo-artiklid/tootaja-saab-edasp
idi-tootuskindlustusest-suurema-kaitse?utm_source=chatgpt.com> . Selle
järgi peaks töötutoetuse maksmine pikenema, kui „olukord tööturul on väga
keeruline (registreeritud töötuid on vähemalt 20 protsenti rohkem kui
viimasel kolmel aastal keskmiselt), pikeneb hüvitise periood 60 päeva
võrra.“

Mis ajaperioodi siin vaadatakse? Kas augustis vaadatakse juuli töötuid
versus 2023-2025 aastate keskmine töötute arv või kuidas?

Tegin täna majandusanalüütikuna majandusolukorrast ülevaate ja rääkisin
muuhulgas Töötukassa statistikast, mille järgi on tööpuudus viimase 6a
madalaim. Sain selle järel ühelt kuulajalt tagasisideks, et tema tuttaval
just pikendati töötutoetuse maksmise perioodi, sest „tööturu olukord on
kehv“. Tahaksin lihtsalt selle teema enda jaoks selgemaks saada.

Suur tänu lühikese selgituse eest!

Kõike head

Liis Elmik

vanemökonomist

Macro Research Baltics

Swedbank AB Eesti filiaal

Liivalaia 34, (15040) Tallinn

Tel: +3728887206

Sõnum võib sisaldada konfidentsiaalset infot. Kui olete sõnumi saanud
eksituse tõttu,

palun informeerige saatjat, klõpsates nuppu "Vasta" ("Reply"), seejärel
kustutage

sõnum oma arvutist. Ärge tehke sõnumist koopiaid, levitage ega säilitage
seda.