Subject: FW: Riigitee nr 2 Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa tee km 7,69 jalg- ja jalgrattateetunneli ehitamise edasilükkamine
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Fri, 8 May 2026 10:56:20 +0300

From: Viktor Kisseljov <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 28, 2026 12:01 PM
To: [email-masked]; Õnne Kask <[email-masked]>
Subject: Riigitee nr 2 Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa tee km 7,69 jalg- ja
jalgrattateetunneli ehitamise edasilükkamine

Tere

Transpordiameti ja Rae Vallavalitsuse vahel on 22.08.2025 sõlmitud
koostööleping nr 3.2-1/25/1225-1, mille kohaselt on 2026. aastal
kavandatud riigitee nr 2 Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa tee km 7,69 jalg- ja
jalgrattateetunneli ehitamise kaasfinantseerimine.

Seoses Lähis-Idas sõjalise konflikti puhkemisega ning sellest tulenevate
võimalike finantsmõjudega, eelkõige bituumeni maailmaturu hinna ja kütuse
kallinemise tõttu, prognoosib Transpordiamet juba sõlmitud
töövõtulepingute maksumuse olulist kallinemist, mis mõjutab negatiivselt
käesoleva aasta teehoiukava investeeringute eelarvet. Eeldatav negatiivne
mõju on üle 10 miljoni euro.

Sellest tulenevalt otsustas Transpordiameti lükata 2027. aastasse edasi
mõned suuremahulised objektid, mille ehitushankeid ei ole tänaseks veel
avaldatud.

Tuginedes eeltoodule teatan, et käesoleval aastal kavandatud jalg- ja
jalgrattateetunneli ehitamine lükatakse edasi 2027. aastasse.

Palun teada anda, kas Rae Vallavalitsusel on valmisolek kaasfinantseerida
jalg- ja jalgrattateetunneli ehitustöid koostöölepingus toodud ulatuses
2027. aastal?

Lugupidamisega

Viktor Kisseljov

Juhataja

Teehoiuteenistuse põhja osakond

+372 5304 0065

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

                            Transpordiamet