Subject: Pakendiseaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu
From: Helen Tõnise - RA <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Wed, 5 Aug 2026 11:12:53 +0300

Teie: 09.07.2026 nr 1.2-3/1757-1
Meie: 05.08.2026 nr JUR-3/3769-2

Tere!

Edastame tagasiside pakendiseaduse ja sellega seonduvalt teiste seaduste 
muutmise seaduse eelnõule.

Soovime tähelepanu juhtida sellele, et määrus (EL) 2025/40 sisaldab mitmeid 
erisusi teatud tootekategooriate, sealhulgas ravimite ja meditsiiniseadmete 
pakendite suhtes. Kuna seletuskiri annab ülevaate ELi pakendi- ja 
pakendijäätmete määrusest, soovitame selguse huvides käsitleda selles ka 
määruses ette nähtud erisusi.

Näiteks on seletuskirja punktis 2.1 märgitud, et kõik pakendid peavad olema 
2030. aastaks ringlussevõetavad majanduslikult teostataval viisil ning 
plastikpakendite puhul kehtestatakse siduvad ringlussevõetud materjali 
miinimumnõuded. Samas näevad määruse artikli 6 lõige 11 ja artikli 7 lõige 
11 ette erandid teatavatele pakenditele, sealhulgas ravimite 
esmapakenditele, teatud ravimite välispakenditele ning meditsiiniseadme 
kontaktitundlikele pakenditele, mille suhtes nimetatud nõudeid ei kohaldata. 
Lisaks sisaldab määruse artikli 12 lõige 11 erisusi pakendi märgistamise 
nõuete osas. Seetõttu soovitame seletuskirjas nendele erisustele viidata.

Lugupidamisega

Helen Tõnise

õigusnõunik

Õigusosakond

Ravimiamet

737 4140

www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information. If you are not the intended recipient, please notify 
the sender immediately by returning the e-mail and permanently deleting what 
you have received. Any dissemination or use of this information by a third 
person without permission is prohibited and may be illegal.