Subject: FW: Karksi puidutööstuse parkimine
From: "Kadri Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Kadri Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 22 Apr 2026 17:46:04 +0300

From: Eveli Opmann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, April 17, 2026 3:08 PM
To: Alard Tallo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Martin Ellram <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Armas Hendrik
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Rein
Anton <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Karksi puidutööstuse parkimine

Tere,

Aitäh vastuse eest. Mõistame Teie soovitusi ning hindame, et olete
olukorrale tähelepanu pööranud. Samas soovime rõhutada, et meie eesmärk ei
ole see, et veoautod ootaksid oma laadimiskorda meie territooriumil.
Autode arv võib ajutiselt kujuneda selliseks, et meil ei ole neile
piisavalt ruumi, nagu nägime ka märtsi alguses. Lisaks eeldaks selline
korraldus pikemaajalist ja põhjalikumat planeerimist.

Meie hinnangul annaks keelumärkide paigaldamine autojuhtidele selge ja
üheselt mõistetava sõnumi, et tegemist ei ole ootamiseks ettenähtud
kohaga. Ootamiseks on olemas selleks sobivad alad maanteede ääres või
bensiinijaamades ning sarnast korraldust rakendatakse ka paljudes teistes
ettevõtetes. Näiteks linnakeskkonnas ei peeta üldjuhul mõeldavaks, et
veoautod kogunevad ettevõtete lähedusse mitmeks tunniks oma laadimisaega
ootama.

Seetõttu palume võimaluse korral keelumärkide paigaldamist veel kord
kaaluda. Leiame, et sellest oleks olukorra lahendamisel igal juhul abi.

Lugupidamisega,

Eveli Opmann CEO

+372 5293639   <http://www.puidukoda.eu/> www.puidukoda.eu

  _____

From: Alard Tallo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 19 March 2026 16:05
To: Eveli Opmann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Martin Ellram <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Armas Hendrik
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Rein
Anton <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Karksi puidutööstuse parkimine

Tere,

Kahtlemata ka teeomanikuna  tunneme otseselt veokite teepeenral parkivate
veokitega kaasnevat negatiivset mõju ja hetkeolukord ei ole ka meile
meelepärane.  Raskete veokite pidev parkimine on kahjustanud riigitee
teepeenraid ja segab ka hooldustööde teostamist. Veokid ootavad pääsemist
(kauba laadimiseks) OÜ Puidukoja  territooriumile. Kuna veokite parkimine
toimub ettevõtte äritegevuse huvides, siis palume OÜ Puidukojal leida
ootavate veokite parkimise võimalus oma territooriumil.

Parkimist keelavate liiklusmärkide paigaldamine annab hea aluse võtta
parkivate veokite juhid vastutusele aga ei rahulda kõiki osapooli. See
lükkab lihtsalt probleemi edasi teise asukohta või siis teisele
ametkonnale. Kuskil peavad ju laadimiskorda ootavad veokid parkima.
Mõistlik oleks leida lahendus kohapeal.  Nii, et ootavate veokite
parkimine toimuks ettevõtte lähedal või ettevõtte territooriumil, ainult
selline lahendus muutuks senine olukord ohutumaks.

Peate ikkagi leidma lahenduse ka logistikat muutes või siis riigitee äärde
või ettevõtte territooriumile veokite parkimiskohtade rajamiseks. Kuna
veokitele parkimiskohtade rajamine toimub OÜ Puidukoda huvides, siis tuleb
ka riigitee äärde rajatava parkimisala ehitus teie enda poolt ka
rahastada. Parkimiskohtade rajamine riigitee äärde võtab aega, sest see
eeldab projekti ja kooskõlastusi. Eelistatum  ja kiirem oleks rajada
parkimiskohad ikkagi OÜ Puidukoda enda territooriumil.

Palun kaaluge tõsiselt ülaltoodud variante. Juhul kui sellist lahendust ei
leita, siis võime arutada teelõigule parkimist keelavate liiklusmärkide
panekut, kuigi nagu ma eelpool kirjutasin, siis tegelikku probleemi see ei
lahenda.

Tagasisidet oodates

Lugupidamisega,

Alard Tallo
Liikluskorraldaja

Teehoiuteenistuse Lääne osakond
+372 504 9304

Transpordiamet / Pargi 3a / 71020 Viljandi

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Eveli Opmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 5, 2026 10:51 AM
To: Alard Tallo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Martin Ellram <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Armas Hendrik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Rein Anton <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Fw: Karksi puidutööstuse parkimine

Tere Alard,

Pöördun Teie poole Puidukoda OÜ poolt.

Mõni aasta tagasi arutasime peatumise keelumärkide paigaldamist
Karksi-Nuia – Anikatsi maanteele (umbes 800 m lõigule km 1,07–1,89). Meie
praeguse info kohaselt ei ole need märgid sinna kahjuks seni jõudnud.

Mõistame, et prioriteedid võivad ajas muutuda, kuid meie jaoks on see
teema endiselt oluline. Kas saaksite palun anda teada, millal oleks Teil
võimalik need märgid paigaldada?

Ette tänades ja parimat soovides

Eveli Opmann CEO

+372 5293639   <http://www.puidukoda.eu/> www.puidukoda.eu

  _____

From: Alard Tallo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, December 18, 2023 08:35
To: Eveli Opmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Armas
Hendrik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Silver Simuste
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Karksi puidutööstuse parkimine

Tere,

Paigaldame esimesel võimalusel ca 800 m lõigule km 1,07-1,89, veokite
peatumise keelu.

Loodame, et olukord sellel lõigul paraneb ning probleem ei kandu kuskile
mujale.

Lugupidamisega,

Alard Tallo
Liikluskorraldaja

Teehoiuteenistuse Lääne osakond
+372 504 9304
Pargi 3a / 71020 Viljandi
www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

From: Eveli Opmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, December 12, 2023 9:45 AM
To: Alard Tallo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Armas Hendrik
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Karksi puidutööstuse parkimine

Tere,

Tänud meie poole pöördumast. Oleme olukorrast teadlikud.

Meil on veokitele loodud aja broneerimise süsteem, kuid nad saabuvad mõnel
juhul varem kui on broneeritud aeg. See pole ka meie huvi, et nad seal
pargiksid.

Nagu telefonis rääkisime, paigaldate sinna märgid, mis keelavad peatumist.

Meie poolt on kontaktisikuks laojuhataja Armas Hendrik, tel. 5298824,
kelle poole võite julgelt pöörduda märkide paigaldamise osas.

Tänud ette

Eveli Opmann CEO

+372 5293639   <http://www.puidukoda.eu/> www.puidukoda.eu

From: Alard Tallo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, December 12, 2023 9:17 AM
To: Eveli Opmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Karksi puidutööstuse parkimine

Tere,

Meie poole on pöördunud mitmed kodanikud, et Puidukoda OÜ teenindavad
veokid pargivad koorma laadimist oodates Karksi-Nuia – Anikatsi maanteel
ning sellega takistavad ohutut liiklemist teel.

Veokid pargivad mõlemal pool tee servas ning seetõttu neist mööduvatel
autodel ei ole tagatud ohutu nähtavus. Samuti takistavad nad jalakäijate
ja jalgratturite liiklemist tee servas. Tee kõrval parkimine on rikkunud
teepeenraid ning talvel takistab selline tegevus teede talihoolet.

Juhin tähelepanu, et vastavalt liiklusseadusele on väljaspool asulat
lubatud parkimine vaid tee paremal teepeenral ning pimeda ajal tohib
parkida ainult parklas või puhkekohas.

Lähtudes ülaltoodust palun korraldada Puidukoda OÜ teenindavate veokite
parkimisvõimalus ettevõtte territooriumil.

Palun tagasisidet olukorra lahendamise osas.

Lugupidamisega,

Alard Tallo
Liikluskorraldaja

Teehoiuteenistuse Lääne osakond
+372 504 9304
Pargi 3a / 71020 Viljandi
www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>