Subject: Päring
From: Merilyn Närep <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "press - AKI" <[email-masked]>
Date: Fri, 7 Aug 2026 11:21:24 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Züleyxa Izmailova tegi sotsiaalmeediasse postituse: "Viis päeva tagasi
selgus, et igaühel on e-rahvastikuregistrist võimalik vaadata vastsündinud
laste emade nimesid ja isikukoode ja kuigi inimeste isiklik info on seal
kergesti kättesaadav, pole tegu andmelekke ega veaga, vaid seadusest
tuleneva siseministeeriumi pakutava e-teenusega.
Nüüd aga leidis andmekaitseinspekstioon, et Malluka loodud veebileht tuleb
sulgeda just seetõttu, et sinna on koondatud pedofiilide ja muude
kurjategijate "delikaatsed andmed" (nimed, sünnikuupäevad, fotod ja lingid
kohtulahenditele).
Pm, et kui riik jagab äsja sünnitanud naiste andmeid vasakule ja paremale
on kõik korras, aga kui eraisikud koondavad riigi registritest
kurjategijate andmed ühte kohta kokku, et need inimestele kergelt
ligipääsetavaks teha, on kuri karjas.
Kus siin loogika on?"

Paluksin kommentaari, et kas tõesti on võimalik äsja sünnitanud naiste
andmeid nii vaadata? Miks see nii on? Kuidas kommenteerite postitust?

Lugupidamisega,

Merilyn Närep

veebireporter

+372 590 66 551

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

AS Õhtuleht Kirjastus

Narva mnt 13, 10151 Tallinn

www.ohtuleht.ee <http://www.ohtuleht.ee/>

 <http://www.ohtuleht.ee/>