Subject: FW: küsimus - Kas siseruumis tegutsev (öö)klubi on avalik üritus?
From: "JM info Shared MB"
To: "JM info Shared MB"
Date: Thu, 2 May 2024 09:46:05 +0300

From: Avalike ürituste korraldajate liit / Estonian Union of Organizers of 
Public Events <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: 1. May 2024 at 23:46:17 EEST
To: Tõnis Saar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: küsimus - Kas siseruumis tegutsev (öö)klubi on avalik üritus?

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Vastame Kliimaministeeriumi ja Põllumajandus- ja Toiduametiga avalike 
ürituste korraldajate ja kauplejate küsimustele seoses 1.1.2024 seadusega 
korduskasutusnõude osas (küsimused-vastused avaldame lehel www.liit.ee 
<http://www.liit.ee>  ja liidu Facebookis).

Hiljuti Pärnus toimunud "Pro Koosolekul 3" 
https://www.eestimessid.ee/prokoosolek2024 esitati selline küsimus (allpool) 
ja ametid ka vastasid, aga liidul on siiski küsimus, et kas me järeldame 
vastusest et igapäevaselt avatud olev ööklubi ei ole avalik üritus, aga kui 
tegemist on reklaamitud üritusega kus on esinejad, siis on avalik üritus? 
See tundub olevat hetkel selline "hall ala" ja selle kohta küsitakse meilt 
pidevalt, oleks väga hea kui saaksime konkreetselt selle teema defineeritud 
ja siis seda ka kommunikeerime - meil on listis 1000+ avaliku ürituse 
korraldajat üle riigi ja (öö)klubidel oleks siis ka selgus majas. Küsimuse 
on esitanud ööklubide pidajad meile, aga see puudutab siis ka kõikvõimalikke 
klubisid kuhu on korraldatavatele üritustele avalik ligipääs.

Küsimus 3: Kas siseruumis tegutsev ööklubi on avalik üritus?

Vastus:  Avaliku ürituse mõiste on defineeritud korrakaitseseaduses ning 
selle all mõeldakse avalikus kohas toimuvat ja avalikkusele avatud 
lõbustusüritust, võistlust, etendust, kaubandusüritust või muud sellesarnast 
inimeste koos olemist, mis ei ole koosolek.

Justiitsministeerium on selgitanud, et avalikuks ürituseks kvalifitseerumine 
eeldab, et isikute koosviibimisel on ka teatav ühine eesmärk ning see 
koosviibimine on korraldatud. Neid tingimusi ei täida isikute juhuslik ühine 
avalikus kohas viibimine. Avaliku üritusena kvalifitseerumiseks peab 
meelelahutuslikul inimeste koosolemisel olema ka teatav ajutine ja erandlik 
iseloom. Seetõttu avalikkusele regulaarselt ligipääsetavad avalikud kohad 
ilma konkreetse ürituseta ei ole avalikud üritused korrakaitseseaduse 
tähenduses.

Auris Rätsep
MTÜ Avalike ürituste korraldajate liit

NGO Estonian Union of Organizers of Public Events

Korraldaja / Juhatuse liige

Organizer / Member of the Board
_____________________________

Tel: +372 504 3000
E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Web: www.liit.ee <http://www.liit.ee>

Liitu meiega! Join us!
www.liit.ee/liikmed <http://www.liit.ee/liikmed>

Vastutustundlik korraldaja

Responsible organizer

www.liit.ee/vastutustundlik <http://www.liit.ee/vastutustundlik>