Subject: Vs: RB veotee - Saku VV kooskõlastus
From: "Kalev Eensaar" <[email-masked]>
To: "Viktor Kisseljov" <[email-masked]>
Cc: "Margus Magus" <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Sep 2025 19:45:51 +0300

Tere

Käesolevaga anname teile teada, et Saku Vallavalitsus jõudis AS-i Merko
Ehitus Eesti ja AS-i GRK Ehitus kokkuleppele, et suuremad veotööd toimuvad
karjääridest RB IV trassi objektile Hao teed pidi, mitte mööda Saku
alevikku läbivaid teid. Lisan veoteede kooskõlastuse manusesse, millest
leiate ka ülejäänud veoteede kohta käiva info.

Lisainfoks, et Hao tee hooldamise ja taastamise osas on meil veel
ehitajate, RB ja eraomanikega sõlmimisel koostöökokkulepe.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee

Saatja: Viktor Kisseljov <[email-masked]>
Saatmisaeg: teisipäev, 12. august 2025 12:35
Adressaat: Kalev Eensaar <[email-masked]>
Koopia: Tanel Ots <[email-masked]>; Marti Rehemaa
<[email-masked]>; Peep Pukk <[email-masked]>; Silver
Riisalo <[email-masked]>; Margus Magus
<[email-masked]>
Teema: RE: RB veotee - kooskõlastuse tühistamine

Tere

Täname kirja eest ja juhime veelkord tähelepanu, et Transpordiameti
veoteede kooskõlastus kehtib ainult kasutatavatele riigiteedele. Kui Rail
Baltica põhitrassi ehitamise töövõtja ei saavuta kokkulepet teiste teede
omanikega soovitud teede kasutamise osas ja sellest tulenevalt muutuvad
riigiteede veoteed, siis peab töövõtja veoteed Transpordiametiga uuesti
kooskõlastama. Antud hetkel Transpordiamet ei tühista 12.05.2025 kirjaga
nr 7.1-3/25/6366-3 antud veoteede kooskõlastust.

Lugupidamisega

Viktor Kisseljov

Juhataja

Teehoiuteenistuse põhja osakond

+372 5304 0065

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

                            Transpordiamet

From: Kalev Eensaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, August 1, 2025 10:04 AM
To: Margus Magus <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Viktor Kisseljov
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Tanel Ots <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Marti Rehemaa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Peep Pukk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Silver Riisalo
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: RB veotee - kooskõlastuse tühistamine

Tere

See on mõistetav, et väljastasite kooskõlastused riigiteede kasutamiseks,
kuid teie kooskõlastuste lisades (kaartidel) on veoteede hulgas ka
omavalitsusele kui ka eraomanikele kuuluvad veoteed.

Seega hea tava oleks enne veoteede kooskõlastuste väljasaatmist eelnevalt
konsulteerida sel teemal ka omavalitsuse ja eraomanikega, sest kui neil on
veoteede trajektooride osas teine nägemus, siis peab muutuma ka teie poolt
kooskõlastatav veoteede trajektoor.

Antud juhul on Saku Vallavalitsusel nägemus, et kogu liiklus (nii
täiskoormate kui tühikoormatega) peab Sooteed läbiva RB trassi objektini
toimuma mööda Viljandi maanteed ja Hao teed.

Palume teil selleks enda kooskõlastus korrigeerida ja saata see Harjumaa
IV lõigu ehitajale ja infoks RB esindajale.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee

Saatja: Margus Magus <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 31. juuli 2025 16:22
Adressaat: Kalev Eensaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Tanel Ots <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Marti Rehemaa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Peep Pukk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Silver Riisalo
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Viktor
Kisseljov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: RB veotee - kooskõlastuse tühistamine

Tere

Võite anda viite, mis alusel on olnud ebaseaduslik kooskõlastamine TRAMi
riigiteede osas.

Soo tee osas TRAM kooskõlastust ei ole väljastanud, st KOVi, RMK jms
kolmandate isikute teede kasutamiseks ehitajad peavad vastavate teede
omanikega saavutama kokkulepped, saama nõusolekud. Meie kooskõlastused
hõlmavad TRAMi riigiteid. Seda ka kooskõlastus kirjades kajastame.

                               Terv

Margus Magus
juhataja

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond

tel. 5919 8701

Teelise 4, 10916 Tallinn
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Kalev Eensaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 31, 2025 2:44 PM
To: Viktor Kisseljov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Margus Magus
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Tanel Ots <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Marti Rehemaa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Peep Pukk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Silver Riisalo
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RB veotee - kooskõlastuse tühistamine

Tere

Olete väljastanud 12.05 nr 7.1-3/25/6366-3 „Rail Baltica Saku-Harjumaa
piir põhitrassi veoteede kooskõlastamine nr 2“ GRK Eesti AS-ile
kooskõlastuse vedamaks RB materjale läbi Saku vallale kuuluva Sootee.

Seda õigust teil pole ühepoolselt (ilma Saku Vallavalitsuse
kooskõlastuseta) olnud väljastada ning see kooskõlastus tuleb teil
tühistada. Saku Vallavalitsus ei soovi, et Rail Baltika objektile juurde
sõidetaks mööda Saku aleviku lõuna osas asuvat Sooteed. Kogu liikumine
sealsele RB trassile ja sealt ära peab saama toimuda Hao tee kaudu, mis on
teie kooskõlastuses märgitud kui „Veotee kaart karjääri tagasi“.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee

Saatja: Margus Magus <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 31. juuli 2025 14:05
Adressaat: Kalev Eensaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RB veoteed

Tere

Saadan RB veoteede kooskõlastused, Saku vallaga seonduvad.

St siis Juuliku-Saku kaudu tee kaudu veod on saanud nõusoleku.

Saku keskusest läbisõit oli ka teemaks, aga selle välistasime.

GRK + Trev-2 (Inf Infra peatöövõtjaks).

                               Terv

Margus Magus
juhataja

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond

tel. 5919 8701

Teelise 4, 10916 Tallinn
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee