Subject: FW: Õiguskantsleri päring
From: Ksenia Žurakovskaja-Aru <[email-masked]>
To: "Kadi Kallas" <[email-masked]>
Date: Tue, 19 Mar 2024 14:56:32 +0200

From: Ksenia Žurakovskaja-Aru
Sent: Tuesday, March 19, 2024 12:12 PM
To: [email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Õiguskantsleri päring

Tere

Pöördun Teie poole seoses õiguskantslerile eri ajal, eri inimestelt ja
erinevatest Eesti vanglatest saabunud pöördumistega, milles nad ei ole
rahul vanglates pakutava toiduga. Avaldajad kaebavad, et neile
tegelikkuses serveeritud toidu kalorsus, vitamiinide ja mineraalide
kogused ei vasta vanglate menüüdes märgitule.

Et õiguskantsler saaks avaldajatele ammendavalt vastata, palun ÕKS § 28
<https://www.riigiteataja.ee/akt/126052020011?leiaKehtiv#para28>  alusel:

1.	Edastada perioodil 2022-2024 Terviseameti vangla toidu üle
teostatud järelevalvetulemuste kokkuvõtted.
2.	Palun selgitage lisaks, kuidas järelevalvet teostati – kas
kontrolliti üksnes dokumentide (nt vangla menüü) vastavust
sotsiaalministri 31.12.2002 määrusele „Toidunormid kinnipidamisasutustes
<https://www.riigiteataja.ee/akt/13252259?leiaKehtiv> “ või võeti kohapeal
ka toiduproove ning hinnati toidu sisulist vastavust normidele.
3.	Kui järelevalve käigus toidu sisulist vastavust normidele ei
hinnatud, siis palun selgitage, mis põhjusel seda ei tehtud.

Olen tänulik, kui saate vastata hiljemalt 27.03.2024.

Lugupidamisega

Ksenia Žurakovskaja-Aru
õiguskantsleri vanemnõunik
õiguskantsleri volitusel
693 8415