Subject: Arvamuse avaldamiseks kuni 12.06.2026: Euroopa turismistatistika ajakohastamine
From: "Jaana Tael - STAT" <[email-masked]>
To: "Aleksandr Michelson - MKM" <[email-masked]>,Evelin Tõnisson - MKM <[email-masked]>, "Kristina Jerjomina - MKM" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 May 2026 17:40:42 +0300

Head partnerid!

Kutsume koos Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumiga teid arvamust 
avaldama Euroopa turismistatistika ajakohastamiseks. Konsultatsiooniga on 
võimalik tutvuda 
<https://ec.europa.eu/info/law/better-rhttps://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/16812-Euroopa-turismistatistika-oigusakti-ajakohastamine/public-consultation_et> 
siin lingil (vajalik sisselogimine). Sama küsimustik on ka sellele kirjale 
lisatud.

Tegemist on Euroopa Komisjoni avaliku konsultatsioonivooruga, millest 
loodetakse laiapindset sisendit Euroopa turismistatistika määruse 
uuendamiseks (ettepanekut on Euroopa Komisjonilt oodata 2027. a alguses). 
Eestis koostame koondvastuse, millesse nüüd ka teid kaasame. Mõistagi on 
teil võimalik ka ise enda organisatsiooni poolt vastata, sel juhul oleme 
tänulikud, kui saadate enda vastuse ka meile.

Teie arvamus on oluline nii ettevõtluse toetamiseks kui muu poliitika 
kujundamiseks (nt turism, liikuvus, regionaalareng, siseturvalisus, 
kestlikkus) vajalike andmevajaduste, ning erasektoris tekkivate andmete 
kasutatavuse vaatest. Statistikaametis seisame samas ka ettevõtjate madala 
halduskoormuse eest. Arvamust avaldades palun arvestage ka sellega, et uued, 
muutuvad või detailsemad andmevajadused võivad Eesti ettevõtjate 
halduskoormust suurendada.

Edasiste sammudena koostame Eesti poolt koondvastuse ja saadame selle 
Euroopa Komisjonile. Saame teie arvamust arvestada ka EL statistikamääruse 
eelnõu kujundamisel Eurostati töögruppides kuni selle avaldamiseni 2027. a 
esimeses pooles. Seejärel jagame teiega EL määruse eelnõu, millele kavatseme 
koostada Vabariigi Valitsuse poolt kinnitatud ja Riigikogu poolt heaks 
kiidetud Eesti seisukohad ning selle kaasamisringi käigus anname teile 
veelkord võimaluse olulisi asju rõhutada.

Ootame teie arvamust kuni 12. juunini 2026 aadressile [email-masked].

Heade soovidega

Jaana Tael
Partnerlussuhete juht

Statistikaamet
https://www.stat.ee <https://www.stat.ee/>

tel: +372 522 8629

  <https://www.stat.ee/img/ES_Signature.et.png>

 <https://www.facebook.com/Statistikaamet> 
<https://www.instagram.com/eesti_statistika> 
<https://www.linkedin.com/company/statistikaamet-statistics-estonia/> 
<https://twitter.com/eestistatistika> 
<https://www.youtube.com/user/Statistikaamet>

Tegutseme roheliselt! Ära prindi seda e-kirja, kui see vajalik pole.