Subject: Päring TLS § 44 lg 6 kohta
From: "Lembi Treumuth" <[email-masked]>
To: "Maria-Helena Rahumets - MKM" <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>
Cc: "Rainis Nagel" <[email-masked]>, "Anni Pavlenko" <[email-masked]>
Date: Fri, 12 Jun 2026 12:54:49 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi töösuhete ja
töökeskkonna osakond

Riigi Teataja andmetel on töölepingu seaduse väljatöötanud ja seletuskirja
koostanud MKM töösuhete ja töökeskkonna osakond, seetõttu pöördume teie
poole palvega selgitada alltoodud küsimust.

TLS § 44 lg 6 ütleb, et tööandja hüvitab ületunnitöö vaba ajaga
ületunnitöö ajaga võrdses ulatuses, kui ei ole kokku lepitud ületunnitöö
hüvitamist rahas. Lõige 7 kohaselt ületunnitöö hüvitamisel rahas maksab
tööandja töötajale 1,5-kordset töötasu.

Tööinspektsiooni poolt hallatavas Tööelu portaalis on esitatud tõlgendus,
et see vaba aeg peab olema tasustatud. Seega tähendab rahaliselt
ületunnitöö hüvitamine pooltevahelist selget kokkulepet.
Oluline on siinkohal välja tuua see, et TLS § 44 lg 6 ei sätesta vaba aja
andmisel võrdses ulatuses ületunnitööga selle eest ka rahalist hüvitist.
Kui tööandja annab töötajale vaba aega ületunnitööga võrdses ulatuses,
siis sisuliselt on tegemist olukorraga, kus töötaja on vastava tasu juba
ette välja teeninud ning selle vaba aja eest, mil töötaja tööd ei tee,
mingisugust lisahüvitist maksta ei tule.
Palume selgitust, kuidas ületunnitöö tasustamine reaalselt toimib. Kui on
kokku lepitud ületunnitöö tegemine vaba ajaga hüvitamise näol, siis kas
tööandja peab tõesti maksma kahekordselt: tasuma tehtud tundide alusel
ulatuses + andma täiendavalt tasutatud vaba aega samas ulatuses (ehk siis
maksma tehtud töötundide eest ja lisaks tasuma antud vaba aja samamoodi
tunnitasu alusel) või siiski nagu seaduses kirjas, selle töö tasuks ongi
vaba aeg?

Lugupidamisega

Lembi Treumuth

Jurist/Lawyer

  _____

MAXIMA EESTI OÜ

Aiandi tn 13/2, Mustamäe linnaosa, 12918 Tallinn, Eesti

Mob tel.: +372 5884 4380

E-post / e-mail

lembi.treumuth <mailto:[email-masked]> @maxima.ee

 <http://www.maxima.ee/> www.maxima.ee

  _____

Selle kirja saite MAXIMA Eesti OÜ e-posti süsteemilt ja see on ette nähtud
ainult adressaadile. Kirjas ja selle lisades olev informatsioon võib olla
konfidentsiaalne ja selle kasutamine või avaldamine on piiratud. Kui Te
saite selle kirja eksituse tõttu, informeerime, et selle kirja ja tema
lisade avaldamine teistele isikutele, kopeerimine ja muul viisil
levitamine on rangelt keelatud ja võib olla seadusevastane. Palume
tagastada see kiri ja kõik lisad saatjale e-posti teel ning kustutada see
kiri koos kõigi lisadega. MAXIMA Eesti OÜ ametliku tegevusega mitteseotud
arvamused, järeldused ja muu informatsioon ei või olla mõistetud kui
ettevõtte poolt esitatud või toetatav. Privaatsusteatis. Sellele
elektroonilisele kirjale rakenduvate MAXIMA Eesti OÜ
privaatsuspõhimõtetega saate tutvuda sellel
<http://www.maxima.ee/privaatsus> lingil.

This message has been sent by e-mail system of MAXIMA Eesti OÜ and it is
intended for the addressee only. It may contain confidential or legally
privileged information. If you received this e-mail in error, you are
hereby notified that any disclosure, copying, distribution of this
information is strictly prohibited and may be unlawful. Please return this
e-mail without producing, distributing or retaining copies thereof.
Opinions, conclusions and other information in this message that do not
relate to the official business of MAXIMA Eesti OÜ shall be understood as
neither given nor endorsed by it. Personal data notice. Information about
Privacy policy of MAXIMA Eesti OÜ that is applied to this electronic
message can be reached  <http://www.maxima.ee/privaatsus> here.