Subject: FW: FW: Taotlus Kadaka kinnistule juurdepääsu ehitamise kohta
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 1 Aug 2025 14:27:46 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Ardo Rannu <[email-masked]>
Sent: Friday, August 1, 2025 2:25 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Re: FW: Taotlus Kadaka kinnistule juurdepääsu ehitamise kohta

Tere

Manuses nii dwg kui pdf.

Lugupidamisega

Ardo Rannu

56804909

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

T, 29. juuli 2025, 10:43 Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > kirjutas:

Tere.

Väga hea, oleme siis asukoha kokku leppinud.

Nüüd saate tellida ristumiskoha asukohale geodeetilise alusplaani, mille 
alusel saame kaaluda võimalust ristumiskoha ehitamiseks näidislahenduse 
väljastamiseks.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Ardo Rannu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 29, 2025 10:40 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: FW: Taotlus Kadaka kinnistule juurdepääsu ehitamise kohta

Tere

Sinise noolega näidatud asukoht sobib.

Lugupidamisega

Ardo Rannu

56804909

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

T, 29. juuli 2025, 10:39 Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > kirjutas:

Tere.

Tänan taotluse eest.

1.	Ristumiskoha asukoha määramine.

Transpordiamet tugineb ristumiskoha asukoha valikul kliimaministri 
17.11.2023 määruse nr 71 „Tee projekteerimise normid“ (edaspidi normid) 
nõuetele.  Kuna riigitee on Kadaka kinnistu lähialal kurviline ning Kadaka 
kinnistu paikneb riigitee sisekurvis, on ristumiskoha asukoha valikul 
määrava tähtsusega vajadus tagada nähtavus riigiteele.

Soovite rajada ristumiskoha asukohta km 3,66 (alloleval väljavõttel oranž 
nool).

Lähtudes normides toodust (nähtavuskolmnurga mõõdud on 90 km/h puhul 3x190 
meetrit) on Transpordiameti hinnangul nähtavuse tagamise seisukohalt sobivam 
asukoht km 3,63 (sinine nool).

NB! Palun Teie tagasisidet, kas mahasõidu asukoha ettepanek (sinine nool) on 
Teile vastuvõetav.

Kui oleme ristumiskoha asukohas kokku leppinud, saame ristumiskoha rajamise 
haldusmenetlusega edasi liikuda.

2.	Geodeetilise alusplaani tellimine.

Kuna riigitee 17175 liiklussagedus on madal (36 sõidukit ööpäevas), tee 
äärne reljeef suhteliselt lauge ning riigitee ääres ei ole olulisi nähtavust 
piiravaid takistusi näeme Kadaka kinnistu puhul võimalust  kaaluda 
ristumiskoha rajamiseks näidislahenduse väljastamist. (Sel juhul puudub Teil 
vajadus tellida pädevusega teedeinsenerilt teeprojekt).

Näidislahenduse võimaluse kaalumise eelduseks on geodeetilise alusplaani 
koostamine võimalike olemasolevate tehnovõrkude ja kitsenduste 
väljaselgitamiseks.

Võttes aluseks ehitusseadustiku (edaspidi EhS) § 99 lg 3 määrab 
Transpordiamet geodeetilise alusplaani koostamiseks nõuded:

Teostada geodeetilised uuringud vastavalt majandus- ja taristuministri 
14.04.2016 määrusele nr 34 „Topo-geodeetilisele uuringule ja 
teostusmõõdistusele esitatavad nõuded“. Lisaks määruses toodule arvestada 
alljärgnevaga:

1.       Riigitee mõõdistada vastavalt Maanteeameti peadirektori 
13.05.2008.a kk nr 102 kinnitatud nõuetele „Täiendavad nõuded 
topo-geodeetilistele uurimistöödele teede projekteerimisel“

2.       Mõõdistada minimaalselt 20 m raadiuses kavandatava ristumiskoha 
teljest.

3.       Mõõdistada (vajadusel) olemasolevad riigitee truubid ning hinnata 
truupide seisukord (vaatlus, pildistamine).

4.       Mõõdistused peavad kajastama tehnovõrkude, kaitsevööndite, 
kaitsealade jm kitsenduste andmeid.

5.       Digitaalsed joonised peavad olema teostatud L-EST 97 
koordinaatsüsteemis.

6.       Geodeetilise alusplaani koostamise järgselt saame kaaluda võimalust 
ristumiskoha ehitamiseks näidislahenduse väljastamiseks (ja ristumiskoha 
ehitamise lepingu sõlmimiseks).

3.	Eelinfo, kuidas peale taotluse ja geodeetilise alusplaani esitamist 
ristumiskoha rajamise protseduur edasi läheb ning millega tuleb arvestada:

•        Ristumiskoha rajamise haldusmenetluse läbiviimiseks väljastame 
huvitatud isiku/kinnistu omaniku taotluse alusel nõuded ristumiskoha 
projekti koostamiseks (seda juhul, kui näidislahendust kasutada ei saa ja 
tuleb tellida teeprojekt).

•        Huvitatud isik tellib pädevusega projekteerijalt teeprojekti. 
Projekteerija esitab teeprojekti Transpordiametile kooskõlastamiseks.  (Kui 
kaalutlusotsuse tulemusel on võimalik väljastada ristumiskoha ehitamiseks 
näidislahendus, ei ole vaja teeprojekti tellida.)

•        Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime huvitatud isikuga lepingu. 
Kahepoolselt allkirjastatud leping annab huvitatud isikule õiguse 
ehitustöödeks riigitee alusel maal lepingus toodud tingimustel.

•        Kõik ristumiskoha rajamisega seotud kulud (geodeetilise alusplaani 
mõõdistamine, projekteerimine, ehitamine) kannab huvitatud isik.

Jääme eelkõige ootama tagasisidet, kas mahasõidu asukoha ettepanek (sinine 
nool) on Teile vastuvõetav.

Seejärel jääme Teilt ootama geodeetilist alusplaani, et saaksime teha 
kaalutlusotsuse, kas antud juhul on võimalik väljastada ristumiskoha 
ehitamiseks näidislahendus (või on vajalik tellida pädevusega insenerilt 
teeprojekt).

Küsimuste tekkimisel võtke palun ühendust.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Ardo Rannu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 28, 2025 3:51 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: FW: Taotlus kinnistule juurdepääsu ehitamise kohta Ardo Rannu

Tere

Lisasin puuduva info avaldusele.

Avaldus manuses.

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 28. 
juuli 2025 kell 13:53:

Tere.

Olete pöördunud Transpordiameti poole taotlusega rajada riigiteelt 17175 
Põdruse-Tatruse tee mahasõit juurdepääsuks  Kadaka (katastritunnus 
19002:002:0075) kinnistule  Tatruse külas Haljala vallas Lääne-Virumaal.

Enne ristumiskoha rajamise haldusmenetluse alustamist  palun Teilt 
lisainfot – milliseid tegevusi kinnistul kavandate?

Küsimus tekkis, kuna Transpordiamet on 18.04.2019 kirjaga nr 15-2/19/16114-2 
kooskõlastanud Kadaka kinnistul suvila projekteerimistingimuste eelnõu 
(kehtisid 5 aastat).  Kas plaanite endiselt suvilat vms rajada, sh kas olete 
pöördunud kohaliku omavalitsuse poole uute projekteerimistingimuste 
saamiseks?

See info peaks kajastuma taotluses.

Samuti tuleb taotluses välja tuua kinnistu nimi ja katastritunnus.

Peatset tagasisidet ootama jäädes.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Ardo Rannu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, July 27, 2025 12:36 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Taotlus kinnistule juurdepääsu ehitamise kohta Ardo Rannu

Tere

Manuses.

-- 

Lugupidamisega

Ardo Rannu

56804909

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

-- 

Lugupidamisega

Ardo Rannu

56804909

[email-masked] <mailto:[email-masked]>