Subject: Muuga jäätmejaama tingimused
From: "Evelin Lopman - OKK" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>
Date: Mon, 31 Aug 2026 15:01:56 +0300

Tere!

Õiguskantslerile esitati avaldus, milles kurdetakse, et Muuga jäätmejaamas
peab esitama kindlasti dokumendina ID kaardi ning pass ei sobi. Samuti
avaldati muret, et kui sõidukil on mõne ettevõtte logo, siis samuti
jäätmeid vastu ei võeta.

Palun Teilt abi selle avalduse lahendamiseks. Kas inimese elukoha
kontrollimiseks rahvastikuregistris on vaja kindlasti esitada ID kaart?
Miks sama kontrolli ei saa teha passi abil? Palun kirjeldage, mida ja
kuidas täpsemalt kontrollitakse ning kuidas see funktsionaalsus on seotud
spetsiifiliselt ID-kaardiga.

Selleks, et eristada eraisiku jäätmeid juriidilise isiku jäätmetest – kas
oleks võimalik lähtuda jäätmete kogusest ja olemusest – nt kui inimene
toob pidevalt töö ajal teatud omadustega pappi, siis on ilmselt tegemist
ettevõtte tegevuses tekkinud jäätmetega. Kui aga nädalavahetusel toob
korraga veidi vanapaberit, vana rösteri ja peotäie kasutatud patareisid,
siis võiks arvata, et on kodumajapidamises tekkinud jäätmetega.

Ette tänades,

Evelin Lopman

Evelin Lopman
juhataja
Õiguskantsleri Kantselei
Kohtu 8, 15193 Tallinn
Tel: 6938431
 <https://www.oiguskantsler.ee> www.oiguskantsler.ee