Subject: RE: Kaarlijärve automaattankla projekt
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "Triinu Kooskora | Roadplan" <[email-masked]>
Cc: "Peeter Uibo" <[email-masked]>,Herkki Rõõm <[email-masked]>
Date: Wed, 14 Aug 2024 16:19:35 +0300

Tere,
vabandused, see e-mail oli jäänud mul tähelepanuta.

Ristumisel truubiga ei vasta isevoolse kanalisatsiooni kõrguslik kuja TRAM
nõuetele, kuid saame vastavat lahendust siiski erandina aktsepteerida,
kuna tegemist on olemasoleva torustiku sisse väiksema toru paigaldamisega.

Palun täpsustada projektis kaevu K10 puudutavat. Kaaluda võimalust kaevust
K10 väljavool asendada De200 torustikuga, selle paigutamisega nii asbo kui
De250 torusse.

Nagu Herkki juba varasemas kirjavahetuses välja tõi - tuleb täpsustada ka
projektis näidatud lahtise kaeviku ulatust ning teekatte taastamise osa
Kaarlijärve meiereri kinnistu (17101:001:1553) mahasõidul. Võimalusel
kaevu K10 ümbert mitte lahti kaevata, eriti mitte sellest riigitee poolt.
Taastamistööde projekteerimisel, sh ulatuse määratlemisel tuleb lähtuda
minimaalselt
<https://www.riigiteataja.ee/akt/dyn=120112020003&id=110072020040!pr96lg3>
ehitusseadustiku § 96 lõike 3 alusel kehtestatud määrusest Tee ehitamise
kvaliteedi nõuded § 26. Kaeviku põhja laius ja taastatava katendi ala ei
saa seetõttu kattuda.
St palun projekti vk lahendust täpsustada ning esitada kooskõlastamiseks
koos projekti ülejäänud materjalidega Herkki Rõõm’ule
([email-masked] <mailto:[email-masked]> ).

Projekti kooskõlastamiseks tuleb lisada kanalisatsioonitorustiku osas
riigimaa kasutamise ala plaan (vajalik on IKÕ lepingu sõlmimine).

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhataja

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 14, 2024 11:39 AM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Subject: Kaarlijärve automaattankla projekt

Tere!

Kas olete jõudnud tutvuda  meie poolt saadetud Kaarlijärve projekti
tehnovõrkude lahendusega?

Ootaksime sellele tagasisidet esimesel võimalusel.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Triinu Kooskora | Roadplan
Sent: Tuesday, July 9, 2024 11:21 AM
To: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Kaarlijärve automaattankla projekt

Tere!

Kirjutan seoses projektiga „Kaarlijärve automaattankla projekt“ (Roadplan
OÜ töö nr 23021), mis asub Tartumaal Kaarlijärve külas.

Oleme saatnud projektlahenduse Transpordiametile kooskõlastamiseks ning
saanud sellele ka tagasiside.

Üks märkus oli tehtud projekteeritud kanalisatsioonitorustiku
rekonstrueerimise kohta (allpool oleva kirja märkus 6).

Suhtlesin sel teemal eelmisel nädalal Peeter Uiboga ning ta palus mul
Teiega ühendust võtta.

Siin link projektmaterjalile, et oleks võimalik täpsemalt meie koostatud
lahendusega tutvuda. Kanalisatsioonitorustikku puudutav materjal asub
kaustas 04_Veevarustuse ja kanalisatsiooni osa.
Link:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:u:/s/23021Kaardlijrvetankla/Ef6UC6ihg
MBDtbMcDc1W2uoBCbZugnV5NwfBBkkgmwuBlg?e=hTvQCT>  23021_PP_Kaarlijärve.zip

Tegemist keeruka olukorraga, kus riigitee alt läheb läbi vana asbesttoru
DN300. Toru sügavus olemasoleva toru peale riigitee servades on 1,43 m ja
1,48 m. Oma projektlahenduses näeme ette olemasoleva torustiku sisse uue
PE100RC De200 toru paigaldamise kinnisel meetodil.

Kaarlijärve meierei kinnistul paiknev reoveekanalisatsioonitorustiku
kõrguslik lahendus ei võimalda riigitee alusel maal torustikku sügavamale
projekteerida.

Palume Teie poolt infot, kas meie poolt ette nähtud lahendus, kus
olemasoleva riigitee maal paikneva kanalisatsioonitorustikku sisse
paigaldatakse uus PE torustik, on vastuvõetav.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, June 7, 2024 4:54 PM
To: Triinu Kooskora | Roadplan < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Kaarlijärve automaattankla projekt

Tere,

Kooskõlastamiseks on meile esitatud töö nr 23021 „Kaarlijärve
automaattankla projekt“

Projekti osas on järgmised märkused:

1.	Ristumiskoha projekteerimise nõuded p 2 -

 Kinnistu sisest juurdepääsuteed tuleb korrigeerida selliselt, et
riigiteega ristumine toimub võimalikult täisnurga all ning seda vähemalt
ristumiskoha tüüpjoonise katte pikkuse ulatuses

Projekteeritud ristumiskoha lahenduse ei arvesta projekteerimistingimuste
p2 nõudeid. Lahendus on tehtud olemasoleva juurdepääsutee paiknemisest
lähtuvalt ning selle lõikumisnurka

riigiteega ei ole korrigeeritud.

Pöörderaadisutest lähtuvalt on näha, et parempööre riigiteel välja toimub
täielikult vastassuuna arvelt, isegi võetakse lisa teepeenralt. Selline
lahendus ei ole aktsepteeritav.

Pöörete olukorda halvendab tänane juurdepääsutee ristumisnurk, mis ei
võimalda riigitee ristumiskohta projekteerida nõuetekohase raadiusega.

Projekteeritud ristumiskoha katte laius on 9 m, mis ebamõistlikult lai
ning ei arvesta nõudeid riigitee ristumiskohtadele.

Lahendust tuleb muuta.

2.	Projekteeritud tähispost on keset olemasolevat sidetrassi, mille
tegelik sügavus võib olla 0,7-0,8 m.

3.	Olemasoleva ristumiskoha alune truup on jäetud samaks.
Ristumiskohta on tänasega võrreldes laiendatud . Kuidas nõlvus ja truubi
otsa kindlustus siin saab olema?

4.	Mis põhjusel on muudetud märkide 351 ja 371 asukohta riigiteel?

5.	Projekteeritud tankla hinnatabloo – kui kaugel on see riigiteest?
Mõõtu ei ole näidatud projektis.

Tankla hinnatabloo kaugus riigitee kattest ei tohi olla lähemal kui 12 m
(liiklusseadus §5³)

6.	Projekteeritud kanalisatsioonitoru viimine riigitee alt läbi
kinniselt olemasolevasse torusse lükates.

Seletuskirjas on öeldud:

Lõigus KK-1…K10 on teadaolevalt olemasolev kanalisatsioonitorustik DN300
asbest, mille seisukord on eeldatavalt amortiseerunud.

Uue toru paigaldamisel tuleb sellele panna ümber ka 1250 n hülss. Kui
olemasolev asbest toru ei oleks ka amortiseerunud, siis see ei vasta
vajalikule tugevusele ning me seda lahendust aktsepteerida ei saa nii kui
nii.

Palume täpsustada, milline saab olema selle kanalisatsioonitrassi täpne
lahendus (igal juhul peab see olema riigitee all 1250 N hülssi pandud).
Sellest lahendusest sõltub edasi, milline on vajalik kaeviku suurus
riigitee katte

taastamise ulatus. Projektis näidatud kaevik ja taastamise lahendus ei ole
kindlasti piisav ja sobiv.

Palume kanalisatsiooni projekteerijal küsimuste korral pöörduda otse meie
tehnovõrkude peaspetsialisti Peeter Uibo poole e-post:
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
tel: 5159766

Korrigeeritud projekt palume esitada uuesti kooskõlastamiseks e-posti
aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet