Subject: FW: Rannahüti 43001:001:1437 kinnistu mahasõit
From: "Marje-Ly Rebas" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Fri, 12 Jun 2026 16:40:43 +0300

Tere, Anne

Edastan registreerimiseks.

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Friday, June 12, 2026 3:38 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]>
Subject: RE: Rannahüti 43001:001:1437 kinnistu mahasõit

Tere

Kinnistul on uus omanik Korsar Management OÜ ning kinnistu müüa esindaja
edastas teievahelise kirjavahetuse.

Uue omaniku esindajana oleks mul soov taotluse alusel saada nõuded
ristumiskoha väljaehitamiseks teie poolt näidatud kaardil parempoolsesse
kohta.

Hetkel veel pole plaanis projekteerimistingimuste/detailplaneeringu alusel
ehitamist planeerida.

Kuidas saaksin taotluse esitada?

Tervitades,

Taavi Korsar

Ehitusinsener

telefon: +372 58507731

Korsar Projects OÜ
Korsar Management OÜ

 <http://www.korsarprojects.eu/> www.korsarprojects.eu

From: Aksel Kams <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 8. juuni 2026 13:24
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Rannahüti 43001:001:1437 kinnistu mahasõit

Tere!

Edastan mahasõidu kohta info.

Tervitades

Aksel

From: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 08 June 2026 14:20
To: Aksel Kams <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Rannahüti 43001:001:1437 kinnistu mahasõit

08.06.2026 nr 7.1-1/26/9522-2

Lp Aksel Kams

Woodstem AS

Tegite infopäringu, milles soovisite teada riigiteelt nr 19133 Kulli-Matsi
tee juurdepääsu rajamise kohta Pärnu maakonna Lääneranna valla Rädi küla
Rannahüti kinnistule (katastritunnus 43001:001:1437).

Teise kirjas olnud väide, et „Transpordiamet ei esita mahasõitude tiheduse
osas omapoolseid piiranguid“ ei ole siiski korrektne. Selgitustaotlusele
anname vastuse vastavalt piirkonnas kehtivate planeeringute põhimõtetele
ning kliimaministri 17.11.2023 määrusele nr 71 „Tee projekteerimise
normid“ (edaspidi normid) vastavusele.

Normide kohaselt on kõrvalmaanteel liiklussagedusega alla 500 sõiduki
ööpäevas (riigitee liiklussagedus 2025. aasta andmetel on sellel teelõigul
44 sõidukit) ristmike vähim lubatud vahekaugus, kui liituda soovival teel
(antud juhul siis Rannahüti kavandataval sissesõiduteel) on liiklussagedus
kuni 20 sõidukit ööpäevas, 10 meetrit. NB! Normides käsitletakse
ristmikena ka mahasõite ning ristmike omavahelist kaugust määratakse ühe
ristmiku lõpp-punktist järgmise ristmiku alguspunktini. Ristmiku lõpp- ja
alguspunktiks loetakse kohta, kus lõpeb või algab äärmine geomeetriline
element, nagu kiirusmuuterada või pöördekõverik. Näiteks 10-meetrise
vahekauguse korral on mahasõitude telgede vaheline vahekaugus ca 26 m.
Lisaks ristmike vähimale vahekaugusele peab olema tagatud ka normides
toodud liitumisnähtavuse nõue (praegusel juhul 3x190 m) mõlemas
sõidusuunas.

Rannahüti kinnistule lähim ristmik asub riigitee km 1,532, üle tee asuv
Panga kinnistu mahasõit. Rannahüti kinnistule on sobiv mahasõit rajada kas
riigitee km 1,506 või km 1,558 (alternatiivid näidatud alloleval
joonisel).

Infopäringu vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei
teki sellest õigusi ega kohustusi. Ehitamise soovi korral anname ametlikud
seisukohad kohaliku omavalitsuse projekteerimistingimuste või
detailplaneeringu menetluses või väljastame nõuded ristumiskoha
ehitamiseks kinnistu omaniku taotluse alusel.

Küsimuste korral palun pöörduge allakirjutanu poole.

From: Aksel Kams <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 1, 2026 4:00 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Rannahüti 43001:001:1437 kinnistu mahasõit

Tere

Küsimus seoses mahasõiduga. Varasemalt olen saanud info, et riigimaantee
liikluskoormus on väike ja nähtavus on igast punktist mõlemale poole hea,
ei esita Transpordiamet mahasõitude tiheduse osas omapoolseid piiranguid.

*	Rannahüti 43001:001:1437

Kas selle kinnistu puhul kehtib endiselt sama?

Lugupidamisega

Aksel Kams

Partner | Kinnisvarakonsultant

Woodstem AS

+372 554 9339

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://woodstem.com/>

*** KONFIDENTSIAALSUSHOIATUS *** Selles e-kirjas sisalduv teave (sh
manused) on mõeldud üksnes ametialaseks kasutamiseks ning seda tohivad
kasutada vaid e-kirja adressaadid.
E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgesõnalise loata edasi
saata ega avaldada kõrvalistele isikutele. Kui olete selle e-kirja saanud
ekslikult, palun teavitage sellest kohe saatjat ja kustutage e-kiri oma
arvutist.