Subject: RE: Teabenõue
From: "SIM rtomenetlus" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "SiM info" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Sep 2025 14:12:31 +0300

Tere

Rahvastikuregistri seaduse (edaspidi RRS) § 2 kohaselt lähtutakse
rahvastikuregistri pidamisel ja andmete töötlemisel RRS-s sätestatud
eesmärkidest, korrast ja tingimustest ning kohaldatakse Euroopa Parlamendi
ja nõukogu määrust (EL) 2016/679 füüsiliste isikute kaitse kohta
isikuandmete töötlemisel ja selliste andmete vaba liikumise ning
direktiivi 95/46/EÜ kehtetuks tunnistamise kohta (isikuandmete kaitse
üldmäärus) (ELT L 119, 04.05.2016, lk 1–88) (edaspidi IKÜM) ja avaliku
teabe seadust, arvestades RRS-i erisusi.

Isikuandmete töötlemise seaduslikud alused tulenevad isikuandmete kaitse
üldmäärusest, artikkel 6
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0679
&qid=1595854140489&from=EN#art_6>  lõige 1. Need on:

*	Nõusolek
*	Lepingu täitmine
*	Seadusejärgse kohustuse täitmine
*	Eluliste huvide kaitse
*	Avalikes huvides oleva ülesande täitmine või avaliku ülesande
täitmine
*	Õigustatud huvi

RRS on alus juurdepääsu otsustamisel rahvastikuregistri andmetele, kuid
ükski selle säte ei anna iseseisvalt nõudeõigust andmetele juurdepääsuks.
Teisisõnu, iga andmetöötleja peab kõigepealt ise välja selgitama ja teadma
kas ja milline on õiguslik alus isikuandmete töötlemiseks. Kui
isikuandmete töötlemiseks on põhjendatud eesmärk ja õiguslik alus olemas,
siis alles on põhjust esitada taotlus rahvastikuregistri andmetele
juurdepääsuks. Taotluse menetleja hindab, kas esitatud põhjendused annavad
õiguse rahvastikuregistri andmetele juurdepääsuks ning selle põhjalt
tehakse otsus.

Rahvastikuregistri andmetele juurdepääsu taotlemiseks tuleb esitada
taotlus selleks eraldi ette nähtud infosüsteemis, aadressil
https://rr-taotlus.smit.ee/. Sisse logimine ID-kaardi, Mobiil-ID või
Smart-ID vahendusel. Taotluse võib esitada ettevõtte esindusõiguslik isik
või tema poolt volitatud isik. Olenevalt vajadusest tuleb valida õige
taotlusvorm – näiteks kas Äriühingule on õigustatud huvi alusel vajadus
ühekordseks andmete väljastamiseks või kui isikuandmete töötlemise vajadus
on pidev ning pikaajaline, siis on võimalik taotleda püsivat juurdepääsu
rahvastikuregistri andmetele.

Isikuandmete töötlemise kohta leiate infot ka Andmekaitse Inspektsiooni
kodulehelt <https://www.aki.ee/> , kus on eraldi isikuandmete töötlemise
kohta käiv info.

Lugupidamisega

Katrin Jõesalu
nõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

+372 5343 4326
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: Kalev Salvet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, September 9, 2025 1:46 PM
To: SiM info < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Teabenõue

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Esitame Teile teabenõude vastavalt Avaliku teabe seadusele.

Teabenõude esitajaks: Loo Elekter AS

Teabenõudja sideandmed: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Võrguettevõttel Loo Elekter AS lasub kohustus tagada elutähtis teenus ja
sellest tulenevalt on avaliku elektrivõgru liinide hoolduse käigus vajadus
toimetada ka eraomandis olevatel kinnistutel.

Tulenevalt õigusaktidest peame oma tegevusest maaomanikke teavitama.

Palume Teilt vastust küsimustele:

1.	Milline on Loo Elekter AS jaoks õiguslik alus kinnistuomanike
kontaktidele juurdepääsule ja kontaktandmete töötlemisele, sh ka
kontaktandmete edstamisele hooldustööde läbiviijale?
2.	Kuidas on Loo Elekter AS-l võimalik saada juurdepääs
kinnistuomanike kontaktidele?

Palume vastata aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

trv

K. Salvet

Loo Elekter AS

+372 506461