Subject: FW: Infopäring seoses EU AI Act kohaldumisega
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 6 Apr 2026 16:12:15 +0300

From: Mervet Kägu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 6, 2026 3:39 PM
To: Stina Avvo - JUSTDIGI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Infopäring seoses EU AI Act kohaldumisega

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere taas,

Nagu mainitud, töötan Nortali vastavuskontrolli tiimis ning soovin selgust 
EU AI Acti kohaldumise osas Nortali tütarettevõttele Pwrteams OÜ 
<https://pwrteams.com/> .

Täpsustusenks, Pwrteams ’üürib välja’ klientidele IT-spetsialiste (staff 
augumentation service), kes arendavad lahendusi kliendi juures ja kliendi 
jaoks. Täpsustuseks: arendustöö toimub kliendi serverites, 
intellektuaalomand kuulub kliendile ning Pwrteamsi töötaja tegutseb kliendi 
juhiste ja tingimuste alusel.

Küsimus on järgmine: kui Pwrteamsi töötaja osaleb AI süsteemi arendamises, 
mis kuulub olemuselt EU AI Acti alla, kas sellest tulenevad kohustused 
laienevad ka Pwrteamsi juriidilisele kehale?  Kas sellises olukorras võiks 
Pwrteams kvalifitseeruda EU AI Act-i artikkel 3(7) alusel „distributoriks“ 
(st juriidiliseks või füüsiliseks isikuks tarneahelas, kes teeb AI süsteemi 
turul kättesaadavaks), või ei kohaldu see roll Pwrteamsile.

Palun andke teada, kas ja millises ulatuses EU AI Act sellisel juhul 
Pwrteamsi juriidilisele kehale kohaldub.

Kuna selline teenus on üsna tavapärane IT sektorile siis eeldatavasti pole 
me ainsad, kes seda on juba küsinud.

Lugupidamisega,
Mervet

Mervet Kägu

ESG and Compliance Project Manager

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 Lõõtsa 6, Tallinn, Estonia

 <tel:+37255689211> +37255689211

 <https://www.nortal.com/>

 <https://www.linkedin.com/company/nortal>

 <https://www.instagram.com/nortalglobal/>

 <https://www.facebook.com/Nortal/>

 <https://www.twitter.com/NortalGlobal>

 <https://www.nortal.com/>

From: Stina Avvo - JUSTDIGI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 16. märts 2026 12:11
To: Mervet Kägu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Infopäring seoses EU AI Act kohaldumisega

Lugupeetud Mervet Kägu

Täname Teie pöördumise eest!

Palun täpsustage, milliseid on Teie konkreetsed küsimused seoses Euroopa 
tehisintellekti määruse kohaldumisega.

Siseriiklik rakendusakt on hetkel töös, kuivõrd seda mõjutab AI koondpakett. 
See koondpakett on hetkel läbirääkimisel Euroopa Liidus.

Parimate soovidega

Stina Avvo
Juhataja
Justiits- ja Digiministeerium
58851218

From: Mervet Kägu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 13, 2026 11:48 AM
To: Justiits- ja Digiministeerium <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Infopäring seoses EU AI Act kohaldumisega

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Justiits- ja Digiministeerium,

Kirjutan Teile Nortal AS-ist. Seoses ettevõtte rahvusvahelise kasvuga 
soovime paremini mõista kuidas Euroopa Liidu tehisintellekti määrus (EU AI 
Act) meie tegevusele kohaldub. Palun andke teada, kelle poole oleks TTJAs 
kõige asjakohasem selle teemaga seotud küsimustega pöörduda.

Lugupidamisega,
Mervet

Mervet Kägu

ESG and Compliance Project Manager

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 Lõõtsa 6, Tallinn, Estonia

 <tel:+37255689211> +37255689211

 <https://www.nortal.com/>

 <https://www.linkedin.com/company/nortal>

 <https://www.instagram.com/nortalglobal/>

 <https://www.facebook.com/Nortal/>

 <https://www.twitter.com/NortalGlobal>

 <https://www.nortal.com/>

From: Veiko Rada - TTJA <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 25. veebruar 2026 11:36
To: Mervet Kägu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Infopäring seoses EU AI Act kohaldumisega

Tere!

Täname Teid kirja eest. Hetkel on tehisintellekti määruse küsimustes 
pädevaks asutuseks Justiits- ja Digiministeerium, kes saab Teie küsimustele 
täpsemalt vastata. Siseriiklikul tasandil puudub hetkel vastav õiguslik 
regulatsioon.

	Veiko Rada

tehnoloogia valdkonna ekspert

Tooteohutuse talitus

[email-masked] <mailto:[email-masked]>  | www.ttja.ee 
<https://ttja.ee/>

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla 10A, 10122 Tallinn

Koos loome ohutuma ja õiglasema Eesti!

Lugupeetud TTJA,
Kirjutan Teile Nortal AS-ist. Seoses ettevõtte rahvusvahelise kasvuga 
soovime paremini mõista kuidas Euroopa Liidu tehisintellekti määrus (EU AI 
Act) meie tegevusele kohaldub. Palun andke teada, kelle poole oleks TTJAs 
kõige asjakohasem selle teemaga seotud küsimustega pöörduda.
Lugupidamisega,
Mervet

Mervet Kägu

ESG and Compliance Project Manager

[email-masked] 
<mailto:[email-masked]%3cmailto:[email-masked]> 
<mailto:[email-masked]>

 Lõõtsa 6, Tallinn, Estonia

+37255689211<tel:+37255689211>