Subject: Küsimus kandidaatide nimekuvamise kohta noortekogude digivalimistel
From: <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Fri, 10 Oct 2025 12:57:16 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Pöördun Eesti Koostöö Kogu nimel seoses noortekogude (nt õpilasesindus,
noortevolikogu) digivalimiste piloteerimisega veebilehel
https://vali.rahvaalgatus.ee/elections.

Hetkel on platvormil erinevate koolide valimiste kandidaatide nimed
nähtavad kõigile kasutajatele, sh teiste koolide õpilastele. Hääletada
saab siiski vaid oma kooli kandidaatide poolt. Soovime paluda Teie
hinnangut, kas selline lahendus on isikuandmete kaitse seisukohalt sobiv?
Kandidaatide nimed sisestab platvormile kool, ning tegemist on
kooliõpilastega, kellest osa võivad olla alaealised. Valimised toimuvad
alati vaid koolisiseselt.

Platvormil oleme sätestanud, et isikut tuvastavaid andmeid säilitatakse
pärast valimisi kuni 6 kuud (või lühemalt, kui korraldaja seda soovib), et
tagada tulemuste kehtivus ja võimalike vaidluste lahendamine.

Kas selline andmete kuvamine vastab isikuandmete kaitse nõuetele või
vajaks muudatusi?

Ette tänades,
Merle Mändmets
Eesti Koostöö Kogu