Subject: Edastamine vastavalt kuuluvusele -planeerimisseaduse tõlgendamine
From: "Kaire Jaanus" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Thu, 5 Jun 2025 16:07:37 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Edastamine vastavalt kuuluvusele- detailplaneeringus määratud elamuühikute 
arvu muutmine, PlanS-i tõlgendamine

Maa- ja Ruumiametile (MaRu) on 03.06.2025 edastatud selgitustaotlus 
(lisatud), milles soovitakse planeerimisseaduse tõlgendamist seoses 
detailplaneeringus määratud elamuühikute arvu muutmisega.

Seoses ministeeriumite ja ametiasutuste ümberkorraldusega on ruumilise 
planeerimise rakenduslike ülesannete täitmise õigused ja kohustused antud 
alates 01.01.2025 MaRu‑le, kes on ühtlasi ka kohaliku omavalitsuse 
planeeringutele heakskiidu andja (PlanS § 90, §121, § 138). Vastavalt 
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) põhimääruse §-le 11 on 
maakasutuspoliitika kavandamine ja elluviimine, ruumilise planeerimise 
korraldamine, maa- ja ruumivaldkonna ülesannete täitmine ning vastavate 
õigusaktide eelnõude koostamine MKM vastutusalas. PlanS § 7 lõike 1 punkti 4 
kohaselt annab MKM muuhulgas juhiseid PlanS-i rakendamise kohta. Eelnevast 
tulenevalt on planeerimisvaldkonda reguleerivate õigusaktide kohta 
selgituste andmine MKM pädevuses.

Esitatud pöördumine on märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise ning 
kollektiivse pöördumise esitamise seaduse (MSVS) § 2 lg 2 p 2 kohaselt 
selgitustaotlus. Sama seaduse § 3 näeb ette, et  riigiasutus annab tasuta 
selgitusi tema poolt väljatöötatud õigusaktide, nende eelnõude ja asutuse 
tegevuse aluseks olevate  õigusaktide ning asutuse pädevuse ja õigusloome 
tegevuse kohta.

Kuivõrd esitatud selgitustaotlus puudutab planeerimisseaduse tõlgendamist, 
siis edastame antud pöördumise vastavalt kuuluvusele vastamiseks MKM-le.

Palume vastuskiri saata teadmiseks ka Maa- ja Ruumiametile.

Lugupidamisega

	Kaire Jaanus
juhtivspetsialist I KOV planeeringute heakskiitmise osakond
+372 550 4515

Maa- ja Ruumiamet
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.maaruum.ee> www.maaruum.ee

Kesk 12, Valga

Subject: FW: Detailplaneeringus määratud elamuühikute arvu muutmine
From: <[email-masked]>
To: MA Üldpost <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 3 Jun 2025 10:38:42 +0300

Maa- ja Ruumiamet

Tere

Edastame vastavalt kuuluvusele.

Lugupidamisega

Regionaal- ja Põllumajandusministeerium

Suur-Ameerika 1 | 15056 Tallinn

625 6101 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | www.agri.ee 
<http://www.agri.ee>

From: Erik Vest <[email-masked]>
Sent: Monday, June 2, 2025 5:24 PM
To: Regionaal- ja Põllumajandusministeerium <[email-masked]>
Subject: Detailplaneeringus määratud elamuühikute arvu muutmine

Tere,

Soovin teada, kas olukorras kus detailplaneeringus on planeerimisseadusest 
tulenevalt määratud ehitusõiguse (ehitusalune pindala, korruselisus, kõrgus, 
brutopindala, tihedus ja täisehituse protsent) näitajate kõrval toodud ka 
planeerimisseaduses mitte käsitletud näitajat nagu elamuühikuid / korterite 
arv  võib arenduse elluviimisel ka elamuühikute arvu suurendada kui kõik 
muud tingimused jäävad samaks ja tagatud on ka piisav parkimiskohtade 
vajadus? Kas elamuühikute arvu suurendamiseks on detailplaneeringut 
projekteerimistingimustega täpsustada või on vaja koostada uus 
detailplaneering?
Näiteks kui detailplaneering lubab ehitada ühe 6 korruselise korterelamu 
ehitusaluse pindalaga 640m2 ja brutopindalaga 3800m2 ja planeeringu 
seletuskirja on kirjutatud, et hoonesse on lubatud kokku 24 korterit (ühe 
korteri keskmiseks brutopindala suuruseks 158,3m2), siis kas hoone arendaja 
võib pöörduda KOV-i poole sooviga rajada hoonesse hoopis 48 korterit 
keskmise suurusega ca 79m2, mis vastaks rohkem tänasele turunõudlusele? Kas 
KOV saab keelduda korterite arvu suurendamisest viidates planeeringu 
seletuskirjas toodud korterite arvule? Kas arendaja saab viidata 
planeerimisseadusele millest KOV peaks lähtuma ja kus ei ole korterite arvu 
määratlemise nõuet? Kas antud olukorras, kus ühtegi detailplaneeringu 
põhinäitajat ei muudeta on KOV-il õigus keelduda korterite arvu 
suurendamisest.

Kas on teada, kas eelkirjeldatud teemal on olemas mingi kohtupraktika?

Erik Vest
kinnisvaraarenduse projektijuht

tel +372 5345 7404

Tartu mnt 85, 10115 Tallinn
www.rkas.ee

*** KONFIDENTSIAALSUSHOIATUS*** Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa 
arvatud manused) võib sisaldada ärisaladust ning seda võivad kasutada vaid 
e-kirja adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest kohe saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.