Subject: Sotsiaalkaitseministri määrus nr 74 eelnõu (abivahendite loetelu) tagasiside
From: "Eesti Optometristide Selts" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>, "Liina Tarum" <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Aug 2026 09:31:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Täname võimaluse eest avaldada arvamust sotsiaalkaitseministri määruse nr 74 
muutmise eelnõu kohta.

Oleme eelnõu ja selle seletuskirjaga tutvunud. Optometristide ning optiliste 
abivahendite osas me eelnõus sisulisi muudatusi ei tuvastanud.

Soovime siiski täpsustust optiliste abivahendite piirhindade kohta. Palume 
selgitada, millistele andmetele tuginedes on leitud, et nende piirhindu ei 
ole vaja tõsta. Optiliste abivahendite ja prilliklaaside hinnad on viimastel 
aastatel suurenenud ning praegused piirhinnad ei pruugi enam võimaldada 
sobiva abivahendi soetamist piirhinna ulatuses.

Lisaks palume täpsustada, millise ISO-koodi alla kuuluvad optilised 
filterklaasid. Kas neid käsitletakse ISO-koodi 22.03.03 „valgusfiltrid“ all? 
Optilised filterklaasid kuuluvad praegu meie hinnakirjas kõige kallimate 
toodete hulka, mistõttu soovime teada, kas selle abivahendi kehtiv piirhind 
152 eurot paari kohta hõlmab ka individuaalselt valmistatavaid optilisi 
filterklaase.

Kui optilised filterklaasid kuuluvad nimetatud ISO-koodi alla, palume 
kaaluda ka selle piirhinna ajakohastamist vastavalt tegelikele 
turuhindadele.

Lugupidamisega

Liina Tarum-Maisla
Eesti Optometristide Selts
55572374