Subject: DP045340 Terviseamet P223
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Kristiina Seiton" <[email-masked]>
Cc: Jüri Mirme <[email-masked]>, "Karl Kaeval" <[email-masked]>, "Eteri Eha | Kajaja" <[email-masked]>
Date: Wed, 17 Jun 2026 15:25:53 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olete Paldiski mnt 223 ja lähiala DP -s kirjutanud, et tuleb täiendada 
mürauuringut ja käsitleda eraldi müraleevendusmeetmeid ja hinnata eradi 
mürahinnangu meetmete efektiivsust.
  "tuleb ameti hinnangul müratundlike hoonetega alade kavandamisel rakendada 
müraleevendavaid meetmeid ja hinnata mürahinnangus meetmete efektiivsust. 
Seda tuleks teha juba detailplaneeringu faasis, sest planeerimisseaduses on 
sätestatud detailplaneeringu ülesanded, milles üheks osaks on müratingimusi 
tagavate nõuete seadmine. Amet juhib tähelepanu veel asjaolule, et esitatud 
mürahinnangus on kasutatud 2019. a liiklussageduste andmeid, mis on tänaseks 
ca 7 aastat vanad. Kui võrrelda mürahinnangus kasutatud 2019. a ja 2040. a 
andmeid, siis on näha, et liiklussagedus on kasvuteel (nt 2019. a Paldiski 
mnt Pikaliiva - Õismäe tee AKÖL 15690; 2040a Paldiski mnt Õismäe 
tee-Pikaliiva AKÖL 31770). Ameti hinnangul tuleks võrrelda kas ja kui palju 
erinevad mürahinnangus kasutatud andmed värskematest liiklussageduste 
andmetest ja vajadusel kaaluda uue mürahinnangu koostamist. Seejärel on 
võimalik leida ka efektiivsemaid müraleevendavaid meetmeid ning planeerida 
paremat heliisolatsiooni tulevastele müratundlikele hoonetele. Lisaks juhib 
amet tähelepanu, et mürahinnangu mürakaartidel ja põhijoonisel märgitud 
planeeringuala on erinev. Planeeritaval alal, kuhu planeeritakse 
müratundlikke hooneid, ületatakse KeM määruses nr 71 lisas 1 toodud 
normtasemeid. Amet ei kooskõlasta esitatud detailplaneeringu lahendust.

Manuses on uus mürahinnang ning igakülgselt täiendatud uuring koos 
leevendusmeetmete mõjuga.
Oleme käsitlenud antud ala nii II kui III kategooria piirkonna järgi.
Müra on normikohane III kategooria maakasutuse järgi (uuringus on ka 
selgitatud kuidas seda on käsitletud) ning kasutades leevendusmeetmeid on 
võimalik tagada ka II kategooria nõuded.

Palume teil need saadetud manused üle vaadata ning kui on küsimusi, 
ettepanekuid mida veel rõhutada, siis oleme valmis seda tegema enne kui 
Tallinna Linnaplaneerimise Amet saadab DP ametlikult teile 
kooskõlastamiseks.
Looadame, et meie koostöö on konstruktiivne ning antud detailpalneering on 
võimalik arvestades tehtud täiendusi kooskõlastada.

Tervitades
Kätlin Mänd
Volitatud arhitekt 7, juhatuse liige
 Mänd & Mänd OÜ
+372 6562830
+372 53402627
[email-masked] <mailto:[email-masked]>