Subject: Re: Vastuskiri
From: KÜ Põhja 2 <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Tue, 7 Jul 2026 03:43:07 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Lugupeetud härra Madis Pintson!
Täname Teid vastuse eest 06.07.2026 nr 7.2-2.2/4432-2, mis koostati 
aadressil Põhja pst 2a asuva ehitise kontrollimise tulemuste põhjal.
Kahjuks peame märkima, et saadud vastus ei sisalda põhjendatud hinnangut 
enamusele küsimustele, mis olid meie pöördumises esitatud.
Korteriühistu Põhja pst 2 palus Päästeametil teostada riiklikku järelevalvet 
aadressil Põhja pst 2a asuva ehitise üle, mis on ehitisregistris kajastatud 
eraldiseisva büroohoonena, ning kontrollida selle vastavust tuleohutuse 
seadusele, siseministri määrusele nr 17 „Ehitisele esitatavad 
tuleohutusnõuded“ ning teistele kehtivatele tuleohutust reguleerivatele 
õigusaktidele.
Oma vastuses märkis Päästeamet, et hoone ukse- ja aknaavad on suletud, 
kõrvalistel isikutel puudub hoonesse juurdepääsu võimalus ning visuaalselt 
hoones tegevust ei toimu. Seejärel märgiti, et sellega piirdub Päästeameti 
tuleohutusalane hinnang antud hoonele.
Meie pöördumise eesmärk ei olnud hinnata inimeste võimalust hoonesse 
siseneda, vaid hinnata eraldiseisva büroohoone tuleohutust ning tulekahju 
tekkimise ja leviku ohtu kõrvalasuvale korterelamule.
Oma pöördumises juhtisime tähelepanu aknaavade klaaside puudumisele ning 
hoone kahjustatud konstruktsioonidele. Ka juhul, kui inimestel puudub 
võimalus hoonesse siseneda, on võimalik, et läbi klaasimata avade või 
kahjustatud konstruktsioonide satuvad hoonesse juhuslikult või tahtlikult 
süüteallikad (kustutamata sigaretid, pürotehnilised tooted, ilutulestiku 
osad ja muud põlevad esemed). Pikaajaliselt kasutuseta seisvas ja pideva 
järelevalveta hoones suurendab see tulekahju tekkimise ja leviku riski. Seda 
riski ei ole Päästeameti vastuses hinnatud.
Lisaks palusime oma pöördumises kontrollida:
kas elamu Põhja pst 2 ja eraldiseisva büroohoone Põhja pst 2a vahel on 
õigusaktidega nõutud tuletõke või muu tule levikut takistav lahendus;
kas hoonete vahelised tehnoloogilised läbiviigud ja avad vastavad 
tuleohutusnõuetele;
kas elamu keldrist hoonesse Põhja pst 2a kulgev elektripaigaldis vastab 
tuleohutusnõuetele;
kas hoone vastab kehtivatele tuleohutusnõuetele.
Ühtegi nimetatud küsimustest ei ole saadud vastuses sisuliselt hinnatud.
Seega ei sisalda Päästeameti vastus tegelikult õiguslikku hinnangut nendele 
asjaoludele, mille kontrollimine oli meie pöördumise eesmärk.
Juhime eraldi tähelepanu sellele, et meie pöördumises nimetatud 
tehnoloogilised läbiviigud ja elektrijuhtmed asuvad korterelamu keldris. 
Päästeameti esindajad ei võtnud korteriühistuga ühendust keldrisse 
juurdepääsu korraldamiseks. Seetõttu jääb arusaamatuks, kuidas nimetatud 
asjaolusid kontrolliti või millistel põhjustel need üldse kontrolli esemeks 
ei olnud.
Eeltoodust tulenevalt palume esitada põhjendatud kirjaliku vastuse 
järgmistele küsimustele:
Kas kontrolliti Põhja pst 2a hoone vastavust tuleohutuse seadusele, 
siseministri määrusele nr 17 „Ehitisele esitatavad tuleohutusnõuded“ ning 
teistele kehtivatele tuleohutusnõuetele?
Kas kontrolliti Põhja pst 2 elamu ja eraldiseisva büroohoone Põhja pst 2a 
vahelise nõuetekohase tuletõkke või muu tule levikut takistava lahenduse 
olemasolu? Kui seda küsimust ei kontrollitud, palume teatada õiguslikud 
põhjendused.
Kas kontrolliti hoonetevahelisi tehnoloogilisi läbiviike ja avasid ning anti 
hinnang nende vastavusele tuleohutusnõuetele?
Kas kontrolliti korterelamu keldrist hoonesse Põhja pst 2a kulgevat 
elektripaigaldist ning anti hinnang selle vastavusele tuleohutusnõuetele?
Kas hinnati tulekahju tekkimise riski, arvestades aknaavade klaaside 
puudumist, hoone kahjustatud konstruktsioone ning võimalust, et hoonesse 
võivad sattuda süüteallikad?
Kui mõni nimetatud küsimustest ei kuulunud läbiviidud kontrolli esemesse, 
palume teatada põhjused, miks neid ei käsitletud, kuigi need olid meie 
pöördumises otseselt esitatud.
Palume esitada täielik põhjendatud kirjalik vastus iga esitatud küsimuse 
kohta.

Lugupidamisega, Svetlana Krupko,
Tartu linn Põhja pst 2 KÜ juhatuse esinaine
Tel. +37255545406

пн, 6 июл. 2026 г., 15:45 Päästeamet <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

PÄÄSTEAMET

Tere!

Teile on saadetud Päästeameti dokumendihaldussüstee 
<https://www.google.com/maps/search/ee+P%C3%B5hja+pst+2?entry=gmail&source=g> 
mi Delta kaudu dokument Vastuskiri, mis on registreeritud 06.07.2026, 
numbriga 7.2-2.2/4432-2.

Kontaktinfo

E - R 8.15-17.00, R 8.15-15.45
aadress: Raua 2, 10124 Tallinn
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.rescue.ee/et/strateegia>