Subject: RE: Tõrva vald, Taagepera küla, Lossijärve kinnistu juurdepääs
From: Roland Mäe <[email-masked]>
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 30 Jul 2025 23:15:59 +0300

Tere

Saadan mahasõidu projekti kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 29, 2025 12:40 PM
To: Roland Mäe <[email-masked]>
Subject: RE: Tõrva vald, Taagepera küla, Lossijärve kinnistu juurdepääs

Tere,

*	Kollase helkuriga tähispostid võivad olla
*	Kuna tegemist on parklaga siis sealt väljasõidul ei ole mingit
märki vaja, Liiklusseaduses on kirjas et teega külgnevalt alalt välja
sõites on teeandmise kohustuslik. (Liikluskorraldaja seisukoht)

Miks ristumiskoht on võrrelduna eelmise lahendusega läinud laiemaks – see
ei ole sobilik. See on juba Lossijärve kinnistult taaskord väljas.

Lähtuda eelmise ristumiskoha põhimõttest (13.06 projektlahendus) ja teha
parandused projektis.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Roland Mäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 22, 2025 2:26 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Tõrva vald, Taagepera küla, Lossijärve kinnistu juurdepääs

Tere

Saadan asendiplaani üle vaatamiseks.

Sidekaabel on seal juba torus ja seda ei ole vaja eraldi kaitsta.

Kui selline lahendus sobib, siis vormistan kogu projekti ja saadan uuesti
kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Roland Mäe
Sent: Tuesday, July 22, 2025 1:33 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Tõrva vald, Taagepera küla, Lossijärve kinnistu juurdepääs

Tere

Nähtavuse osas peaksime siis vist pigem „peatu ja anna teed“ ehk stopp
märgi panema. See tähendab, et nähtavuskaugused tuleks ka ära muuta.

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 19, 2025 11:10 AM
To: Roland Mäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Tõrva vald, Taagepera küla, Lossijärve kinnistu juurdepääs

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr 3925 „Tõrva vald, Taagepera küla,
Lossijärve kinnistu juurdepääs, põhiprojekt“

Projekti osas on järgmised märkused:

1.	Nõuetest tulenevalt on öeldud, et  ristumiskoha projekteerimisel
tuleb lähtuda ristumiskoha tüüp II lahendusest.

Ristumiskoha tüüp II järgi tuleb projekteeritud ristumiskoha kate näha
ette pikkusega 18 m.

Projekteeritud on see hetkel pikkusega 8 m.

Rajatav parkimisala on riigiteest kaugusega 15 m. Palume projekteerida
ristumiskoha kate pikkuseg vähemalt 15 m.

2.	Tulenevalt Taagepera kalmistu tee paiknemisest ning lahendusest,
tuleb selle kate ristmiku osas näidata samuti 2x pindamisega
freespurukate.

3.	Haljasala taastamine/rajamine  näidata kuni parkimisplatsi
kauguseni st 15 m

Sinna vahele ei tohi jääda ebamäärast ala, mis hiljem tehakse
killustikkattega alaks.

4.	Projekteeritud on tähispost 992s,

Antud tähispostiga (sinise helkuriga tähispost) märgitakse Talu või
elukoha mahasõidud.

Muid mahasõite selle  tähispostidega ei tähistata.

Siin ei ole tegemist elukoha mahasõiduga.

5.	Projekteeritud ristumiskoha alla jääb olemasolv side maakaabel.

Ette tuleb näha sidekaabli kaitsmine kaitsetoruga.

6.	Projektis näidata nähtavuskolmnurka tähistav kolmnurk õigesti.
Kaugused on õiged, kuid nähtavuskolmnurk ei saa minna teisele poole mõisa
piirdeaeda.

Korrigeeritud ja täiendatud projekt palume esitada uuesti
kooskõlastamiseks e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Roland Mäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 13, 2025 12:58 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Tõrva vald, Taagepera küla, Lossijärve kinnistu juurdepääs

Tere

Saadan täiendatud projekti uuesti kooskõlastamiseks.

Vastused alla rohelisega.

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---------------

1.	Riigitee ristumiskoha projekt tuleb esitada põhiprojekti
staadiumis.

Nõuded p 2

Tegime põhiprojektiks.

2.	Ristumiskoht hakkab teenindama rajatavat parkimisplatsi.
Ristumiskohalt peab olema võimalik korraga nii sisse kui väljasõit.

Ristumiskoha katte laiust ei ole antud, eeldatavasti on see joonist
hinnates 4 m.

Ristumiskoha katte laius antud asukohas peaks olema vähemalt 5 m +
kummalgi poolel 0,5 m peenra osa.

Selline ristlõike laius võimaldab kõrvuti mahtuma erinevad sõidukid.

Katte laius oli 5 m.

            Näidata katte laius, peenra laius.
Lisatud.

3.	Puuduvad lõikejoonised (ristlõige, üikiprofiil)
Lisatud.

4.	Näidata riigiteega kokku viimise lõikejoonis
Lisasin kokkuviimise põhimõtte pikilõike juurde ehk lõige 2-2

Sobilik on esitada lahendus selliselt:

5.	Nähtavuskolmnurgad – mis on LN1 ja LN2 väärtused?

Mida tähistavad kaks nähtavuskolmnurka?

Vertikaalplaneeringu joonisel nähtavuskolmnurka ei ole, miks on näidatud
tingmärkides nähtavuskolmurga tähis?

Korrigeeritud.

6.	Asendiplaanil vertikaalplaneeringut ei ole, miks on tingmärkides
olemasolev ja projekteeritud horistontyaal?

Joonised vormistada korrektselt ja tingmärkides peavad olema need märgid,
mida joonisel kujutatatkse.
Korrigeeritud.

Mida tähistab see joon?

Tingmärgid seda ei kajasta.
Lisasin selgitused juurde. Üks oli tee kaitsevöönd ja teine parkimise
piir. Parkimise piiri nihutasin teest kaugemale.

7.	Projektis tuleb näidata likvideeritavana ja haljasalaga taastavana
ebaseaduslikult rajatud tänane killustikkattega mahasõidu osa/lahendus.

Seda ei ole kusagil märgitud.
Haljastus lisatud olemasoleva killustikuplatsi peale.

8.	Joonisel on märgitud võsast puhastamise ristumiskoha kõrval – mida
see tähendab?
Korrigeeritud ja tekst kirjutatud üldisemaks.

See tingmärk millele on nool näidatud, peaks tähistama olemasolevat vana
pollarit.

Olemasolev olukord- foto 08.04.2025

9.	Kuna ristumiskoht hakkab teenindama rajatavat parkimisplatsi, siis
soovime näha vähemalt parkimisplatsi piirjoont (kaugust riigiteest )
Lisasin kauguse peale koos tekstiriiuliga.

10.	Projekteeritud ristumiskoha lahendus ei arvest olemasolevat
Taagepera-Kalmistu tee (tee nr
<https://teeregister.mnt.ee/reet/map?featureOid=430684> 2030080) asukohta
ja selle sidumist käesoleva ristumiskohaga.
Tee otsad omavahel kokku viidud.

11.	Vaadata üle ka projekti seletuskiri.

Korrigeeritud projekti staadium ja lisaks mõned täiendused.