Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS
From: "Pille Tammeveski" <[email-masked]>
To: "Hedi Stenman - RIK" <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Jul 2026 11:44:27 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan täiendatud taotluse.

Tänan

Tervitades

Pille Tammeveski

infosüsteemide analüütik

Linna digiteenistuse infosüsteemide arendamise osakond

Kaarli pst 1, Tallinn

From: Hedi Stenman - RIK <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 9, 2026 11:38 AM
To: Pille Tammeveski <[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tere

Jah, arendajal on õigus.

Teil tuleks teha avaldus ka Isikuga_Seotud_Kanded avamiseks.

Saatke palun avaldus otse mulle, püüan lasta selle teenuse kiiresti teile 
avada.

Hedi Stenman

From: Pille Tammeveski <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 9, 2026 10:44 AM
To: Hedi Stenman - RIK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun veidi abi ja infot. Võimalik, et mul sai vale päring lahti küsitud?

Nimelt vaadates andmete loetelu päringus, siis sellest lähtuvalt sai tehtud 
ka taotlus nendele

Kodanik_Kinnistud_v2

Kinnistu_Detailandmed_v2

Samas nüüd arendaja tõi välja, et esimese asemel peaks ilmselt hoopis olema 
Isikuga_Seotud_Kanded? Nendepoolne põhjendus oli, et Antud päringu 
(Kodanik_Kinnistud_v2 ) järgi tagasatatakse konkreetselt küsija enda 
kinnistud. Meie poolt välja toodud päringu (Isikuga_Seotud_Kanded) järgi 
saab küsida korrektselt isikukoodi järgi kinnistuid.

Kui linnaosa sotsiaaltöötaja/eestkostet teostav ametnik teeb hindamist, siis 
on vajalik, et ta saaks abivajaja andmed kätte.

Kas see, millele taotluse tegin – väljastab ainult andmed küsija enda kohta? 
Ja selleks, et menetleja saaks vajaliku andmestiku kätte abivajaja kohta– 
peaks kasutama Isikuga_Seotud_Kanded päringut?

Või ikkagi olemasolevad juba avatud päringuid saab kasutada, et vajalik 
andmestik saada kätte? Kuidas sellisel juhul peaks olema sisend?

Tervitades

Pille Tammeveski

infosüsteemide analüütik

Linna digiteenistuse infosüsteemide arendamise osakond

Kaarli pst 1, Tallinn

From: Hedi Stenman - RIK < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, July 7, 2026 4:11 PM
To: Pille Tammeveski < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tere

Soovitud X-tee teenused on nüüd avatud.

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Hedi Stenman
kliendihaldur
Klienditoe tiim
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252> 
<http://www.instagram.com/rikikad> 
<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>
      <https://www.rik.ee> www.rik.ee

From: Pille Tammeveski < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, July 3, 2026 11:29 AM
To: Hedi Stenman - RIK < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Täiendasin vormi.

Hetkel vaadates andmete koosseisu- tundub, et saab vajaliku andmestiku kätte

Kodanik_Kinnistud_v2

Kinnistu_Detailandmed_v2

Tervitades

Pille Tammeveski

infosüsteemide analüütik

Linna digiteenistuse infosüsteemide arendamise osakond

Kaarli pst 1, Tallinn

From: Hedi Stenman - RIK < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, July 3, 2026 10:50 AM
To: Pille Tammeveski < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tere,

Palun tooge välja kõik teenused eraldi, mida soovite lasta avada.

Teenuste nimekirja leiate X-tee kataloogist:
 <https://x-tee.ee/catalogue/EE/GOV/70000310/kr> X-tee alamsüsteemide ja 
teenuste kataloog

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Hedi Stenman
kliendihaldur
Klienditoe tiim
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252> 
<http://www.instagram.com/rikikad> 
<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>
      <https://www.rik.ee> www.rik.ee

From: Pille Tammeveski < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, July 3, 2026 9:35 AM
To: info - RIK < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kas sellisel kujul on taotluse vorm piisav, või vajab täiendamist?

Tervitades

Pille Tammeveski

infosüsteemide analüütik

Linna digiteenistuse infosüsteemide arendamise osakond

Kaarli pst 1, Tallinn

From: info - RIK < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, July 3, 2026 9:24 AM
To: Pille Tammeveski < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tere

Kinnistusraamatu X-tee teenuse avamiseks palume saata digitaalselt 
allkirjastatud taotluse (lisatud manuses.)

Taotluses märkige eraldi ära konkreetsed teenused, mida soovite lasta avada.

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Hedi Stenman
kliendihaldur
Klienditoe tiim
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252> 
<http://www.instagram.com/rikikad> 
<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>
      <https://www.rik.ee> www.rik.ee

From: Pille Tammeveski < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Thursday, July 2, 2026 2:23 PM
To: info - RIK < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palume avada Tallinna linna TASHISe infosüsteemi alamsüsteemile ligipääs 
kinnistusregistri X-tee teenusele.

Taotleja : Tallinna Strateegiakeskus

Alamsüsteemi kontaktid, millele palume teenuse avamist:

Asutus : Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuamet Reg.kood 75014965

Kontaktisik : Pille Tammeveski ( Tallinna Strateegiakeskus  Linna 
digiteenistuse infosüsteemide arendamise osakond)

Alamsüsteemi kood : tlntashis  -Tallinna Sotsiaalhoolekande infosüsteemi 
x-tee alamsüsteem

EE/GOV/75014965​/tlntashis

Teenus, mida soovitakse kasutada : 
<https://x-tee.ee/catalogue-data/EE/EE/GOV/70000310/kr/17.wsdl> 
https://x-tee.ee/catalogue-data/EE/EE/GOV/70000310/kr/17.wsdl

Kasutuse eesmärk:

Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuamet taotleb TASHISe infosüsteemile 
juurdepääsu kinnistusraamatu andmetele X-tee kaudu, et täita seadusest 
tulenevaid sotsiaalhoolekande ülesandeid ning hinnata isikute abivajadust, 
varalist olukorda ja õigust sotsiaalhoolekandelistele toetustele ning 
teenustele.

Kinnistusraamatu andmete kasutamine võimaldab automatiseerida ja tõhustada 
abivajaduse hindamise protsessi, vähendada isikutelt täiendavate tõendite 
küsimist ning tagada otsuste tegemisel ajakohaste ja usaldusväärsete andmete 
kasutamine.

Eeldatav kasutus:

Päringud on automatiseeritud ning tehakse menetlusprotsessi käigus vastavalt 
vajadusele. Eeldatav päringute maht on mõõdukas ja seotud menetluste arvuga.

Õiguslik alus:

1.	Andmete töötlemise õiguslik alus tuleneb Euroopa Parlamendi ja nõukogu 
määruse (EL) 2016/679 (IKÜM) artikli 6 lõike 1 punktidest c ja e , mille 
kohaselt isikuandmete töötlemine on õiguspärane, kui see on vajalik 
vastutava töötleja seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks või avalikes 
huvides oleva ülesande täitmiseks. 
<https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj> 
https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj
2.	Kohaliku omavalitsuse korralduse seadus - Kohaliku omavalitsuse 
korralduse seaduse § 6 lõike 1 kohaselt on omavalitsusüksuse ülesanne 
korraldada sotsiaalhoolekannet.
3.	Sotsiaalhoolekande seadus - Kinnistusraamatu andmete kasutamise peamine 
õiguslik alus tuleneb sotsiaalhoolekande seadusest 
<https://www.riigiteataja.ee/et/akt/129062017007?leiaKehtiv> 
https://www.riigiteataja.ee/et/akt/129062017007?leiaKehtiv :

a.     § 15 – isiku abivajaduse hindamine;

b.	§ 16 – abi vajaduse väljaselgitamine;
c.	§ 17 – abi määramine.
Nimetatud sätete kohaselt hindab kohaliku omavalitsuse üksus abi vajava 
isiku olukorda terviklikult, sealhulgas tema majanduslikku ja varalist 
olukorda. Kinnisasjade, nende koormatiste ja omandisuhete andmed on 
vajalikud isiku tegeliku majandusliku olukorra väljaselgitamiseks ning 
õiguspäraste otsuste tegemiseks sotsiaalteenuste ja -toetuste määramisel.

4.     Tallinna Linnavolikogu määrus nr 24 „ 
<https://www.riigiteataja.ee/et/akt/412042025007?leiaKehtiv> 
Sotsiaalhoolekandelise abi andmise kord“ - Määrus reguleerib 
sotsiaalhoolekandelise abi taotluste menetlemist ning abivajaduse hindamist, 
mille käigus on vajalik koguda ja kontrollida isiku majanduslikku olukorda 
puudutavaid andmeid.

5.     Tallinna Linnavolikogu määrus nr 25 
<https://www.riigiteataja.ee/et/akt/422122022012> „Sotsiaalteenuste 
osutamise tingimused ja kord“ - Määrus reguleerib sotsiaalteenuste määramist 
ning teenuse saamise õiguse hindamist, mille käigus võib olla vajalik 
hinnata isiku varalist olukorda ja kinnisvara olemasolu.

6.     Tallinna Linnavalitsuse määrus nr 30 
<https://www.riigiteataja.ee/et/akt/425042025047> „Eestkoste seadmise ja 
teostamise kord“ - Eestkostemenetluste läbiviimisel võib olla vajalik 
tuvastada eestkostetava omandis olev kinnisvara ja sellega seotud õigused 
ning kohustused.

7.     Tallinna sotsiaalhoolekande infosüsteemi 
<https://www.riigiteataja.ee/et/akt/416122022010> TASHIS põhimäärus - TASHIS 
põhimääruse § 2 kohaselt on süsteemi eesmärk toetada sotsiaalteenuste 
ja -toetuste menetlemist ning § 21 reguleerib andmevahetust teiste 
andmekogudega.

Soovitakse kasutada järgmisi kinnistusraamatu andmeid:

1.	kinnistu liik;
2.	katastritunnus;
3.	sihtotstarve;
4.	aadress koos korteri numbriga (kui tegemist korteriga);
5.	pindala;
6.	reaalomandid;
7.	omandi liik (ainuomand või kaasomand);
8.	omandi suurus;
9.	koormatised ja piirangud:

a.	servituudid;
b.	kasutusõigused;
c.	reaalkoormatised;
d.	ostueesõigused;
e.	märked;

10.	hüpoteegid:

a.	hüpoteegi summa;
b.	hüpoteegipidaja;
c.	hüpoteegi liik;
d.	järjekoht;
e.	kehtivus.

Andmete kasutamise eesmärk - Kinnistusraamatu andmeid kasutatakse:

*	isiku varalise olukorra hindamiseks;
*	isiku toimetulekuvõime hindamiseks;
*	sotsiaaltoetuste määramise menetlustes;
*	sotsiaalteenuste määramise menetlustes;
*	haldusmenetluses esitatud andmete kontrollimiseks;
*	seadusest tulenevate sotsiaalhoolekande ülesannete täitmiseks.

Palume avada teenused toodangus. (Demo taotluse tegi meie teada ära antud 
infosüsteemi arendaja ehk lepinguline partner Dolm IT OÜ )

Käesolevaga kinnitab taotleja, et teenust ja andmeid kasutatakse üksnes 
taotluses märgitud eesmärgil.

Tervitades

Pille Tammeveski

infosüsteemide analüütik

Linna digiteenistuse infosüsteemide arendamise osakond

Kaarli pst 1, Tallinn