Subject: laste WC-poti istumiskõrgus ja kätepesuvalamu paigalduskõrgus lastehoius
From: "Gea Metus" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Thu, 16 Oct 2025 15:13:25 +0300

Tere

Palun registreerida.

Lugupidamisega

Gea Metus

vaneminspektor (keskkonnatervis)

Põhja regionaalosakond

+372 5197 5317

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud kirja 
ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage saadud kiri 
koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide 
avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: [email-masked] <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 16. oktoober 2025 13:36
Adressaat: Gea Metus <[email-masked]>
Teema: Re: Terviseohutuse hinnangu väljastamiseks puuduvate dokumentide 
loetelu, Tähesaju Lastehoid OÜ (Tähesaju tee 21, Tallinn)

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

  Soovin Teie poole pöörduda palvega edastada kehtivad nõuded või 
soovituslikud mõõdud:

– WC-poti istumiskõrguse kohta põrandast,
– valamu paigalduskõrguse kohta põrandast.

  Ette tänades

ср, 15 окт. 2025 г. в 13:42, Tähesaju Lastehoid 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >:

Tere,

Soovime Teid teavitada, et oleme duširuumi jaoks leidnud lahenduse, mis 
aitab vältida vee väljapääsu pesuruumist.

Tegemist on madala veetõkkega (sarnane vannialusele), mis suunab vee 
äravoolu ning aitab hoida põranda kuivana ja tagada paremad 
hügieenitingimused.

Oleksime tänulikud, kui saaksite kinnitada, kas kõik domentid on olemas või 
on vaja täiendavaid dokumente.

Ette tänades.

сб, 11 окт. 2025 г. в 13:29, Tähesaju Lastehoid 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >:

Tere,

Saadan Teile täiendava dokumendi, mis on seotud duširuumi kasutamisega.

Ette tänades

пт, 10 окт. 2025 г. в 08:02, Tähesaju Lastehoid 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >:

Tere,

Olime töötajatele on valitud IKEA mööbel – riidekapid PLATSA/SMÅSTAD ning 
köögimööbel, mille komplektis on ka valamu. Kõik tooted on koheselt samal 
päeval kättesaadavad.

Ette tänades.

чт, 9 окт. 2025 г. в 20:33, Tähesaju Lastehoid <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere,

Saadame päeva- ja õhtukava. WC-ruumi lahendusena paigaldatakse olemasoleva 
kraanikausi lähedusse tugev plastist vann metallist alusraamil, ühendades 
selle äravoolu kraanikausi torustiku kaudu. Leidsin WC-potid erinevates 
suurustes, mis sobivad kuni 6-aastastele lastele ja veel olemas astme ka.

Ette tänades.

пт, 3 окт. 2025 г. в 13:30, Tähesaju Lastehoid <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere,

Saadan Teile müraandmed.

Ette tänades

чт, 2 окт. 2025 г. в 03:28, Tähesaju Lastehoid <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere,

Saadame uue joogiveeanalüüsi.
Proovivõtu teostas spetsialist Aare Reinsalu (atesteerimistunnistus nr 
2412/23; 2115/22).
Analüüsid viidi läbi Terviseameti laboris.

Ette tänades.

пт, 26 сент. 2025 г. в 11:23, Tähesaju Lastehoid 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >:

Tere,

§ 9. Nõuded hügieeniruumidele

(4) Liitrühma hügieeniruumis:

1.	kuni kolmeaastastele lastele sobival arvul väikelaste tualetipotte ja 
koht nende hoiustamiseks;
Hügieeniruumis on üks WC-pott. Lisaks on lastehoius olemas väikelastele 
(alates 1 a) sobivad pissipotid.
2.	vähemalt üks laste WC-pott kaheksa nelja- kuni seitsmeaastase lapse 
kohta;
Hetkel on olemas üks suur WC ja üks pissipott ning kui tuleb rohkem 
pissipotte, siis paneme spetsiaalse riiuli – kapi.
3.	võimalus väikelaste tualetipottide pesemiseks, kuid seda mitte väikelaste 
kätepesuvalamutes;
Pissipottide pesemiseks on olemas dušinurk, mida ei kasutata laste 
kätepesuvalamuna. Dušinurk asub plaan nr. dussiruum 105a.
4.	 Käsidušš.
Plaan nr. dussiruum 105a.

(5) Kui hügieeniruumis on rohkem kui üks WC-pott, peavad need olema 
üksteisest vaheseintega eraldatud ja ustega.
Kui tuleb rohkem pissipotte, siis paneme spetsiaalse riiuli – kapi.

kätepesemiseks tuuakse lastele spetsiaalne astmepink, et lapsed ulatuksid 
kraanikausini.

Õppeasutuse töötajatele peab olema tagatud võimalus käte 
desinfitseerimiseks. Selleks tuleb spetsiaalne käte desinfitseerimisvahend.

Ette tänades.

чт, 25 сент. 2025 г. в 01:16, Gea Metus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere

1.	Esitatud tehisvalgustuse tugevus vastab nõuetele.
2.	Esitatud AZF Labor OÜ 06.02.2025 Müra mõõtmise protokoll nr 46M/25A 
kohaselt ei vasta äripinna 115 ruumi nr 1 (mängu- ja/või magamisruum) ja 
ruum nr 115-3 (juhul, kui plaanite seda mängu- ja /või magamisruumina 
kasutada) tehnokommunikatsioonidest põhjustatud müra tulemused (need on 
vastavalt 32,9 dB ja 33,1 dB) nõuetele. Juhin tähelepanu, et standardi EVS 
842:2003 Tabeli 8.1 punkti 6 järjekorra nr 15 kohaselt on koolieelse 
lasteasutuse mängu- ja magamisruumides hoone tehnokommunikatsioonidest 
põhjustatud müra piirvääratus LpA,max = 32 dB.
3.	Äripinna 115 hügieeniruumist. Planeerite osutada lapsehoiuteenust 7-10 
lapsele. Ruumiplaanil on 1 tualettruum, kus on 1 kätepesuvalamu ja 1 
wc-pott. Juhin tähelepanu, et sõltuvalt laste vanusest ja rühma tüübist 
(aiarühm, lastehoiurühm, liitrühm) on kehtestatud nõuded koolieelse 
lasteasutuse hügieeniruumile. Vabariigi Valitsuse 26.06.2025 määruse nr 47 
„Lastehoiu ja lasteaia õpi- ja kasvukeskkonna nõuded “ § 9 sätestab 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/128062025006#:~:text=%C2%A7%209.%C2%A0,eraldatud%20ja%20ustega> 
nõuded hügieeniruumidele. Vastavalt esitatud ruumiplaanile ei vasta 
olemasolev hügieeniruum kahjuks ühegi rühmatüübi nõuetele. Soovitan tutvuda 
§ 9 nõuetega ja välja selgitada, millises vanuses lastele planeerite teenust 
osutada ning lähtuvalt sellest ka nõuetele vastav tualettruum planeerida.

Täiendavalt uurite, milline on maksimaalne laste arv arvestades nõuetega ja 
kas on vaja täiendavaid dokumente, kui planeerite pakkuda teenust 
ööpäevaringselt. Samuti uurite, milliseid näitajaid joogiveest analüüsida.

Selgitan, et kui planeerite teenust ööpäevaringselt, siis peab arvestama 
Vabariigi Valituse 05.08.2025 määrusega nr 60 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/105082025011?leiaKehtiv> Nõuded laste 
toitlustamisele haridusasutuses, sotsiaalteenuse osutamisel ning püsi- ja 
projektlaagris (edaspidi määrus 60).

Määruse 60 § 3 lg 4 ja lg 5 kohaselt peab ööpäevaringset teenust saavale 
lapsele olema tagatud eakohane, tema terviseseisundile vastav toit vähemalt 
neli korda päevas (hommikusöök, lõunasöök, oode ja õhtusöök), võttes arvesse 
lasteaias, lastehoius või koolis pakutavat toitu. Ööpäevaringset teenust 
saava lapse toit peab katma lapse ööpäevase toiduenergia- ja 
toitainevajaduse vastavalt lisades 
<https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1050/8202/5010/VV_m60_lisa1.pdf> 1, 
<https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1050/8202/5010/VV_m60_lisa2.pdf> 2 ja 
<https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1050/8202/5010/VV_m60_lisa5.pdf> 5 
sätestatule.

Määruse 60 § 4 lg 3 kohaselt peab lasteaias pakutav toit vastama lisades 1–3 
ja 5 sätestatud nõuetele, arvestades lasteasutuses viibimise ajaga. Ühelgi 
toidukorral ei tohi saadav energiakogus kahe nädala keskmisena ületada 40% 
lasteaias kogu päeva jooksul saadavast toiduenergiast.

Joogivee analüüsist: sotsiaalministri 24.09.2019 määruse nr 61 Joogivee 
kvaliteedi- ja kontrollinõuded ja analüüsimeetodid ning tarbijale teabe 
esitamise nõuded1   § 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/126092019002?leiaKehtiv#:~:text=desinfektsiooni%20t%C3%B5hususe%20kohta.-,(3)%20Tavakontrolli%20k%C3%A4igus%20tuleb%20joogivees%20uurida%20j%C3%A4rgmisi%20n%C3%A4itajaid%3A,v%C3%A4hendamist.%20N%C3%A4itajat%20seiratakse%20alati%20v%C3%A4hemalt%20k%C3%A4esoleva%20paragrahvi%20l%C3%B5ikes%208%20s%C3%A4testatud%20sagedusega.,-%5BRT%20I> 
10 lg 3 tabel esitab nõuded, mida on vaja tavakontrolli käigus uurida.

Gea Metus

vaneminspektor (keskkonnatervis)

Põhja regionaalosakond

+372 5197 5317

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud kirja 
ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage saadud kiri 
koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide 
avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 24. september 2025 20:58
Adressaat: Gea Metus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Re: Terviseohutuse hinnangu väljastamiseks puuduvate dokumentide 
loetelu, Tähesaju Lastehoid OÜ (Tähesaju tee 21, Tallinn)

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Soovime teavitada 25.09. kell 13.00,  homme tuleb proovivõtja joogivee 
analüüsi teostamiseks. Samuti sooviksime täpsustust, milliseid joogivee 
analüüse täpselt on vaja esitada. Proovivõtja mainis kolme erinevat 
analüüsi, kuid et kõik saaks õigesti teostatud, palume kinnitada, millised 
analüüsid on kohustuslikud.

Kui täpsustate vajalikud analüüsid, saan need homme proovivõtjale näidata ja 
tagada, et kõik vajalikud tulemused saadakse.

Ette tänades,
Aljona Perezogina
Tähesaju Lastehoid OÜ

пт, 19 сент. 2025 г. в 05:24, Tähesaju Lastehoid 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >:

Tere,

Maakler on saatnud mulle üldvalgustuse failid – kas need sobivad?

Veel saadan manusena riskianalüüsi ja õppekava, mille olen ise koostanud. 
Loodan, et need vastavad nõuetele.

Mul on veel küsimus: kui soovin lastehoiu korraldada töötama 24/7, kas pean 
selleks koostama veel täiendavaid dokumente?

Lapsehoiuteenuseks planeeritud ruum nr 115, (76,30m2)

Ruumis on plaanis 7–10 lapse kohta, kuid sooviksin teada, milline on 
maksimaalne laste arv, mis vastab nõuetele vastavalt ruumi pindalale ja 
kehtivatele normidele.

Ette tänades,

Aljona Perezogina

чт, 18 сент. 2025 г. в 01:28, Gea Metus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

Tere

Esitasite Terviseametile taotluse hinnangu väljastamiseks haridusasutuse 
(lapsehoiuteenus) tervisekaitsenõuetele vastavuse kohta aadressil Tähesaju 
tee 21, Tallinn.

Olete esitanud järgmised dokumendid:

1)            Joogivee analüüsi tulemused – Juhin tähelepanu, et proovivõtja 
on atesteerimata

2)            Hädavalgustuse valgustustiheduse kontrollmõõtmiste tulemused

3)            Tehnoseadmete müra mõõtmistulemused

4)            Sundventilatsiooni õhuhulkade mõõtmistulemused

5)            2. korruse korrusplaan

Terviseohutuse hinnangu saamiseks palume esitada järgmised dokumendid:

1)                  Joogivee analüüsi tulemused – Juhin tähelepanu, et 
proovivõtja peab olema atesteeritud (sotsiaalministri 24.09.2019 määrus nr 
61 „Joogivee kvaliteedi- ja kontrollinõuded ja analüüsimeetodid ning 
tarbijale teabe esitamise nõuded“ § 9 lg 6)

2)                  Valgustustiheduse mõõtmistulemused

3)                  Lastehoiu päevakava

4)                  Lastehoiu riskianalüüs laste turvalisuse ja ohutuse 
hindamiseks, tervise kaitsmiseks ning vigastuste ja haiguste ennetamiseks

5)                  Palun täpsustada, millised ruumid (ruumi nr) 2.korruse 
plaanil on planeeritud lapsehoiuteenuseks

Gea Metus

vaneminspektor (keskkonnatervis)

Põhja regionaalosakond

+372 5197 5317

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud kirja 
ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage saadud kiri 
koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide 
avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.