Subject: Püsimeigi pigmentide turuleviimise nõuete täpsustamine
From: "NY PMU" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Jul 2026 11:20:57 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Terviseameti meeskond

Soovime küsida täpsustusi nõuete kohta, mis puudutavad püsimeigi pigmentide 
turuleviimist Eesti ja Euroopa Liidu turul.

Plaanime hakata müüma professionaalseks kasutamiseks mõeldud PMU (püsimeigi) 
pigmente oma kaubamärgi all. Pigmentide koostis toodetakse USA-s ning 
tarnitakse meile suuremates kogustes / gallonites. Väiksematesse pudelitesse 
täitmine, pakendamine ja lõplik märgistamine toimub meie täitmispartneri 
juures Türgis. Lõpptooted müüakse meie kaubamärgi all Eestis ja teistes 
Euroopa Liidu riikides.

Soovime täpsustada järgmisi küsimusi.

Kas püsimeigi- ja tätoveerimispigmendid kuuluvad REACH-määruse XVII lisa 
kande 75 reguleerimisalasse, mitte CPNP alla?

Kas PMU pigmentide puhul on vajalik CPNP teavituse esitamine või kehtib CPNP 
üksnes kosmeetikatoodetele?

Millised dokumendid peavad meil olema pigmentide algselt tootjalt USA-s?

Näiteks:

*
REACH-nõuetele vastavuse deklaratsioon;

*
ohutuskaart (SDS);

*
analüüsisertifikaat (COA);

*
laboratoorsete testide aruanded;

*
täielik koostisosade nimekiri;

*
partii-/lotinumbrite info.

Millised dokumendid peavad meil olema Türgis asuvalt täitmisettevõttelt?

Näiteks:

*
täitmise/pakendamise sertifikaat;

*
partii täitmise dokumentatsioon;

*
lõplikud partii-/lotinumbrid;

*
mikrobioloogilise testi aruanne;

*
kinnitused pudelite ja pakendi sobivuse kohta;

*
lõpliku etiketi näidis/kinnitus;

*
jälgitavust tõendavad dokumendid.

Kas UFI (unikaalne koostise tähis) ja mürgistusteabekeskuse teavituse 
(Poison Centre Notification) nõuded kehtivad juhul, kui PMU pigmendi segu 
klassifitseeritakse CLP-määruse alusel ohtlikuks?

Milline kohustuslik teave peab olema märgitud lõplikule tootemärgisele 
Eestis ja Euroopa Liidus müüdavate PMU pigmentide puhul?

Näiteks:

*
„Segu kasutamiseks tätoveeringutes või püsimeigis“;

*
koostisosad;

*
partii number;

*
säilivusaeg;

*
ohutusjuhised;

*
tarnija / vastutava ettevõtte andmed.

Kas Eestis müüdavate toodete puhul peavad etikett ja ohutusalane teave olema 
esitatud eesti keeles?

Kas Eestis kehtivad täiendavad riiklikud nõuded PMU/tätoveerimispigmentide 
importimisele, ümberpakendamisele, müügile või levitamisele?

Oleksime tänulikud, kui saaksite kinnitada, milline regulatiivne menetlus 
meie olukorras kohaldub ning millised dokumendid peavad olema olemas enne 
toodete turuleviimist.

Täname Teid ette abi ja selgituste eest.

Lugupidamisega

Kristina Kalle

NY PMU OÜ

NY PMU OÜ
Kaupmehe tn 7
Tallinn 10114
Estonia
+372 588 444 00
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.nypmu.com <http://www.nypmu.com>