Subject: AS Terminal Jüri tankla kemikaali käitamisloa nr OKK-26-20 uuendatud riskianalüüsi puuduste kõrvaldamine
From: "Ave Jalakas" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Wed, 29 Apr 2026 15:07:01 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Lugupeetud ettevõtte esindaja

AS Terminal (registrikood 10171518) esitas 15.09.2025 Tarbijakaitse ja 
Tehnilise Järelevalve Ametile (TTJA) Jüri tankla tähtajatu käitamisloa nr 
OKK-26-20 uuendatud riskianalüüsi. Päästeamet esitas omapoolsed vastuse 
17.04.2026, mis järel menetleb TTJA. Dokumendid on registreeritud vastavalt 
TTJA infosüsteemis JVIS nr 11-2/25-02614 asja all. Vabandame hilinenud 
tagasiside pärast.

Esitatud dokumendis esinevad puudused majandus- ja taristuministri 
01.03.2016 määruse nr 18 „Nõuded ohtliku ja suurõnnetuse ohuga ettevõtte 
kohustuslikele dokumentidele ja nende koostamisele ning avalikkusele 
edastatavale teabele ja õnnetusest teavitamisele“ § 2 nõuete täitmise osas.

TTJA palub kõrvaldada järgmised puudused:

1.Lk 
5 on viidatud ametiasutuse kehtetule nimetusele, palume parandada õigeks: 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet.

2.Lk 
10 on allmärkusena viidatud kehtetule määrusele „Siseministri 26.06.2001 
määrus nr 78“, palume ajakohastada.

3.Lk 
13 on allmärkusena viidatud kehtetule määrusele „Siseministri määrus nr 5 
„Hädaolukorra riskianalüüsi koostamise juhend““ palume ajakohastada.

4.Lk 
17 olete toonud allmärkusena, et „Veeldatud gaasi tiheduseks on võetud 
väärtus 567 kg/m3“ kuid 29.09.2025 teavitas TTJA ettevõtet kirjaga 
„Täpsustavate andmete küsimine Terminal AS tanklate osas“(registreeritud 
TTJA infosüsteemis nr 11-2/25-02614-018), mis saadeti 
<mailto:[email-masked]> [email-masked] aadressil ning 
millele vastas ka ettevõtte esindaja Kristjan Kirsimäe 02.10.2025 õigete 
andmetega, kus vedelgaasi tihendusena kasutati 542 kg/m3, mis on Eesti 
Gaasiliidu kodulehe andmetega kooskõlas (täpsemalt: Vedelgaasi omadused - 
Eesti Gaasiliit 
<https://gaasiliit.ee/meie-teemad/vedelgaas/vedelgaasi-omadused/> ), palume 
RA tabelis 6. parandada vedelgaasi kogus (tonni).

5.Palume 
must-valge riskimaatriksi teha tõenäosus-tagajärg paremaks mõistmiseks 
värvilisena, mille pealt tuleb selgemalt välja sündmuse raskusaste. Vt 
<https://www.rescue.ee/files/Materjalid/2026-01-12-digi-juhis-kemikaaliseadusest-tuleneva-riskianalueuesi-kohta.pdf?f5e3728b9b> 
TTJA ja Päästeameti juhendi näidet lk 24 Pilt 2.

Haldusorgan määrab andmete esitajale tähtaja dokumentides esinevate puuduste 
kõrvaldamiseks (vastavalt haldusmenetluse seadusele § 15 lg 2). Arvestades 
küsitud andmete mahtu, määrame täiendavate andmete esitamise tähtajaks 
15.05.2026.

Juhime tähelepanu, et alates 13.12.2025 tuleb kemikaaliseaduse §23 lg 3 
alusel esitada dokumendid seadme ohutuse seaduse § 12 lõikes 1 nimetatud 
infosüsteemi kaudu. Palume parandatud dokumendi esitada TTJA infosüsteemi 
JVIS ( <https://jvis.ttja.ee/> https://jvis.ttja.ee/) vahendusel. 
Infosüsteemi kasutamisel tekkivate küsimuste korral, palume ühendust võtta.

Kiri on saadetud teadmiseks ka Päästeametile.

Lugupidamisega

	 Ave Jalakas
ehitus- ja tööstusbüroo peaspetsialist
+372 5690 4703 | [email-masked] | www.ttja.ee <http://www.ttja.ee/>
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet
Endla tn 10A, 10122 Tallinn---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.