Subject: FW: Rannu jalgtee ja valgustuse projekti kooskõlastus, Tartu maakond, Elva vald
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 30 Jul 2025 08:43:18 +0300

Tere,

Palun registreerida tööülesanne

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 29, 2025 5:47 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Cc: Kristjan Vilu <[email-masked]>
Subject: Re: Rannu jalgtee ja valgustuse projekti kooskõlastus, Tartu 
maakond, Elva vald

Tere

Esitan vastused sinise kirjaga, projektid on korrigeeritud vastavalt 
märkustele.

Tehnovõrkude osas antud projekteerijale märkused edasi projekti koosolekul. 
Palume lähtuda antud märkustest.
Tehnovõrgu projekteerija viis muudatused projekti sisse ja vastas 
küsimustele (sinise kirjaga).

Kuna antud juhul on tegemist üksnes kõnniteega, siis liiklusmärkide 432 
paigaldamine ei ole vajalik. Samuti ei ole vajalik kasutada märgistust 923a
Palume liikluskorralduslikult teha vastav muudatus.
Viisin muudatused sisse, eemaldasin jalgtee 432 märgid ja 923a märgistuse, 
korrigeerisin seletuskirja, asendiplaani, mahutabelit.

Riigitee nr 22166 ääres on lõigus PK 8+25 – PK 10+18 projekteeritud jalgtee 
ette nähtud eraldada riigiteest haljasala ribaga. Projekteeritud jalgtee on 
riigitee kattest
2,3 m kaugusel. Vastavalt normidele on lubatud 50 km /h piirkiiruse juures 
eraldusriba laiuseks minimaalselt 3,0 m. Kui normide kohast eraldusriba 
laiust ei ole võimalik
tagada, siis tuleb kasutada eraldamiseks muid lahendusi (näiteks piirdega).
Antud küsimust ja olukorda on lisaks piirkondlikule liikluskorraldajale 
hinnanud täiendavalt meie liikluskorralduse ekspert Andrus Prükk
Seisukoht on, et  rajatav jalgtee peab olema riigitee kattest kas 3,0 m 
kaugusel või kui seda ei saa tagada, siis tuleb kasutusele võtta teised 
ohutust tagavad meetmed ning lahendused.
Palume vaadata see lõik uuesti üle ja teha vastavad ettepanekud. Ettepanekud 
palume saata joonise näol, et piirkondlik liikluskorraldaja  ja 
liikluskorralduse ekspert saaksid vaadata
pakutud lahenduse(d) üle.
Viisin muudatuse sisse, lisasin jalgtee lõpu osas Pk 8+25...10-18 
jalakäijarinnatise, korrigeerisin asendiplaani, seletuskirja, mahutabelit ja 
lisasin tootelehe ja kvaliteedinõuded.

Valgustuse projekteerija vastused:
Vastavalt TA märkustele viisin muudatused sisse.

TA maal peab kaabli sügavus olema 1.2 m ja 1250N torus. See peab olema 
seletuskirjas/joonisel märgitud.
Lisasin märkused joonistele lisasin viite seletuskirja muutsin tööde 
mahtusid

Liiklusmärgi juures peab olema sügavus 1.3 m.
Lisasin märkuse asendiplaanile, täpsustasin seletuskirja

Õhuliinil üleminekul peab olema vahekaugus vähemalt 7 m kogu katte laiuses.
Lisan märkuse joonisele, lisan seletuskirja

Vajalik ristlõike joonis tee alt puurimisel.
Ristlõike joonis lisatud joonistesse. Muutus asendiplaan

Vähem kui 1.5 meetri kaugusel tee piirdes peab olema kaabel 2.5m sügavusel.
Nihutasin kaablit. Muutus asendiplaan

Seletuskirja lisada et kui ehitus erineb projektist siis tuleb parandatud 
projekt uuesti kooskõlastada.
Lisasin seletuskirja

Kultuurimaja ees taastada sillutiskate kihtide kaupa.

Teedeprojekteerija suurendas taastavat plaani ja lisas täiendava 
ristprofiili Tram maa-alal taastamise kohta. (taastamine on teedeosa 
kaustas).

Palun teede ja valgustuse projektile kooskõlastust.

Heade soovidega

Raimo Tarto

Partner Insenerid OÜ

Projektijuht/teedeinsener

+372 53358333

https://partnerinsenerid.ee/