Subject: : JJT 11360 km 9,48-9,71
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 12 Jul 2024 15:46:54 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked]>
Sent: Friday, July 12, 2024 3:42 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Re: FW: JJT 11360 km 9,48-9,71

Tere

Edastan KLT variandi nr3.

Muutsin KLT laiust antud hoone ees 2,5m peale (vajadusel lisan sinna jalgtee 
märgi), projekteerisin sõidutee äärde peenra välisserva (kattest 90cm 
kaugusele) äärekivi h=10cm ja ohutusala 0,5m.

Sõidutee peenar on seal 50cm lai, nüüd siis tuleb äärekivi 90cm kattest 
eemale, mis ei takista sõidukite liiklemist, lisaks muutsin ka valgustuse 
posti asukohta sõiduteest kaugemale.

Sõidutee katet laiendada ei soovi.

Uksed 1 ja 2 kate jääb nii nagu on, kuna omanik sulgeb need uksed esimesel 
võimalusel, kui saab loa Saue VV ehitada maja taha uus sissepääs.

Palun uus lahjendus üle vaadata, loodan et nüüd sobib.

Tervitades

Raimo Tarto

Partner Insenerid OÜ

Projektijuht/teedeinsener

+372 53358333

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 9. juuli 
2024 kell 08:35:

Tere.

Riigitee olemasolev ristlõige on ühise sõidurajaga kahesuunalise liiklusega 
tee  (katte laius mõõdetud jooniselt ca 5.60), kus kasutatakse möödumiseks 
teepeenraid.

Äärekivi ehitamisel tee muldesse on vältimatu katte laiendamine ristlõikeni 
1+1, so laiuseni 6.5m põhjusel, et äärekivi on takistus liiklejatele ja enam 
ei saa kasutada möödumiseks teepeenart. Katte laiendamine tuleb ette näha 
tee ühel poolel, soovitavalt sisekurvis. Paraku ei saa nõustuda ettepanekuga 
laiendada teepeenart 1m, laiendada tuleb katet.

Üle tuleks vaadata ka projekteerimistingimustes toodud lähteandmed, sh 
kergliiklustee laius kitsas kohas.

Projekteerimisel tuleb läbi kaaluda/projekteerida mitmeid variante, teha 
variantide võrdlus ja leida optimaalne lahendus.

Juhime tähelepanu, et asendipaani joonisel äärekivi äärde projekteeritud 
ohutusriba ei saa olemasoleva kattega astmeliselt kokku viia, mis on oluline 
tee projekteerimise põhimõte. Lisaks on projektis kergliiklustee vaba ruumi 
laiuse väärtus eksitav, samuti riigitee laiendi katte konstruktsioon vajab 
korrigeerimist. Geoalusel puuduvad teepeenrad, need kui tee elemendid 
peaksid olema kajastatud.

Lähtuda tuleb normidest, milles toodud põhimõtted tagavad liiklusohutuse.

Edastan pildi, kus on näha, et teepeenar on olemas ja seda kasutatakse 
möödumiseks.

Ootame lahenduse variante projekteerijalt. Transpordiamet on kooskõlastaja 
rollis.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 8, 2024 12:02 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: JJT 11360 km 9,48-9,71

Tere

Muudan IKÕ plaani (lisan valgustuse ikõ ka peale).

Kuid vajan natuke abi punkt 1 lahendamisel- minu ettepanek:

Liiklussagedus on väike, ja täna mahuvad seal normaalselt sõidukid liiklema, 
uue äärekivi rajame peenra välisserva, siis neid punkte arvestades kas sobib 
kui näen ette teispool sõidutee äärt ca 35m ulatuses sõidutee peenra 
laiendamise (näitan sinna 1,0m laiuse peenra riba). Kas selline lahendus 
sobib, olen ka kohapeal käinud ja ei ole täheldanud, et sõidukid kasutavad 
üksteisest möödumiseks teepeenart, ei ole näha ka et teepeenar on nn ära 
sõidetud.

Täna on suurem osa teepeenrast rohtu kasvanud.

Jään teie vastust ootama

Raimo Tarto

Partner Insenerid OÜ

Projektijuht/teedeinsener

+372 53358333

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 8. juuli 
2024 kell 11:03:

Tere.

Punkt 1 vajab jätkuvalt lahendamist. Kui sõiduteele rajatakse äärekivi, 
tuleb projekteerida ka riigitee laiendus ja tagada riigitee ristlõige  6,5m.

Palun üle vaadata uks 1 ja uks 2  esised katted, mis on jäetud valgeks.

Punkt 2 – saadan näidisplaani, palun vormistada täpselt selle järgi. IKÕ 
plaaniga minnakse notarisse, vormistamine on detailselt kokku lepitud. Peale 
IKÕ plaani korrigeerimist saadan maade osakonda üle vaatamiseks.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Ehitisregistri menetluskeskkond <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 3, 2024 12:01 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Palume teie kooskõlastust eelnõule

Tere!

Saue Vallavalitsus menetleb praegu ehitusloa taotlust nr 2411271/06777 
aadressile Harju maakond, Saue vald, Haiba küla, Haiba haljasala 3// 
Riisipere tee 13// 19// 21b// Mõnuste küla, 11360 Riisipere-Kernu tee 
(Riisipere tee jalgratta- ja jalgtee) ja soovib teie kooskõlastust eelnõule.

Kooskõlastuse kutse põhjus: Kergtee ehitusprojekt kooskõlastamiseks

Palun avage eelnõu 
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/operation/27034780> e-ehituse 
keskkonnas (menetlus nr: 434003), määrake omalt poolt toimingule 
kooskõlastaja ja kontrollige eelnõu andmeid.

Kooskõlastust või märkuseid eelnõule ootame kuni 14.06.2024 (k.a). Pärast 
selle tähtaja möödumist loeme, et olete eelnõuga päri.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva asutuse 
(Saue Vallavalitsus) või menetleja (CAROLI KRUUS) poole.

Tegemist on automaatteavitusega ja sellele vastata ei saa. Ehitisregistri 
menetluskeskkonnaga seotud tehnilistes küsimustes aitab teid meie 
klienditugi aadressil [email-masked] <mailto:[email-masked]>  ja 
telefonil 625 6363.

Lugupidamisega

Ehitisregister