Subject: EKsL-i ettepanek MKS jts MS täiendamiseks
From: "Martti Merila" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Cc: "Artur Lundalin - RAM" <[email-masked]>,Siiri Tõniste - RAM <[email-masked]>, "EKsL" <[email-masked]>, "Kaspar Vahtre" <[email-masked]>
Date: Thu, 23 Apr 2026 13:38:58 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere!
 
Edastame käesilevaga ettepaneku maksukorralduse seaduse ja sellega
seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu täiendamiseks.

Martti Merila
õigusvaldkonna juht
+372 507 4563
 
Eesti Kindlustusseltside Liit
www.eksl.ee

 

 
 
From: Press - RAM <[email-masked]> 
Sent: Thursday, March 26, 2026 10:50 AM
Subject: Maksukorralduse seaduse muudatused suurendavad õigusselgust
 
Maksukorralduse seaduse muudatused suurendavad õigusselgust
Rahandusministeeriumi pressiteade
26.3.2026
 
Rahandusministeerium esitas teisele kooskõlastusringile maksukorralduse
seaduse muudatused, et suurendada ettevõtluskeskkonna läbipaistvust,
õigusselgust ning tõhustada maksu- ja tolliameti tööd.
 
Eelnõu täpsustab ka juhatuse liikme vastutust, et pärssida pahatahtlikku
käitumist ja suurendada maksukuulekust. Muudatuste eesmärk on vältida
olukordi, kus maksuvõla põhjustanud juhatuse liige vahetatakse välja ja
uus juhatuse liige jätab olemasoleva maksuvõla teadlikult tasumata, kuigi
ettevõttel on selleks piisavalt vara.
 
„Muudatuse eesmärk on motiveerida juhatuse liikmeid hoidma ettevõtte
maksuasjad korras. Vastutus ei teki automaatselt – see rakendub üksnes
juhul, kui juhatuse liige teab maksuvõlast, tal on võimalik see tasuda,
kuid ta jätab selle teadlikult tegemata. Vastutusele võetakse vaid need,
kes hoiavad maksude tasumisest tahtlikult kõrvale,“ ütles asekantsler
Evelyn Liivamägi.
 
Lisaks sisaldab eelnõu mitmeid muudatusi, mille eesmärk on suurendada
ettevõtluskeskkonna läbipaistvust. Näiteks läheksid avalikustamisele
juriidilistele isikutele tehtud maksuotsuste resolutsioonid, kui need
maksuotsused ei ole enam edasikaevatavad. Muudatus ei puuduta füüsilisi
isikuid ning selle eesmärk on anda äripartneritele parem ülevaade
võimalikest riskidest. Samuti avaldataks edaspidi ka saneeritud ning muul
viisil ümberkujundatud maksuvõlgasid. 
 
Eelnõu sisaldab ka samme haldus- ja töökoormuse vähendamiseks nii
maksumaksjatele kui riigile. Muuhulgas avardatakse maksualase teabe
jagamise aluseid ja vähendatakse dokumentide dubleerivat kättetoimetamist.

Ajakohastatakse ka siduva eelotsuse taotluse läbivaatamise riigilõivusid.
Juriidilise isiku puhul tõuseb see 1180 eurolt 2060 euroni ning füüsilise
isiku puhul 300 eurolt 520 euroni. Siduv eelotsus on maksu- ja
tolliametile järgimiseks õiguslikult kohustuslik ning selle andmine eeldab
ajamahukat analüüsi, et vältida võimalikke õiguslikke eksimusi ja riigile
tekkida võivaid kahjusid.
 
Eelnõu materjalidega saab tutvuda siin. 
 
Lugupidamisega 
 		Siiri Suutre
Nõunik | Kommunikatsiooniosakond
5665 4707 | [email-masked]
Rahandusministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn | www.fin.ee