Subject: Maksejõuetuse teenistuse vastus Riigikantseleile
From: "Signe Viimsalu - KA" <[email-masked]>
To: "Riigikantselei - RK" <[email-masked]>, "Kristi Klaas - RK" <[email-masked]>
Cc: "Konkurentsiamet Info - KA" <[email-masked]>
Date: Mon, 27 Jul 2026 15:41:10 +0300

Austatud Riigikantselei

Me täname Teid sisukama vastuse eest.

Me juhime veelkord Teie tähelepanu asjaoludele, et:

1.	Maksejõuetusvaldkond (maksejõuetuspoliitika kujundamine ja
maksejõuetuse kui nähtusega võitlemine) ei kuulu ühegi ministeeriumi alla,
sest kahe mittetulundusühingu vaheline koalitsioonileping ei prevaleeri
Vabariigi Valitsuse seaduse üle.
2.	Maksejõuetuse teenistus on loodud pankrotiseadusega, mitte
konkurentsiseadusega.
3.	Maksejõuetuse teenistus teeb haldus- ja riiklikku järelevalvet
vastavalt Vabariigi Valitsuse seaduse § 75 ja § 75prim ja pankrotiseaduse
12 prim peatüki alusel, mitte konkurentsiseaduse ega tsiviilkohtumenetluse
seadustiku alusel.
4.	Maksejõuetuse teenistus on avalikku huvi kaitsma õigustatud asutus
ja korrakaitseorgan korrakaitseseaduse mõistes.
5.	Maksejõuetuse teenistus ei tee konkurentsijärelevalvet.
6.	Maksejõuetuse teenistus on sõltumatu erapooletu haldusorgan oma
iseseisva eelarve ja pädevusega ning ei allu ega kuulu Konkurentsiameti
ega selle peadirektori alla, vaid on Konkurentsiameti tehnilisel
teenindamisel (töötingimused ja ruumid). (Analoogselt on näiteks
Arenguseire Keskus eraldiseisva haldusorganina oma seaduse alusel
Riigikogu kantselei tehnilisel teenindamisel.)

Kuivõrd justiits- ja digiministeeriumil sisuline pädevus puudub, siis
kuulub maksejõuetusvaldkond Vabariigi Valitsuse alla nii kaua kuni
vastavad parandused vajadusel Vabariigi Valitsuse seaduses tehakse (kui
tehakse).

Teeme siinkohal ettepaneku Teie strateegiadirektoriga kohtumiseks, et
arutada meie 20.07.2026 toodud kirjas toodud probleeme ja lahenduste
võimalusi muutunud ettevõtluskeskkonnas. Konkurentsiameti avalik
dokumendiregister <https://adr.rik.ee/ka/dokument/18881452>
12-1/2026-074-2, 20.07.2026.

Lugupidamisega

Signe Viimsalu
juhataja

Maksejõuetuse teenistus

From: Riigikantselei - RK <[email-masked]>
Sent: Monday, July 27, 2026 10:16 AM
To: Konkurentsiamet Info - KA <[email-masked]>
Subject: Vastus

Asja viide: 26-01457-5

Teie: 22.07.2026 e-kiri

Lugupeetud Signe Viimsalu

Maksejõuetuse teenistuse juhataja

Täname Teid veelkord pöördumast.

Vabariigi Valitsuse seaduse kohaselt on Justiits- ja Digiministeeriumi
valitsemisalas konkurentsijärelevalve poliitika kujundamine ning
õiguspoliitika kavandamine ja elluviimine.

Justiits- ja Digiministeeriumi põhimäärusega on Vabariigi Valitsus
täpsustanud, et ministeeriumil on õigusloomealane pädevus
tsiviilmenetluses (sh maksejõuetusõigus alates 2011.a), aga ka
riigiõiguses, haldusõiguses, tsiviilõiguses, ühinguõiguses jne. Lisaks
sätestab Vabariigi Valitsuse seadus, et Konkurentsiamet on Justiits- ja
Digiministeeriumi valitsemisalas. Seaduse järgi valvab minister
ministeeriumi valitsemisalas olevate riigiasutuste ülesannete täitmise üle
ning vastavalt Konkurentsiameti põhimäärusele annab ameti maksejõuetuse
teenistus oma tegevusest aru valdkonna eest vastutavale ministrile.

Seega palume pöördumistes tõstatatud küsimusi lahendada koostöös justiits-
ja digiministriga. Ministril on vajadusel võimalik kasutada kõiki oma
pädevusse antud õiguseid.

Oleme Teie pöördumised edastanud vastamiseks justiits- ja digiministrile.

Lugupidamisega

Riigikantselei
Rahukohtu 3 | 15161 Tallinn
693 5555 | www.riigikantselei.ee <http://www.riigikantselei.ee/>  |
Stenbocki maja <https://www.facebook.com/StenbockiMaja/>