Subject: Re: Vastuskiri 2
From: KÜ Põhja 2 <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Tue, 7 Jul 2026 04:12:47 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Lugupeetud härra Madis Pintson!
Täname Teid Päästeameti 06.07.2026 kirjas nr 7.2-2.2/4432-2 esitatud 
informatsiooni eest.
Korteriühistu Põhja pst 2 annab seoses kirjas märgitud asjaoludega teada 
järgmist.
1. Korteri nr 1 akna alla ladustatud põlevmaterjali kohta.
Nimetatud materjalid ei kuulu korteriühistule, vaid on korteri omaniku vara.
Korteriühistul puudub õiguslik alus võõra vara iseseisvaks käsutamiseks, 
sealhulgas selle äravedamiseks ilma omaniku või tema seadusliku esindaja 
nõusolekuta.
Samas ei ole korteriühistu jäänud tegevusetuks. Korteriomanikku nr 1 ning 
isikut, kes abistab teda igapäevaste küsimuste lahendamisel, on teavitatud 
vajadusest võimalikult kiiresti kõrvaldada elamu akende alla ladustatud 
vara.
Lisaks pöördus korteriühistu eelnevalt isiku poole, kes teostab 
korteriomaniku üle eestkostet ja esindab tema huve, paludes abi nimetatud 
vara äraveo korraldamisel.
Korteriühistule on teatatud, et nimetatud isik viibib eemal kuni 2026. aasta 
augusti lõpuni.
Kui nimetatud vara ei ole selleks ajaks varem ära viidud, pöördub 
korteriühistu pärast nimetatud isiku naasmist selle küsimusega uuesti tema 
poole.
2. Keldriruumi tuletõkkeukse kohta.
Korteriühistu võtab nimetatud märkuse teadmiseks.
Uks jäeti avatud asendisse ajutiselt üksnes keldriruumi õhutamise ja 
kuivatamise eesmärgil, kuna käesoleval ajal puudub muu võimalus tagada selle 
ruumi vajalik õhuvahetus.
Korteriühistu arvestab, et tuletõkkeuks peab täitma oma eesmärki, ning 
rakendab meetmeid selle vältimiseks, et ust fikseeritaks avatud asendisse.
3. Akende alla pargitud sõidukite kohta.
Päästeameti kirjas on märgitud, et sõidukid on pargitud vahetult akende alla 
ning see võib põhjustada täiendavat tuleohtu või takistada päästetöid.
Palume täpsustada, milliseid õigusaktidest tulenevaid nõudeid antud juhul 
rikutud on ning millised konkreetsed asjaolud olid aluseks sellisele 
järeldusele.
Korteriühistu on huvitatud tuleohutusnõuete järgimisest ning on valmis 
rakendama vajalikke meetmeid oma pädevuse piires.
Samas palume arvestada, et tuleohutusnõuete täitmine peab toimuma kooskõlas 
korteriühistu õiguslike pädevuste ja elanike omandiõigusega.

Lugupidamisega, Svetlana Krupko,
Tartu linn Põhja pst 2 KÜ juhatuse esinaine
Tel. +37255545406

пн, 6 июл. 2026 г., 15:45 Päästeamet <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >:

PÄÄSTEAMET

Tere!

Teile on saadetud Päästeameti dokumendihaldussüstee 
<https://www.google.com/maps/search/ee+P%C3%B5hja+pst+2?entry=gmail&source=g> 
mi Delta kaudu dokument Vastuskiri, mis on registreeritud 06.07.2026, 
numbriga 7.2-2.2/4432-2.

Kontaktinfo

E - R 8.15-17.00, R 8.15-15.45
aadress: Raua 2, 10124 Tallinn
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.rescue.ee/et/strateegia>