Subject: Komisjoni rakendusaktide eelnõu_25.11.2024
From: "Maarika Rump" <[email-masked]>
To: "Maarika Rump" <[email-masked]>
Date: Fri, 11 Apr 2025 11:01:51 +0300

From: INFO <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, April 11, 2025 10:48 AM
To: Anastasia Levin <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Kliimaministeerium info 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Üllar Salumäe <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Kliimaministeerium info 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Komisjoni rakendusaktide eelnõu_25.11.2024

Tere,

Kuna käesoleva aasta 26. märtsil võeti alltoodud kirjas mainitud muudatus 
sisuliselt ühehäälselt liikmesriikide poolt vastu, siis julgen järeldada, et 
Eesti poolt oli küsimuses selleks ajaks seiskoht kujundatud. Seega avaldan 
jätkuvalt soovi teada saada, milliseks see kujunes ning millest ajendatuna 
sündis otsustas (kõigi eelduste kohaselt) kõnealust muudatust toetada?

On ilmne, et selline muudatus avaldab olulisel määral mõju olemasolevale 
korraldusele ja seeläbi sektoris toimetavatele ettevõtetele, siis sooviksin 
ka teada, millised on järgmised sammud muudatuste kohaldamiseks?

Vastuse eest tänades ja lugupidamisega,

Martin Kiuru
AVSEC Solutions OÜ
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

On 27. Feb 2025, at 14:37, Anastasia Levin 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Teie14.02.2025

Meie 27.02.2025 nr 3.3-6/25/20251

Tere

Pöördusite Transpordiameti poole küsimusega, kas regulaarkomitee 119. 
kohtumisel käsitletud eelnõude (eelkõige rakendusmääruse eelnõu p. 10) osas 
on vastutava ministeeriumi või ameti poolt kujundatud seisukoht ja kui, siis 
milline.

Vastuseks Teie pöördumisele teavitame, et Transpordiamet ei ole oma 
seisukohta eelnõude osas veel lõplikult kujundanud ning konsulteerib 
nimetatud teemadel vastutava ministeeriumiga. Küll aga on Transpordiamet 
alustanud ettevalmistavaid tegevusi eelnõude jõustumisega kaasnevate 
muudatuste kohaldamiseks.

Lugupidamisega

Anastasia Levin

jurist

õigusosakond

tugiteenuste teenistus

tel: 55943074

From: INFO <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, February 14, 2025 1:52 PM
To: Anastasia Levin <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Transpordiameti klienditugi 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Üllar Salumäe <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Kliimaministeerium info 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Komisjoni rakendusaktide eelnõu_25.11.2024

Tere,

Nagu eelmises kirjas kinnitasite, siis eelmise aasta novebrikuisel 
regulaarkomitee 119. kohtumisel rakendusmääruse ja -otsuse eelnõude osas 
hääletust ei toimunud. Ka selgitate, et amet eelnõude avaldamist võimalikuks 
ei pea. Viimane on rakendusotsuse kontekstis ehk arusaadav, kuid 
rakendusmääruse võtmes võiks siiski kaaluda pisut läbipaistvamat lähenemist. 
See annaks võimaluse teha ettepanekuid enne eelnõu osas seisukoha 
kujundamist ja hääletamist.

Isiklikele kogemustele tuginevalt julgen ainult oletada, et novebrikuus 
esitatud eelnõu ei ole komitee päevakorrast kuhugi kadunud. Parandage mind 
kui ma eksin. Kui eelnõu menetlusega plaanitakse siiski edasi liikuda, siis 
sooviksin jätkuvalt teada, kas viidatud eelnõu osas on vastutava 
ministeeriumi või ameti poolt kujundatud ka seisukoht ja kui, siis milline? 
Eeskätt on küsimus ajendatud rakendusmääruse eelnõu (AVSEC Doc 11905 b Ref. 
Ares(2025)968521 - 07/02/2025) punktist 10, millega plaanitakse ulatuslikult 
muuta nii sertifitseerimise kui ka tunnustamise protsessi. On ilmne, et 
sellises mahus muudatused avaldavad oluliselt mõju praegu kehtivale 
korraldusele kui ka sektoris tegutsevatele üksustele.

Vastuse eest tänades ja lugupidamisega,

Martin Kiuru

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

On 9. Dec 2024, at 09:49, Anastasia Levin <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Meie 09.12.2024 nr 3.3-6/24/20251

Tere

Kliimaministeerium edastas teie teabepäringu vastamiseks Transpordiametile. 
Vabandame viivituse eest.

Teavitame, et eelnõude hääletust kohtumisel ei toimunud ning see ei olnud ka 
planeeritud kohtumise päevakorra järgi.

Tuginedes avaliku teabe seaduse § 35 lg 2 p 1  ei  edasta  Transpordiamet 
Teie poolt küsitud  dokumente.  Viidatud  Komisjoni rakendusmääruse 
jõustunud muudatustega saate tutvuda Euroopa Liidu teataja 
<https://eur-lex.europa.eu/oj/direct-access.html?locale=et>  vahendusel, 
kõnealuse rakendusotsuse  jõustunud muudatused avaldab Transpordiamet  NCASP 
kaudu juhindudes teadmisvajaduse põhimõttest.  Julgestusküsimused on 
enamasti tundliku iseloomuga ning  ka seetõttu ei edasta Transpordiamet 
kohtumisel arutusele tulevad dokumendid. Selline korraldus tagab ka kõigi 
teemast huvitatute ühetaolise informeerimise.

Heade soovidega

Anastasia Levin

jurist

õigusosakond

tugiteenuste teenistus

tel: 55943074

From: Kliimaministeerium info <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, November 25, 2024 1:48 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Komisjoni rakendusaktide eelnõu_25.11.2024

From: INFO <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, November 25, 2024 1:07 PM
To: Kliimaministeerium info <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Komisjoni rakendusaktide eelnõu_25.11.2024

Tere,

27.11.2024 toimuval lennundusjulgestuse 119. regulaarkomitee (Commitee for 
Civil Aviation Security) kohtumise päevakorra punkti 3 kohaselt on 
päevakorras muuhulgas hääletus Komisjoni rakendusotsuse C(2025)8005 (Doc 
11906 a-b) kui ka rakendusmääruse 2015/1998 (Doc 11906 a-b) muudatuste üle.

Käesolevaga avaldan soovi viidatud eelnõudega enne hääletust tutvuda ning 
palun sestap mulle edastada hääletusele suunatavate dokumendid digitaalselt 
alltoodud e-posti aadressil. Sooviksin ka täiendavalt teada, kas viidatud 
eelnõu osas on vastutava ministeeriumi poolt kujundatud ka seisukoht ja kui, 
siis milline? Kas sellega oleks võimalik ka selle olemasolu korral tutvuda?

Vastuse eest tänades ja lugupidamisega,

Martin Kiuru
AVSEC Solutions OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 512 5841

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.