Subject: Kooskõlastus: Tartu Kevadregatt
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Apr 2026 09:39:34 +0300

Tere

Palun kooskõlastust korraldatavale üritusele. Liikluse sulgemise soovi
korraldajal ei ole.

tervitades

Lennart Puksa
Tartu linnavalitsus | kultuuriosakond | peaspetsialist | 736 1355 |
tartu.ee

Avaliku ürituse registreerimise teade
Taotlus: 08.04.2026

Taotleja info

KORRALDAJA

Ürituse korraldaja on: 	Juriidiline isik

Korraldaja registrikood: 	80006152 (Sõudmise ja Aerutamise klubi
"Tartu", Tartu linn, Tartu linn, Tartu maakond, 51008, Ranna tee 3)

Korraldaja kontakttelefon: 	+37256603611

Korraldaja kontakt e-post: 	 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

AVALIK ÜRITUS

Ürituse nimi: 	Tartu Kevadregatt

Ürituse vorm (spordivõistlus, kontsert, etendus, laat, vm):
Spordivõistlus

Ürituse sisu: 	Rajaaerutamine. Distantsid 1500m, 2500m ja 5000m.
Start ja finiš on Tartu Aerutamis- ja Sõudmiskeskuses aadressil Ranna tee
3. Tagasipöörde kohad on Pumbajaama juures ja Valgeveski kurvis.

Eeldatav osavõtjate koguarv (osalejate ja publiku koguarv): 	120

Ürituse etappide aeg:

Tegevus 	Aeg

Ettevalmistus 	09.05.2026 kell 10:00 kuni 09.05.2026 kell 12:00 (2 tundi
0 minutit)

Ürituse toimumise aeg 	09.05.2026 kell 12:00 kuni 09.05.2026 kell 15:00
(3 tundi 0 minutit)

Koristus 	09.05.2026 kell 15:00 kuni 09.05.2026 kell 17:00 (2 tundi
0 minutit)

Ürituse toimumise koht: 	Tartu Aerutamis- ja Sõudmiskeskuses
aadressil Ranna tee 3

Liikluse / parkimise ümberkorraldamise või tänavate sulgemise vajadus: 	Ei

Ürituse ala:
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?obj=7698e126daaa92dccf2022358a543
fcc&rida=0&module=205&op=999> Vaata objekte kaardil

Inventari (lava, tribüün, telk vms) paigaldamine: 	Ei

Välitualettide paigaldamine: 	Ei

Jäätmekonteinerite paigaldamine: 	Ei

Reklaami või muu teabekandja eksponeerimine: 	Ei

Turvateenuse osutamine: 	Ei

Pürotehnika või lahtise tule kasutamine: 	Ei

Kaubandustegevuse korraldamine: 	Ei

Tasuta toitlustamine või tasuta joogi pakkumine: 	Ei

Helitehnika kasutamine: 	Ei

Elektri kasutamine linna võrgust: 	Ei

Muud olulised andmed (koristusteenuse pakkuja, üritust teenindava
transpordi peatumine Raekoja platsil jms): 	Koristusteenust ei
kasutata. Parkimise erikorraldust ei rakendata — paaditreilerid saabuvad
Tartu Aerutamis- ja Sõudmiskeskusesse.

KESKKONNAHOIDLIKE NÕUETE TÄITMINE

Keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi minimaalseid nõudeid on
korraldajatel täita kohustuslik. Palun kirjutage, kuidas plaanite enda
ürituse raames keskkonnahoidlikust igas alljärgnevas kategoorias tagada
(lähtudes vähemalt iga teema miinimum nõuetest). Lisainfo ja abimaterjalid
on leitavad siit

Kategooria: Materjalid ja ostud

Miinumunõuded:
1) Külastajate nimekaardihoidjad või kaelapaelad peavad olema korduvalt
kasutatavad.
2) Meenete, kingitustena ei jagata ühekordse kasutusega asju, v.a toit.
3) Sündmuse läbiviimiseks vajaminevad esemed peavad olema
korduskasutatavad..

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Nimekaardihoidjaid ega käepaelu ei kasutata. Võistlejate paadinumbrid on
korduvkasutatavad. Ühekordse kasutusega asju ei jagata.

Kategooria: Toitlustus, veekasutus

Miinumunõuded:
1) Kasutage alati korduskasutatavaid nõusid, söögiriistu ja
serveerimislahendusi. Söödavad nõud ja anumad (taldrikud, kausid,
kohvitopsid jmt) ei ole lubatud.
2) Ühekordsete joogikõrte, segamispulkade(sh ka puidust) ja
kokteilikaunistuste kasutamine ei ole lubatud.
3) Toitude ja toitlustajate valikul veenduge, et vähemalt üks pakutav roog
on 100% taimne (vegan). Toidule keskendunud sündmustel kaasake vähemalt
paar täistaimseid roogi pakkuvat toitlustajat.
4)Järelejäänud toidule tuleb leida kasutus. Söödavat toitu ei tohi ära
visata.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Toitlustust ei korraldata, sportlastele pakutakse joogiks kraanivett.

Kategooria: Jäätmekäitlus

Miinumunõuded:
1) Jäätmete liigiti kogumine peab olema korraldatud nii sündmuse
osalejatele, korraldajatele kui ka kauplejatele.
2) Külastajatelt jäätmete kogumise liigid sõltuvad sündmuse iseloomust.
Kindlasti tuleb koguda eraldi pakend, biojäätmed, panditaara ja
segaolmejäätmed. Sündmusel kasutatakse jäätmekonteinerite tähistamiseks
kindlaid tähistusvärve.
3) Liigiti kogutud jäätmed tuleb üle anda jäätmekäitlejale liikide kaupa,
paludes käitlejalt raportit kogutud kaalu ja ringlussevõtu osakaalu kohta.
Segaolmejäätmete osas küsige kogutud jäätmete kaalu ja käitlusviisi.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Jäätmekäitlus vastavalt Tartu Sport liigiti kogumise korraldusele Tartu
Aerutamis- ja Sõudmiskeskuses.

Kategooria: Transport

Miinumunõuded:
1) Külastajatele tuleb jagada infot erinevate transpordivõimaluste kohta,
mis on alternatiiviks üksi autoga tulemisele. Igale infokandjale,
promomaterjalile ja sündmuse kirjeldusele lisada soovitus tulla sündmusele
ühistranspordiga, rattaga või jalgsi.
2) Sündmuse toimumiskohas peab olema rataste lukustamise võimalus. Kui
seda sündmuse alal ei ole, tuleb luua ajutine rattaparkla.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Tartu sportlastel soovitatakse kasutada ühistransporti või ratast.
Võistluskeskuses on olemas rattahoid lukustamise võimalusega.

Kategooria: Energia, ressursitõhusus

Miinumunõuded:
1) Reguleerige energia kasutamist. Mitmepäevase sündmuse külastajate
välisel ajal viige elektrikasutus toimumispaigas minimaalseks viisil, mis
ei takista sündmuse toimumist.
2) Eelistage püsiva elektriühenduse lahendusi, kui sündmuse toimumispaik
seda võimaldab.
3) Vältige ressursside raiskamist. Korraldaja peab sündmuse ajal ja järel
jälgima, et ei tekiks ressursi kadu.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Üritus toimub ühepäevasena, väljas ja valgel ajal. Elektrivalgustust ei
kasutata.

Kategooria: Arvestamine ümbruskonna ja kogukonnaga

Miinumunõuded:
1) Sündmuse territoorium peab pärast sündmust jääma sama heasse seisukorda
kui enne seda.
2) Maastikule tekitatud kahju tuleb heastada.
3) Ümberkaudsete kinnistute omanikke teavitatakse toimuvast üritusest
vähemalt üks nädal varem.
4) Kõrgema kategooria (F2, F3 ja F4) ilutulestikku ei ole lubatud
kasutada.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Spordivõistlus toimub aerutamise paatidel jõel, loodust ei kahjustata ja
kogukonda ei häirita.

Kategooria: Kommunikatsioon

Miinumunõuded:
1) Keskkonnahoiuga seotud reeglid peavad külastajatele olema edastatud ja
avalikult kättesaadavad vähemalt nädal enne sündmust.
2) Partneritele peavad keskkonnahoiuga seotud reeglid olema edastatud
kirjalikult koostöökokkulepete sõlmimisel või piisavalt varakult enne
sündmuse toimumist, et neil oleks võimalik keskkonnahoiu reegleid
täielikult täitma.
3) Selgitage külastajatele ja partneritele keskkonnareegleid ning
-juhiseid ka kohapeal sündmuse ajal.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Sportlastele ja külalistele tutvustatakse keskkonnahoiu reegleid.
Osalevatele klubidele saadetakse keskkonnahoiu reeglid koos kutsega.

Kinnitan esitatud andmete õigsust!: 	jah

Täitja kontaktinfo
Nimi: Tarvo Hiiemaa
E-post: [email-masked]
Telefon: 56603611