Subject: teabenõue - TÜ uuring - müra mõõtmine 5 Eesti tuulepargis
From: <[email-masked]>
To: "Kliimaministeerium info - KLIM" <[email-masked]>, "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Fri, 10 Jul 2026 08:36:36 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tartu Ülikool teostab Sotsiaalministeeriumi ja Kliimaministeeriumi
tellimusel tööd „Tuuleparkide akustilise mõju uurimine: mõõtmine ja
modelleerimine ning registripõhine epidemioloogiline terviseriskide
uuring“.

Asjakohases töövõtulepingus ja selle lisades on kirjas, et töö esimene
etapp „Eesti tuuleparkide müratasemete modelleerimine ja mõõtmised,
registripõhise uuringu ja küsitlusuuringu ettevalmistus“ kestab lepingu
sõlmimisest kuni 31.12.2025, s.o peaks olema hetkeseisuga kindlasti
lõppenud.

Palume mittetulundusühingule Looduse ja Inimeste Eest teabenõude korras
väljastada järgmine teave:
1. Missuguses viies Eesti tuulepargis on kõnesoleva uuringu raames
mõõdetud tuulikute kuuldavat müra ja infraheli? Nimetada tuulepargid ja
märkida, mis kuupäevadel toimus igas pargis mõõtmine.

2. Missugune on esimese etapis väljatöötatud metoodika müra
modelleerimiseks ning infraheli modelleerimiseks või

arvutamiseks tuuleparkide läheduses? Esitada metoodika detailne kirjeldus.

3. Missugused on viies Eesti tuulepargis mõõdetud müratasemed? Esitada
mõõteraportid.

Lugupidamisega / Regards,

***************
Urmas Maranik

MTÜ Looduse ja Inimeste Eest
Telefon: +372 516 28 26

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

https://www.facebook.com/mtu.looduse.inimeste.eest

<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_camp
aign=sig-email&utm_content=emailclient> 	 Viirusevabawww.avast.com
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_camp
aign=sig-email&utm_content=emailclient>