Subject: Nõva AJ, Vaisi küla, kooskõlastus
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 16 May 2025 22:36:42 +0300

Tere,

Hetkel on siin pöördumises päris mitu teemat:

1.	Olete esitanud pöördumisega kaasa alajaama asendiplaani, mille
raames on ettenähtud riigitee nr 16150 km 0,346 olemasoleva ristumiskoha
ümberehitus.

Riigiteel ja selle alusel maal toimuv on Transpordiameti haldusmenetlus.
Ristumiskoha ehitamiseks tuleb küsida Transpordiameti nõuded.

Olemasoleva ristumiskohta ümberehitamiseks me väljastame projekteerimise
nõuded.

Peale projekteerimise nõuete väljastamist kinnistu omanik/huvitatud isik
peab palkama teedeinseneri (projekti koostaval ettevõtjal ja/või isikul

peab olema EhS kohane pädevus), kes koostab meie poolt väljastatud nõuete
alusel teeprojekti. Peale projekti valmimist tuleb see esitada
eraldiseisvana

Transpordiametile kooskõlastamiseks (projekt esitatakse e-posti aadressile
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  ).

Kooskõlastatud projekti alusel me sõlmime kinnistu omanikuga ristumiskoha
ehitamise lepingu.

Kõik ristumiskoha ümberehitamisega seotud kulutused tuleb kanda kinnistu
omanikul.

2.	Vastavalt esitatud asendiplaanile on siin kavandatud hulgaliselt
ehitustegevust riigitee teekaitsevööndisse.

Ehitamiseks riigitee teekaitsevööndis tuleb küsida meie nõuded.

Me ei saa hiljem anda kooskõlastust kohaliku omavalitsuse ehitusloa
eelnõule, kui projekt ei arvesta meie nõudeid.

3.	Kolmas teema on küsitud ajutine ehitusaegne mahasõit riigiteelt.

Selle rajamine on põhimõtteliselt võimlik, kui see on vajalik.

Selle tarvis me sõlmime kinnistu omaniku või tema volitatud esindajaga
ajutise ristumiskoha ehitamise lepingu.

Lepingus määratakse ära ajutise ristumiskoha täpne kestvus. Lepingu
lõppedes peab olema taastatud algne olukord riigiteega külgneval alal.

Lepinguga me anname ka täpselt ette ajutise ristumiskoha ehitamiseks
tehnilised nõuded (tee konstruktsioonile).

Hetkel ei selgu pöördumisest, miks seda ajutist mahasõitu vajatakse?

Miks ehitusaegset tegevust ei saa lahendada Nõva alajaam kinnistu
olemasoleva mahasõidu kaudu?

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Mihkel Merilo <[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 14, 2025 10:23 AM
To: Anne Vesinurm <[email-masked]>
Subject: FW: Nõva AJ, Vaisi küla, kooskõlastus

From: Sander Astor <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 14, 2025 9:51 AM
To: Mihkel Merilo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Nõva AJ, Vaisi küla, kooskõlastus

Tere

Kirjutan sooviga kooskõlastada võimaliku ajutise tee maha keeramine,
rajamine ja kasutamine Nõva AJ ehituse raames.

Oleme rekonstrueerimas Nõva alajaama riigihanke raames Eleringile. Alajaam
asub Vaisi külas kinnistu no 53101:001:0023. KOV on väljastanud ehitusloa.

Ehitamise perioodil - juuli 2026-juuli 2027 võib meil tekkida vajadus
rajada ajutine ligipääs, mis keeraks maha olemasoleva mahasõidu lähedusest
Vaisi-Kuijõe teelt (53101:001:0039).

Olen lisanud manusesse väljavõtte ehitusprojektist, kus nimetatud ajutine
tee on rohelisega näidatud. Kollasega on näidatud pinnastee, mis Eleringi
kinnistu raames saab uue asukoha ning uuendatakse vastavalt projektile.

Pärast ajutise ligipääsu tee kasutamise lõppu, eemaldame selle ning
taastame algse olukorra.

Tervitades

Sander Astor

Projektijuht

+37256805297

sander.astor <mailto:[email-masked]> @gridtech.ee

GridTech OÜ

 <http://www.gridtech.ee/> www.gridtech.ee

Veskiposti 2, 10138 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.