Subject: FW: Kiri
From: "Veiko Haavapuu" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Transpordiamet" <[email-masked]>
Cc: "Rainer Rohtla" <[email-masked]>,Ülar Mihkelsoo <[email-masked]>
Date: Thu, 2 Jul 2026 17:08:26 +0300

Tere

Saadan Coop Eesti Keskühistu tagasiside planeeritavale liikluslahendusele.

Vertikaal planeerimist vaadates on murekoht – päris suur kõrguste vahe on:

Olemasoleval parklal on kõrgus 36m ja ringtee väljasõidul 33m, distants on 
umbes 30m. Ehk siis maha sõit tuleks kaldega 10%, seda on liiga palju, 
normaalne oleks 2,5-3%, lisaks tõusul asetsev 90 kraadine pööre.

Alloleval plaanil väljatoodud kinnistu tagumise osa ligipääsuteed 
kasutatakse peamiselt kaubanduskeskuse varustamiseks, mis tähendab, et teed 
mööda sõidavad suured kaubaveokid ja rekkad, käesoleva plaani kohaselt on 
peamised probleemid:

*	Eelnevalt väljatoodud 10%-ne tõis 90 kraadise pöördega sissepääsuteel, kus 
peavad veokid mitmeid kordi päevas manööverdamisega hakkama saama, talvel 
lisaks libedus
*	Uued planeeritavad ringristmikud on päris elus liiga väikesed, et veokid 
mahuksid turvaliselt mitmeid kordi päevas liiklema, veelkord – piirkonnas on 
palju äriettevõtteid ja veokite arv suur, planeeritud ringristmikud oleks 
nagu elurajooni sisese liikluse teenindamiseks planeeritud, mitte suure 
liiklusega sh suure arvu veokite teenindamiseks
*	Magistraalile pääsemiseks tuleb varasema ühe suure ringristmiku asemel 
läbida kaks väikest ringristmikku, veokid sõidavad selle väikeste 
ringristmike infra sodiks mõne kuuga

Lugupidamisega

Veiko Haavapuu

Juhatuse liige, finantsdirektor

Coop Eesti Keskühistu

Suur-Sõjamäe 70, Soodevahe küla,

Rae vald, Harju maakond, 75322

mob +372 521 0049

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.coop.ee/> www.coop.ee

From: Coop <[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 27, 2026 2:49 PM
To: Rainer Rohtla <[email-masked]>; Veiko Haavapuu 
<[email-masked]>
Cc: Diana Saks <[email-masked]>
Subject: FW: Kiri
Importance: High

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 27, 2026 2:19 PM
To: Coop <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kiri

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Riigitee nr 11420 Saku–Laagri km 2,00-8,00 Juuliku–Laagri lõigu 
eskiisprojekti Topi liiklussõlme lahenduse tutvustamine

Registreerimise kuupäev: 27.05.2026

Registreerimise number: 8-1/25-061/9249-1.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.transpordiamet.ee 
<https://urldefense.proofpoint.com/v2/url?u=https-3A__www.transpordiamet.ee&d=DwMFaQ&c=euGZstcaTDllvimEN8b7jXrwqOf-v5A_CdpgnVfiiMM&r=Kd3Vgd2B5hKx2iIVoMjtqA&m=aKkkpRregny_VbghRmuXtCKiqAJDHEKKpu_aGY8JJmDUdktsGBJnph_Rs4eiYf69&s=vQvRWxBF3YY75VVGioj9F5zabzc7nhWZ7hgbCNWaKmk&e=>