Subject: FW: Tähelepanud eksamineerija kohta
From: "Ave Smirnov" <[email-masked]>
To: "info transpordiamet" <[email-masked]>
Cc: Risto Kasemäe <[email-masked]>, "Mihhail Kotov" <[email-masked]>
Date: Wed, 23 Oct 2024 18:46:21 +0300

Tere

Palun registreerida allolev pöördumine Deltasse- täitmiseks Mihhail
Kotovile ja kaastäitmiseks Risto Kasemäele.

Lugupidamisega

Ave Smirnov

juhataja

Sõidukite juhtimisõiguse osakond

+372 5813 4906

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Wednesday, October 23, 2024 2:20 PM
To: Ave Smirnov <[email-masked]>
Cc: Risto Kasemäe <[email-masked]>
Subject: Tähelepanud eksamineerija kohta

Lugupeetud Ave Smirnov ja Risto Kasemäe

Sooviksime välja tuua eksamineerija tegevused riikliku rasktehnika eksami
läbiviimisel. Eelmisel aastal kerkis ülesse teema, kus eksamineerijad
saavad erinevalt aru harjutusest „Tagurdamine boksi pöördega“. Osad
eksamineerijad on seisukohal, et boksist väljasõidu suund on määruses
välja toodud ning see on viga kui boksist väljutaks teises suunas ning
osad eksamineerijate jaoks ei olegi oluline kuhu suunas on sõidukiga
boksist välja sõidetud. Minu mäletamist mööda andis ka Risto sellele
olukorrale omapoolse seisukoha, kus jäädi arvamusele, et boksist välja
sõitmise suund ei mõjuta harjutuse sisu ning seda ei saa käsitleda veana.
Siiski osad eksamineerijad on sellise olukorra tekkimisel lasknud
eksamineeritaval sooritada harjutuse uuesti või tagurdada uuesti boksi, et
välja sõidusuund oleks n.ö õige!

Eile 22.10.2024 oli meil Tabasalus olukord, kus eksamineerija Erki
Rahamägi ei aktsepteerinud boksist välja sõitu sellisel kujul ja lasi
eksamineeritaval uuesti boksi tagurdada. Meie hinnangul on selline tegevus
eksamineeritavale lisa ülesande püstitamine ning sellega kaasneb ka
põhjendamatu aja kulu, mis tuleb järgmise harjutuse arvelt. Boksist välja
sõitmise puhul ei ole sõidutehnilise poole pealt mitte mingit vahet
millises suunas seda teha ning kui eksamineeritav saab sellega hakkama, on
tal pädevus olemas ja harjutus peaks olema oma eesmärgi täitnud!
Eksamineerijal puudub vajadus ja tegelikult ka õiguslik alus suunata
isikut tegema lisa manöövreid, mida seejärel saaks siis ka hinnata mitte
arvestatud tulemusega.

Näitena võib tuua Eestis erinevad Transpordiameti bürood (Pärnu, Jõhvi),
kus seda rasketehnika harjutust sooritataksegi sellisel viisil, kus ei ole
võimalik teha nn tagasipööret läbi boksi vaid tulebki sõita boksist välja
teisele poole ja nendel platsidel on see harjutus sellisel kujul
arvestatud. Kui me soovime liikuda edasi ühtsete hindamisaluste poole,
siis oleks oluline see teema ka eksamineerijatele selgeks teha. Hetkel on
paraku teatud eksamineerijatel erinevad arusaamad ja see tekitab
põhjendamatut ebaõiget hindamist.

Teisalt on taaskord kõnealune eksamineerija Erki Rahamägi, kes jätkuvalt
on vastu võtmas rasketehnika eksameid. Edastan ka teile Tapa ajateenijate
poolse tagasiside eksamineerija Erki Rahamäe kohta. Ajateenijad tõid
välja, et antud eksamineerija on eksamisõidu ajal tegelenud oma
nutiseadmest „vene keelsete videote“ vaatamisega. Seda väidet on ilmselt
lihtne kontrollida kui vaadata eksamisalvestisi, aga kui antud info peaks
tõele vastama, et eksamineerija tegeleb kõrvaliste tegevustega olukorras,
kus ta peaks tagama liiklusohutust ja seda veel rasketehnikaga liikluses
osaledes, siis paraku on tegemist ääretult liiklusohtliku käitumisega,
mida ei saa tähelepanuta jätta. Lisaks on antud eksamineerija põhjustanud
ka oma muude liiklusalaste tegevustega liiklusohtu, aga selle kohta teevad
Tapa kaitseväe koolitajad ühise pöördumise Transpordiametile.

Lugupidamisega

Mikk Sossi

Autosert. Autokool, mis hoolib!

Autokooli juhataja

Tel  +372 52 498 31

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.autosert.ee/autokool> www.autosert.ee/autokool

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.