Subject: Avalik teavitus ja kutse osaleda FSC® sidusrühmade konsultatsioonis. Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) FSC metsamajandamise resertifitseerimise audit 2026
From: "Stakeholders" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 17 Jun 2026 14:40:42 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Saaja: Huvitatud ja mõjutatud sidusrühmad

Saatja: BM Certification Estonia OÜ ja SCS Global Services

Kuupäev: 17.06.2026

Teema: Avalik teavitus ja kutse osaleda FSC® sidusrühmade konsultatsioonis. 
Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) FSC metsamajandamise 
resertifitseerimise audit 2026

SCS Global Services koos BM Certification Estonia OÜ-ga viib FSC 
akrediteeritud sertifitseerimisasutusena läbi Riigimetsa Majandamise Keskuse 
(RMK) FSC metsamajandamise resertifitseerimise hindamise. Audit toimub 
ajavahemikul 24.–28. august 2026.

Auditi eesmärk on hinnata RMK metsamajandamistegevuse vastavust FSC Eesti 
Vabariigi metsamajandamise standardi FSC-STD-EST-01-2026 nõuetele. Standard 
on kättesaadav aadressil:

https://connect.fsc.org/document-centre/documents/retrieve/cbdf04bb-a9a2-4e07-9600-f09ec99239f4

Sidusrühmade kaasamine on FSC sertifitseerimissüsteemi oluline ja 
kohustuslik osa. FSC nõuab, et sertifitseerimisasutus koguks ja hindaks 
sõltumatut teavet, mis võib olla asjakohane metsamajandamise õiguslike, 
sotsiaalsete, keskkonnaalaste ja majanduslike nõuete täitmise hindamisel.

Ootame sidusrühmadelt teavet RMK metsamajandamise kohta, sealhulgas 
tähelepanekuid, mis võivad kinnitada head metsamajandamistava ning standardi 
nõuete täitmist, samuti teavet asjaolude kohta, mis võivad viidata FSC 
standardi nõuete võimalikule mittetäitmisele.

Kõige väärtuslikum on konkreetne, faktipõhine ja võimalusel 
tõendusmaterjaliga toetatud teave. Esitatud tähelepanekud võivad käsitleda 
näiteks keskkonnamõjusid, kõrgeid kaitseväärtusi, looduskaitset, kogukondade 
õigusi, töötajate õigusi, metsamajandamise planeerimist, seiret või muid FSC 
standardiga seotud teemasid.

Komentārus var iesniegt pa e-pastu: [email-masked]. Pēc 
komentētāja pieprasījuma visi komentāri un avoti tiks stingri konfidenciāli. 
Lūdzu, iesniedziet atsauksmes ne vēlāk kā 29.07.2026.

Kõiki esitatud tähelepanekuid hinnatakse koos muu auditi käigus kogutud 
tõendusmaterjaliga. Teabe esitamine ei tähenda automaatselt mittevastavuse 
tuvastamist. Soovi korral käsitletakse teabeallika isikut konfidentsiaalselt 
vastavalt FSC sertifitseerimissüsteemi nõuetele.

Auditimeeskond võib vajaduse korral võtta teabe täpsustamiseks esitajaga 
ühendust.

Vaidluste lahendamise kord

Vastavalt FSC vaidluste lahendamise protokollile ja SCS 
Kvaliteedikäsiraamatule on vaidluste lahendamise kord kehtestatud ja 
huvitatud isikutele kättesaadav 
<http://www.scsglobalservices.com/your-feedback> 
http://www.scsglobalservices.com/your-feedback.

Lisateave

Lisateavet FSC ja SCS-i kohta saate  <http://www.fsc.org/> www.fsc.org ja 
<http://www.scsglobalservices.com/> www.SCSglobalServices.com. Informatsioon 
RMK kohta on leitav  <http://www.rmk.ee/> www.rmk.ee.

Vajadusel palun võtke ühendust:

Ülo Roop, BM Certification Estonia, SCS Global Services nimel.

SCS Global Services: 2000 Powell St, Suite 600; Emeryville CA 94608, 
Ameerika Ühendriigid

BM Certification Estonia: Väike-Paala 1, Tallinn, Eesti

+37253317533

[email-masked]

Ar cieņu/ Best regards

BM Certification, SIA
Jūrkalnes iela 15, Rīga, LV–1046, Latvija
T: + 371 67772135
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://lv.bmcertification.com/> https://lv.bmcertification.com/

Before printing, think about the environment. 🌿

If you need to print this mail, please use certified paper.

IMPORTANT: The content of this email and any attachments are confidential.

They are for named recipient(s) only. If you have received this email by 
mistake,

please notify the sender immediately and do not disclose the contents to 
anyone

or make copies thereof.