Subject: Kura tn 2 kinnistule kavandatava üksikelamu püstitamise projekteerimistingimuste eelnõu avalik väljapanek
From: Alice Laanemägi <[email-masked]>
To: <Undisclosed recipients:>
Date: Thu, 2 Apr 2026 08:36:44 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Nõmme Linnaosa Valitsus avalikustab Kura tn 2 kinnistule kavandatava
üksikelamu püstitamise projekteerimistingimuste eelnõu.

Nõmme linnaosa üldplaneeringu kohaselt asub Kura tn 2 kinnistu pereelamute
juhtotstarbega alal, kus võivad paikneda ühe või kahe korteriga omal
krundil paiknevad elamud ning väikesed lähipiirkonda teenindavad
kaubanduse, teeninduse, lastehoiu ja vabaaja harrastusega seonduvad
ettevõtted ja asutused.

Projekteerimistingimuste eesmärk on määrata tingimused Kura tn 2
kinnistule üksikelamu püstitamiseks.

Vastavalt Nõmme linnaosa üldplaneeringule võib hoone kahekorruselise
hooneosa võib kavandada vähemalt 6 m kaugusele  piiridest ning
ühekorruselise hooneosa, maksimaalse kõrgusega kuni 5 m, võib kavandada
vähemalt 4 m kaugusele naaberkrundi piiridest.

Krundi piirile lähemale kui 4 m ehitamiseks tuleb teha koostööd
naaberkinnistu omanikuga ja koostöö dokumenteerida. Ehitise kaugus
naaberkinnistutest peab olema kooskõlas tuleohutus- ja
insolatsiooninõuetega ning naabrusõigusega.

Arvestades piirkonna hoonestust ja Nõmme linnaosa üldplaneeringut võib
Kura tn 2 elamu suurim lubatud ehitisealune pind olla kuni 250 m² ja hoone
kõrgus kuni 9 m. Kinnistul asuvate hoonete ehitisealune pindala võib olla
kokku kuni 285 m².

Kohaliku omavalitsuse üksus võib planeerimisseaduse § 125 lõike 5 alusel
lubada detailplaneeringu koostamise kohustuse korral detailplaneeringut
koostamata püstitada või laiendada projekteerimistingimuste alusel
olemasoleva hoonestuse vahele jäävale kinnisasjale ühe hoone ja seda
teenindavad rajatised, kui:

1.	ehitis sobitub mahuliselt ja otstarbelt piirkonna väljakujunenud
keskkonda, arvestades sealhulgas piirkonna hoonestuslaadi;
2.	üldplaneeringus on määratud vastava ala üldised kasutus- ja
ehitustingimused, sealhulgas projekteerimistingimuste aluseks olevad
tingimused, ning ehitise püstitamine või laiendamine ei ole vastuolus ka
üldplaneeringus määratud muude tingimustega.

Projekteerimistingimuste taotluse ja selle lisamaterjalide avalik
väljapanek toimub 13. aprillist kuni 28. aprillini 2026 Nõmme Linnaosa
Valitsuse ruumides, Valdeku tn 13, I korruse fuajees, küsida infoletist.

Projekteerimistingimuste taotlusega nr 2611002/00023 ning Tallinna
Linnaplaneerimise Ameti koostatud projekteerimistingimuste eelnõuga on
võimalik tutvuda veebiaadressil:

 <https://veeb.tallinnlv.ee/pilv/index.php/s/VHOhLyW0XGtQk0F>
https://veeb.tallinnlv.ee/pilv/index.php/s/VHOhLyW0XGtQk0F.

1.	Huvitatud isikul ja isikul, kelle õigusi võib avatud menetluse
korras antav õigusakt puudutada, on õigus esitada menetlust läbiviivale
haldusorganile eelnõu või taotluse kohta ettepanekuid ja vastuväiteid.
Ettepanekute ja vastuväidete esitamise tähtajaks on avaliku väljapaneku
lõppemise kuupäev.
2.	Juhul, kui eelnevas punktis nimetatud tähtaja jooksul ettepanekuid
või vastuväiteid ei esitata, soovib haldusorgan asja arutada ilma avalikku
istungit läbi viimata.

Menetlusosaline loetakse asja arutamisest avalikul istungil loobunuks, kui
haldusorgan on väljapaneku alguses või menetlusest teatamisel teinud
ettepaneku asja arutamiseks ilma avalikku istungit läbi viimata ja
menetlusosaline ei ole ettepanekute ja vastuväidete esitamise tähtajaks
esitanud selle suhtes vastuväiteid (alus haldusmenetluse seaduse § 50
lõige 3).

Info tel 645 7300. Ettepanekud ja vastuväited palume esitada e-posti
aadressil:  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega,

Alice Laanemägi

Nõmme arhitekt

Volitatud arhitekt 7

Linnamajanduse osakond

Tel +372 6457300