Subject: FW: Rohuneeme tee 112 – ehitusloa taotlus nr 2411271/12983 – ristmik ja IKÕ leping
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Fri, 22 May 2026 10:02:19 +0300

From: Jaano Parmakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 21, 2026 4:16 PM
To: Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: Rohuneeme tee 112 – ehitusloa taotlus nr 2411271/12983 – 
ristmik ja IKÕ leping

Tere

Pöördun menetluse Rohuneeme tee 112 ehitusloa taotluse nr 2411271/12983 
asjus seoses märkuste punktidega 4 ja 6.

Oleme varasemalt edastanud Krista Einamale kinnituse koos notariaalse 
dokumendiga, et kinnistu omaniku ja Transpordiameti vahel on sõlmitud 
notariaalne isikliku kasutusõiguse leping.

Samuti jõudsime varasemas kirjavahetuses arusaamisele, et ehitusluba on 
võimalik väljastada vastava tingimusega. Allpool on varasem kirjavahetus 
selle kohta.

Palun arvestada eeltooduga märkuste punktide 4 ja 6 lahendamisel.

--
Lugupidamisega
Jaano Parmakson
Jan Projekt OÜ
+372 5615 0202

Begin forwarded message:

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Subject: FW: Rohuneeme tee 112 – ehitusloa taotlus nr 2411271/12983 – 
ristmik ja IKÕ leping

Date: 8. April 2026 at 08:16:29 EEST

To: Jaano Parmakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere,

Transpordiamet on  04.07.2025 esitanud Rohuneeme tee 112 ehitusloa 
menetluses (Ehitusloa_taotlus_2411271_12983) märkused 1-6, millest oleme 
asunud pikemalt käsitlema punkte 4-6, IKÕ notariaalne seadmine ja riigitee 
ristmiku lepingu ellu viimine.

Tänan IKÕ seadmise kohta esitatud materjalide eest Rohuneeme tee 112 
ehitusloa menetluses (punktid 4 ja 5).

Transpordiametiga sõlmitud ristumiskoha ehitamise lepingust ja selle 
sidumisest hoone ehitusloaga (punkt 6).

1.	17. veebruaril 2026 pöördusite e-kirjaga Transpordiameti poole küsimusega 
ristumiskoha lepingu sidumise kohta hoone kasutusloaga – kas on 
aktsepteeritav. Vastasime, et lähtuda tuleb detailplaneeringu kokkulepetest 
jne. Samuti viitasin, et ristmiku ehitamiseks palun järgida lepingut, mille 
kehtivus on 5 aastat ja tähtaeg hakkab lõppema. Täpsustasin lepingu 
lõppemise aega, huvitatud isik on allkirjastanud lepingu 18.05.2021, seega 
leping lõppeb 18.05.2026.
2.	2.aprillil 2026 e-kirjaga andsite täiendavat infot, et ristumiskoha 
ehitamine on juba varasemas menetluses18.02.2022 seotud TRAM menetleja 
(E.Kõiv) poolt hoone kasutusloaga.

Märkisite lisaks, et nõue ristumiskoha rajamise osas on sisuliselt täidetud, 
juurdepääs kinnistule tagatud, ristmikul on ainult viimistlus tegemata, 
samuti ristmiku rajamine kahjustaks „värskelt rajatud katet ning selle 
korduv rajamine ei ole majanduslikult ega keskkonna seisukohalt põhjendatud.“

Vastuseks 2.aprillil e-kirjas toodule. Tutvusin ka varasema menetlusega, kus 
Transpordiamet on varasemalt püüdnud paindlikult lahendada olukorda, millele 
omakorda seab raamid nüüd ristmiku ehitamise lepingu tähtaja lõpp.  Lisaks 
varasem menetlus ei ole siduv järgmistele menetlustele.

Planeeringu kohaselt on tegemist mitmete hoonete rajamisega (4 hoone) 
rajamisega, mis eeldab massvedusid.

Ristumiskoha projektis on toodud asfaltkatte rajamine 2-kihilisena (mis ei 
ole viimistlus) ja alles kattete rajamine annab konstruktsioonile 
kandevõime, mida killustikalusel ei ole. 2-kihiline asfaltbetoonkate on 
piisav ehitusaegseks transpordiks, ka riigiteedel kasutatakse kahekihilist 
asfaltbetooni.

Saame vaid anda ehitusloale kõrvaltingimuse, et ristmik tuleb välja ehitada 
enne hoonele ehitamise alustamise teate esitamist.

Samuti peame vajalikuks  välja tuua, et üldjuhul riigitee kate või katte 
serva kahjustamisel esitatakse arendajale kahjunõue ja kate tuleb taastada 
arendaja kulul.

Lugupidamisega

Krista Einama

Transpordiamet

From: Jaano Parmakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, April 5, 2026 10:18 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Rohuneeme tee 112 – ehitusloa taotlus nr 2411271/12983 – 
ristmik ja IKÕ leping

Tere

Saadan akti, mis on seotud 25. märtsil sõlmitud notariaalse lepinguga.

--
Parimate soovidega,
Jaano Parmakson
Jan Projekt OÜ
+372 5615 0202

On 2. Apr 2026, at 14:29, Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

IKÕ notariaalne sõlmimise vajadus selgus hiljuti ehitusloa menetluse raames. 
Enne notariaalset sõlmimist tuleb IKÕ joonis esitada meile 
kooskõlastamiseks. Kellega IKÕ joonis on Transpordiameti poolt 
kooskõlastatud? Palun saatke mulle IKÕ joonis. Riigi kinnisvararegistris ei 
nähtu, et oleks sõlmitud vastav leping.

Teisele küsimusele vastan järgmisel nädalal.

Lugupidamisega

Krista Einama

Transpordiamet

From: Jaano Parmakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 2, 2026 2:04 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Rohuneeme tee 112 – ehitusloa taotlus nr 2411271/12983 – 
ristmik ja IKÕ leping

Tere

Täname vastuse ja selgituste eest.

Anname teada, et jalgtee aluse maa osas on isiklik kasutusõigus (IKÕ) 
tänaseks sõlmitud.

Lisaks juhime tähelepanu, et Transpordiamet on varasemalt ehitusloa taotluse 
nr 2111271/02270 menetluses (18.02.2022, Elliko Kõiv) kooskõlastuses 
märkinud, et ehitusloa eelnõu kooskõlastatakse tingimusel, et ristumiskoht 
peab olema välja ehitatud ja Transpordiametile üle antud enne hoonele 
kasutusloa andmist. Sellest tulenevalt oleme käsitlenud ristumiskoha 
väljaehitamist ja üleandmist kasutusloa etapis täidetava kõrvaltingimusena.

Samas anname teada, et ristumiskoht on tänaseks välja ehitatud ning tagab 
juurdepääsu kinnistule. Lõpetamata on üksnes lõppviimistlus (asfaltkate), 
mille teostamine on teadlikult jäetud ehitustegevuse lõppfaasi, kuna 
ehitussõidukid kahjustaksid värskelt rajatud katet ning selle korduv 
rajamine ei ole majanduslikult ega keskkonna seisukohalt põhjendatud.

Seega on detailplaneeringus seatud nõue ristumiskoha rajamise osas 
sisuliselt täidetud.

Planeerime asfaltkatte rajamise ja ristumiskoha lõpliku valmimise enne 
kasutusloa taotlemist, mille järgselt toimub ka objekti üleandmine 
Transpordiametile vastavalt sõlmitud lepingule.

Lähtudes eeltoodust eeldame, et kirjeldatud olukord ei ole takistuseks 
ehitusloa menetluse jätkamisel.

Palume vajadusel täpsustada, kui Transpordiamet näeb ette täiendavaid 
tingimusi või teistsugust käsitlust.

--
Lugupidamisega
Jaano Parmakson
Jan Projekt OÜ
+372 5615 0202

On 18. Feb 2026, at 08:18, Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

olete pöördunud Transpordiameti poole kahe küsimusega, mis puudutavad hoone 
ehitusluba Rohuneeme tee 112 kinnistut. Lisas olete edastanud lepingu 
ristmiku ehitamiseks riigitee alusel maal ja lepingu lisa IKÕ plaani.

Soovite infot,

1.	kas Transpordiamet aktsepteerib ristumiskoha (leping sõlmitud 05.04.2021) 
väljaehitamist ja üleandmist seoses hoone kasutusloa taotlemisega, mitte 
ehitusloa kooskõlastamisega.
2.	juhite tähelepanu, et 2021. aastal on koostatud jalgtee aluse maa 
isikliku kasutusõiguse (IKÕ) plaan (38 m², lisatud manusesse), mille 
notariaalne leping on Transpordiameti ja Viimsi Vallavalitsuse vahel 
sõlmimata, sest riigi kinnisvararegistris ei kajastu vastava IKÕ lepingu 
sõlmimine.

Vastuseks Teie infopäringus tõstatud küsimusele 1 ja 2 anname teada, et

*	ristumiskoha ehitamise ehitusjärjekorda enne hoonete ehitusluba tuleb 
käsitleda vastavalt kinnistu ehitamise aluseks olevates õigusaktides seatud 
tingimustele, samuti vastavalt huvitatud isiku ja Transpordiameti vahel 
sõlmitud lepingule, mis annab õiguse ehitada riigitee alusele maale.

Kui kinnistule on koostatud planeering, mis seab tingimused ristmiku 
ehitamiseks enne mistahes hoone ehitusloa andmist, siis tuleb sellest 
lähtuda. Kommentaariks, et kui kinnistul puudub juurdepääs suure 
liiklussagedusega kõrvalmaanteelt 11251, siis kehtib vaid üks põhimõte ja 
rohkem alternatiive ei ole.  Põhimõte on toodud väljavõttel kehtestatud 
detailplaneeringu seletuskirjast:

Lisaks tuleb arvestada, et ristumiskoha leping on sõlmitud 05.04.2021, 
kehtivusega 5 aastat peale allkirjastamist, hakkab  riigitee alusele maale 
ristmiku ehitamiseks 1,5 kuu pärast lõppema. Ristmiku ehitamiseks palun 
järgida lepingut.

*	2021. aastal on koostatud jalgtee aluse maa isikliku kasutusõiguse (IKÕ) 
plaan on koostatud huvitatud isiku arendushuvist lähtudes ja seetõttu 
lepingu notariaalne sõlmimine on huvitatud isiku korraldada enne planeeringu 
elluviimist. Selle kohta on 05.04.2021 ristumiskoha lepingus toodud info, 
millest tuleb huvitatud isikul kui lepingu allkirjastajal lähtuda, Esmalt 
peaks huvitatud isik pöörduma kohaliku omavalitsuse poole vastava sooviga ja 
saama sealt vastavad juhised (vt ristumiskoha lepingus punkt 1.4 on vastav 
suunis ja info).

Samuti oleme Rohuneeme tee 112 ehitusloa kooskõlastamata jätmisel 04.07.2025 
teinud märkused koos vastavate suunistega IKÕ sõlmimiseks, kus peaks samuti 
välja tulema huvitatud isiku kohustused.

Soovin Teile edu asjaajamistes,

tervitustega

Krista Einama

peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

From: Jaano Parmakson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, February 17, 2026 2:08 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: MNT Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Rohuneeme tee 112 – ehitusloa taotlus nr 2411271/12983 – ristmik ja 
IKÕ leping

Tere

Seoses Rohuneeme tee 112 kinnistu ehitusloa menetlusega (ehitusloa taotlus 
nr 2411271/12983) ning Transpordiameti esitatud märkustega soovime 
täpsustada järgmisi asjaolusid.

Transpordiametiga on sõlmitud ristumiskoha rajamise leping nr 
7.1-1/21/7284-2 (lisatud manusesse), mis tagab kinnistule juurdepääsu 
riigiteelt. Kinnistu omanik kinnitab, et ristmik rajatakse vastavalt 
sõlmitud lepingule ning antakse Transpordiametile üle nõuetekohaselt.

Palume täpsustada, kas Transpordiamet aktsepteerib ristmiku väljaehitamise 
ja üleandmise sidumist hoone kasutusloa taotlemisega, mitte ehitusloa 
kooskõlastamisega.

Lisaks juhime tähelepanu, et 2021. aastal on koostatud jalgtee aluse maa 
isikliku kasutusõiguse (IKÕ) plaan (38 m², lisatud manusesse). Riigi 
kinnisvararegistris ei kajastu vastava IKÕ lepingu sõlmimine.

Käesolevaga palume alustada jalgtee aluse maa osas isikliku kasutusõiguse 
lepingu sõlmimise menetlust ning palume edastada lepingu projekt ja edasised 
juhised lepingu vormistamiseks.

Kinnistu omanik on valmis sõlmima vastava IKÕ lepingu vastavalt 
Transpordiameti tingimustele.

Täname ette koostöö eest ning ootame Teie seisukohta.

Manused:
– Ristumiskoha ehitamise leping nr 7.1-1/21/7284-2
– IKÕ jalgtee plaan (38 m²)

--
Lugupidamisega
Jaano Parmakson
Jan Projekt OÜ
+372 5615 0202

<7.1-1217284-2 05.04.2021 Ristumiskoha leping 
(1).asice><ROH112_PP_TL-5-01_IKO-jalgtee_12042021.pdf>