Subject: FW: Kohtumise palve - Bolt
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Jun 2026 11:28:54 +0300

From: Oscar Rõõm <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 4, 2026 8:45 AM
To: Kristi Värk - JUSTDIGI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Signe Reinsalu - JUSTDIGI 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Heddi Lutterus - JUSTDIGI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Sirli Heinsoo <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Karl Olaf Loog <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kohtumise palve - Bolt

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Signe Reinsalu ja Kristi Värk

Pöördun Bolti nimel teie poole kohtumise palvega, et arutleda 
sõidusjagamiseteenuse juhtide taustakontrolli temaatikat eesmärgil pakkuda 
klientidele veelgi kindlamat ja turvalisemat teenust, sh luues efektiivsemad 
lahenduse andmevahetuseks.

Täna on Boltil ja teistel ettevõtetel juba kohustus andmete ja dokumentide 
kontrollimiseks (teenindajakaart, kehtiv juhiluba, isikut tõendav dokument 
jms). See-eest on ka ühiskonnas laiemalt kerkinud aktuaalse teemana isikute 
kriminaalkaristuse ajalugu, selle avalikkus ning selle najal otsuste 
tegemine.

Lisaks sellele, et oleksime huvitatud laiemas kontekstis tagama efektiivsema 
andmevahetuse riigiga ning tagama üleüldiselt turvalisemat 
teeninduskeskkonda, mõjutab see ka konkreetsemaid arendusi. Oleme täna 
kaalumas spetsiaalset sõiduteenuse kategooriat, mis mõeldud saatjata 
alaealiste transportimiseks. Kategooria eesmärk on pakkuda vanematele 
turvalisemat alternatiivi laste koolisõitudeks ja muuks liikumiseks. Meie 
õigusnõustajate hinnangul oleks taolise kategooria puhul oluline eraldi 
taustakontroll tulenevalt Lastekaitse seaduse §20-st.

See-eest ei sooviks me kohtumisel piirduda viimase näitega, vaid käsitleda 
teemat laiemalt, sest erinevate lahenduste või muudatuste kaalumisel on ka 
teemaks olnud väljakutsed seonduvalt karistusregistri päringutega. 
Kohtumisel oleksime ka huvitatud ministeeriumi tulevikunägemuste ja plaanide 
osas, sh kas ka hiljutised aktuaalseks kerkinud teemad võivad tuua arenguid 
selles valdkonnas.

Kas teile oleks sobilik leida kohtumiseks aeg vahemikus 29. juuni - 3. 
juuli?

Parimat,

Oscar

-- 

Oscar Rõõm

Public Policy Manager, Baltics | Estonia

 <https://bolt.eu/>