Subject: RE: Teabnõude edastamine lennundusjulgestusalaste arengute seminari teemade sisendi saamiseks
From: "Dagmar Agu-Kruusmaa" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Maarika Rump" <[email-masked]>
Date: Wed, 2 Oct 2024 09:01:25 +0300

Teie: 25.09.2024
Meie: 02.10.2024 nr 13.9-1/24/16575-2

Tere,

Edastame küsitud andmed. Teavitame, et Transpordiamet ei pea eraldi 
arvestusi lennundusjulgestusalaste rikkumiste ning intsidentide osas.

Kokku registreeriti 01.01.2023-31.12.2023 24 julgestusalast intsidenti, 
ebaseadusliku sekkumise akte ei registreeritud.  Intsidentide olemused olid 
järgnevad:
- pommiähvardused 15 tk
- reisija ja pagasi mittevastavus 3 tk
- keelatud esemed õhusõiduki pardal 3 tk
- julgestuspiiranguala piiri rikkumine 1 tk
- perimeetriaja kahjustumine 1 tk
- julgestusnõuete rikkumine (töötaja)  1 tk

Kokku registreeriti 01.01.2024- 01.09.2024 9 julgestusalast intsidenti, 
ebaseadusliku sekkumise akte ei registreeritud.  Intsidentide olemused olid 
järgnevad:
- pommiähvardused 4 tk
- kahtlase eseme tuvastamine 1  tk
- julgestusnõuete rikkumine (töötaja)  3 tk
- keelatud esemete üleandmine 1 tk

Küsitud perioodil viidi läbi uurimine 2 juhul, mõlemal juhul tuvastati 
juhtumi algpõhjus (inimlik eksimus).  Väärteomenetlusi intsidentide põhjal 
ei algatatud ning Rahvusvahelisele Tsiviillennunduse Organisatsioonile 
ebaseadusliku sekkumise akti kohta teavitusi ei tehtud.

Lugupidamisega

Dagmar Agu-Kruusmaa
Juhataja
Lennundusjulgestuse osakond
Lennundusteenistus
+372 58530776
www.transpordiamet.ee
Transpordiamet
Lõõtsa 5 / 11415Tallinn

-----Original Message-----
From: Martin <[email-masked]>
Sent: Wednesday, September 25, 2024 2:30 PM
To: Transpordiamet <[email-masked]>
Cc: Üllar Salumäe <[email-masked]>
Subject: Teabnõude edastamine lennundusjulgestusalaste arengute seminari 
teemade sisendi saamiseks

Tere,

Seoses planeeritava seminariga edastan teabenõude Transpordiametile 
alljärgneva teabe saamiseks:

1. Mitmel juhul registreeris Transpordiamet perioodil 01.01.2023 kuni
31.12.2023 lennundusjulgestusalaseid rikkumise (NCASP 0.8.4.2); ning 2. 
Mitmel juhul registreeris Transpordiamet perioodil 01.01.2023 kuni
31.12.2023 lennundusjulgestusalaseid intsidendi (NCASP 0.8.4.2); ning 3. 
Mitmel juhul registreeris Transpordiamet perioodil 01.01.2023 kuni
31.12.2023 lennundusjulgestusalaseid ebaseadusliku sekkumise akti (NCASP 
0.8.4.2); ning 3. Palun edastada ka teave, mis oli eeltoodud perioodil 
registreeritud vahejuhtumi ja/või insidendi ja või akti olemus; ning 4. 
Mitmel juhul registreeris Transpordiamet perioodil 01.01.2024 kuni
01.09.2024 lennundusjulgestusalaseid rikkumise (NCASP 0.8.4.2); ning 5. 
Mitmel juhul registreeris Transpordiamet perioodil 01.01.2024 kuni
01.09.2024 lennundusjulgestusalaseid intsidendi (NCASP 0.8.4.2); ning 6. 
Mitmel juhul registreeris Transpordiamet perioodil 01.01.2024 kuni
31.12.2024 lennundusjulgestusalaseid ebaseadusliku sekkumise akti (NCASP 
0.8.4.2); ning 6. Palun edastada ka teave, mis oli eeltoodud perioodil 
registreertud vahejuhtumi ja/või insidendi ja/või akti olemus; ning 7. 
Mitmel juhul viidi perioodil 01.01.2023 kuni 01.09.2024 Transpordiameti 
poolt vahejuhtumi või intsidendi või akti puhul läbi täiendav uurimine ja 
mis olid konkreetse uurimise peamised järelmid (NCASP 0.8.4.3); ning 8. 
Mitmel juhul alustas Transpordiamet vahejuhtumi, intsidendi või akti osas 
väärteomenetlust (NCASP 0.8.4.4); ning 9. Mitmel juhul edastatai teave 
ebaseadusliku sekkumise akti kohta Rahvusvahelisele Tsiviillennunduse 
Organisatsioonile (ICAO) (NCASP 0.8.4.5).

Vastuse eest ette tänades ja lugupidamisega,

Martin Kiuru
AVSEC Solutions OÜ
[email-masked]
---
Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.