Subject: KOV täpsusega aadresside soovitamine transpordiametist
From: "SIM rtomenetlus" <[email-masked]>
To: "TRANSPORDIAMET" <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Oct 2025 16:08:21 +0300

Tere

Oleme saanud elukohti registreerivatelt KOV-i ametnikelt info, et
Transpordiametist suunatakse inimesi registreerima elukohti kohaliku
omavalitsuse (linna/valla) täpsusega.

Tulenevalt rahvastikuregistri seadusest linna/valla täpsusega elukohti ei
registreerita (see on võimalik vaid erandjuhtudel), seega palume inimesi
selliselt mitte suunata. Juhul, kui inimene ütleb, et ta ei saa
millegipärast täpset elukoha aadressi registreerida, siis tuleks anda
inimesele järgmine info:

Kui elukoha aadressi esitamisel esineb takistusi (nt Teil puudub
üürileping või omanik ei anna elukoha registreerimiseks nõusolekut) ja
vajate abi, siis palun pöörduge abi saamiseks elukohajärgsesse linna-,
valla- või linnaosavalitsusse.

Inimesele saab selgitada, et kui tema elukoht on vastava KOV-i
territooriumil, siis ei jää ta KOV-is abita ja elukoht registreeritakse.
Kindlasti ei tohiks suunata inimest registreerima KOV täpsusega
(linn/vald/Tallinna linnaosa) elukohta, sest RR-is peavad olema eelkõige
täpsed aadressid. Seda, millise täpsusega on võimalik isiku elukoht
registreerida, otsustab juba tema elukoha järgne KOV enda menetluse
käigus.

Heade soovidega

Kristiina Randmäe
Nõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

+372 5301 0912
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>