Subject: FW: Oiu sadama reklaamid riigitee ääres
From: "Alard Tallo" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Apr 2024 16:08:16 +0300

Tere,

Palun registreerida Deltasse

Lugupidamisega,

Alard Tallo
Liikluskorraldaja

Teehoiuteenistuse Lääne osakond
+372 504 9304
Pargi 3a / 71020 Viljandi
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Eveliis Kund-Zujev <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 2, 2024 3:32 PM
To: Alard Tallo <[email-masked]>
Subject: RE: Oiu sadama reklaamid riigitee ääres

Tere!

Suur tänu Teile abi eest. Manuses on liiklusmärkide paigalduse loa
taotlus.

TAKE TIME

Eveliis Kund-Zujev
Iglupargi turundusjuht

Telefon:  <tel:+372%205018942> +372 5018942
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Iglucraft OÜ
 <https://iglucraft.com/en/> https://iglucraft.com/

 <https://www.facebook.com/iglucraft/>
<https://www.instagram.com/iglucraft/>
<https://ee.linkedin.com/company/iglucraft/>

<https://signature.iglucraft.com/www.iglupark.com?utm_source=e-mail%20sign
ature&utm_medium=banner&utm_campaign=static>

From: Alard Tallo <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 2, 2024 2:33 PM
To: Eveliis Kund-Zujev <[email-masked]>
Subject: RE: Oiu sadama reklaamid riigitee ääres

Tere,

Jah, lisage taotlusse nende teeninduskoha märkide numbrid, mille sümboleid
soovite märgil 772 kasutada. Samuti tekst, mis jääks märgi sinisele
alaosale.

Asukoha näitamisel võite kasutada koordinaate või siis ka tee kilomeetri
aadressi. Tegemist on riigimaanteega nr 92 Tartu – Viljandi –
Kilingi-Nõmme tee ning sadama parklasse sissesõit on km 48,320 vasakul.

Lugupidamisega,

Alard Tallo
Liikluskorraldaja

Teehoiuteenistuse Lääne osakond
+372 504 9304
Pargi 3a / 71020 Viljandi
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Eveliis Kund-Zujev <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 2, 2024 1:47 PM
To: Alard Tallo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Oiu sadama reklaamid riigitee ääres

Tere Alard

Kui ma Soovin taotluse teha sellise kolmikmärgi kohta nagu allpool toodud,
siis kas lisan kirjeldusse, millised teeninduskohamärgid soovin seal ära
tuua (vaatamisväärsus, restoran ja karavanide peatuspaik)?

Ja kui tahaks, et viit oleks kaks km Oiu sadamast, siis kuidas see täpselt
taotluses ära märkida?  Oiu sadamaalale siss sõidu asukoht on
58.40040177305882, 25.976180328878232, siis taotlusesse pean panema
58.40858601026397, 26.004847778593085?

Ette tänades abi eest!

TAKE TIME

Eveliis Kund-Zujev
Iglupargi turundusjuht

Telefon:  <tel:+372%205018942> +372 5018942
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Iglucraft OÜ
 <https://iglucraft.com/en/> https://iglucraft.com/

 <https://www.facebook.com/iglucraft/>
<https://www.instagram.com/iglucraft/>
<https://ee.linkedin.com/company/iglucraft/>

<https://signature.iglucraft.com/www.iglupark.com?utm_source=e-mail%20sign
ature&utm_medium=banner&utm_campaign=static>

From: Alard Tallo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 1, 2024 2:58 PM
To: Eveliis Kund-Zujev <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Teet Sepp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Oiu sadama reklaamid riigitee ääres

Tere,

Reklaami, ehk liiklusvälise teabevahendi paigaldamiseks leiate taotluse
vormi Transpordiameti kodulehelt:
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-03/Liiklusv%
C3%A4lise%20teabevahendi%20%28reklaami%29%20paigaldamise%20taotlus_0.doc>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-03/Liiklusv%C
3%A4lise%20teabevahendi%20%28reklaami%29%20paigaldamise%20taotlus_0.doc

Reklaami paigalduskoha valikul peate arvestama, et vastavalt
liiklusseadusele peab maantee kaitsevööndis paikneva reklaami kaugus
sõidutee servast olema vähemalt 12 m. Lisaks peab kaugus ristmikest ja
liiklusmärkidest olema pikki teed vähemalt 50 m.

Teeninduskohamärkide paigaldamise soovi korral tuleb esitada taotlus,
mille vormi leiate siit:
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-01/liiklusmar
gi_paigalduse_loa_taotlus.docx

Teeninduskohamärgid
(https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1231/2202/0002/MKM_29012018_m7_lisa7
.pdf)

saab paigaldada tee kõrvale nagu teised liiklusmärgid. Märkide asukoha
valikul tuleb arvestada, et kaugus teistest liiklusmärkidest pikki teed
peab olema vähemalt 50 m, et märgid ei jääks üksteist varjama.

Infoks, et paigaldatavad liiklusmärgid tuleb valmistada ja paigaldada
vastavalt Eesti Standardi EVS 613 “Liiklusmärgid ja nende kasutamine”
nõuetele. Märgid peavad omama CE märgist. Liiklusmärgid peavad olema
valmistatud vähemalt 1,8 mm paksusel alumiinium alusel ja kaetud RA2
klassi valguspeegeldava märgikilega.

Lugupidamisega,

Alard Tallo
Liikluskorraldaja

Teehoiuteenistuse Lääne osakond
+372 504 9304
Pargi 3a / 71020 Viljandi
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Eveliis Kund-Zujev <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 1, 2024 2:30 PM
To: Alard Tallo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Teet Sepp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Oiu sadama reklaamid riigitee ääres

Tere Alard

Aitäh telefoni teel asju veelkord selgitamast. Nii nagu kokku lepitud
saadan meili, et saaksime taotlused esitada teenuseviitade  ja
reklaamtahvlite kohta.

TAKE TIME

Eveliis Kund-Zujev
Iglupargi turundusjuht

Telefon:  <tel:+372%205018942> +372 5018942
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Iglucraft OÜ
 <https://iglucraft.com/en/> https://iglucraft.com/

 <https://www.facebook.com/iglucraft/>
<https://www.instagram.com/iglucraft/>
<https://ee.linkedin.com/company/iglucraft/>

<https://signature.iglucraft.com/www.iglupark.com?utm_source=e-mail%20sign
ature&utm_medium=banner&utm_campaign=static>

From: Teet Sepp <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Date: Thursday, 28. March 2024 at 13:31
To: Taavi Nõmmistu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Alard Tallo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >, Info Iglucraft
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Priit Kallas
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Oiu sadama reklaamid riigitee ääres

Tere!

13.03.2024 saatis meie liikluskorraldaja Alard Tallo Teile kirja seoses
omavoliliselt riigitee nr 92 Tartu – Viljandi – Kilingi-Nõmme tee äärde
(km 48,313 ja km 48,543) paigaldatud Oiu sadama reklaamidega (manuses).
Nimetatud kirjale ei ole Te reageerinud st ei ole asunud paigaldatud
reklaame seadustama, vastanud kirjale ega eemaldanud reklaame
(liiklusväliseid teabevahendeid). Oiu sadamat haldab Iglupark OÜ
(16002076)

27.03.2024 tuvastasime, et Tartu poolne (km 48,313 vasakul pool teed) Oiu
sadama reklaam asub riigitee kinnistutel (32802:001:0109 ja
89201:004:1490). Kuna sellel puudub õiguslik alus, siis on täidetud kõik
eeldused esitamaks maa vabastamise nõue.

Reklaamid on paigaldatud tee kaitsevööndisse. Ehitusseadustiku (edaspidi
EhS) § 71 lg 2 kohaselt on tee kaitsevööndi laius antud kohas 30 meetrit
äärmise sõiduraja välimisest servast. Km 48,313 paigaldatud reklaam asub
sõiduraja välimisest servast 5,25 meetri kaugusel (tee poolne punkt) ja km
48,543 paigaldatud reklaam asub sõiduraja välimisest servast 7,12 meetri
kaugusel (tee poolne punkt). Tartu poolse reklaami külge on paigaldatud
liiklusmärgi 575a Parkla kujutis. Tee kaitsevööndisse võib paigaldada
liiklusväliseid teabevahendeid üksnes teeomaniku nõusolekul (liiklusseadus
§ 53 lg 1, 2, 3). Tee omaniku nõudel on reklaami omanik kohustatud
viivitamata reklaami eemaldama (LS § 53 lg 8).  Reklaami ja liiklusmärgi
omavolilise paigaldamisega võib kaasneda väärteovastutus (LS § 2614 ja §
2615).  EhS § 72 § 1 p 2 kohaselt on keelatud tee kaitsevööndisse
paigaldada liiklejat häirivat reklaamvahendit. Nimetatud piirangust võib
kõrvale kalduda tee omaniku nõusolekul kui sellega vähene ohutus (EhS § 70
lg 3). Hetkel ei ole Te luba taotlenud ja Oiu sadama reklaamid on
vastuolus mitmete teekaitsevööndis olevate nõuetega.

Käesolevaga teatame, et oleme alustanud EhS § 130 lg 6 p 1 alusel (tee ja
tee kaitsevööndi kasutamise ja kaitse kohta) järelevalvemenetluse, mille
eesmärk on omavoliliselt paigaldatud reklaamide eemaldamised tee
kaitsevööndist. Kavatseme koostada ettekirjutuse koos sunniraha
hoiatusega. Palun esitage enne ettekirjutuse koostamist omapoolne arvamus
hiljemalt 08.04.2024, kirjalikult  (e-posti aadressile:
<mailto:[email-masked]> [email-masked] ).

Meie telefonivestlusest sain aru, et soovite võimalusel paigaldatud
reklaamid seadustada ja viia nõuetega kooskõlla.  Palun sel teemal suhelda
meie liikluskorraldajaga Alard Talloga. Palun teatage kui olete esitanud
taotlused reklaamide paigaldamiste kohta või on Teile väljastatud load.
Reklaamide seadustamise või teisaldamiste järgselt loobume ettekirjutusest
ja lõpetame alustatud järelevalvemenetluse. Reklaamide seadustamise korral
ei pea Te arvamust avaldama.

Lugupidamisega

Teet Sepp

Järelevalvespetsialist

Teehoiuteenuse Järelevalve osakond

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

515 0745

Suur-Posti 20, 80017 Pärnu

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Transpordiamet