Subject: Uusküla-Tallinn reovee survetorustik, ehitusloa menetlus nr 2611271/01299 KOOSKÕLASTUSTAOTLUS
From: "Helena Metspalu - INFRAGATE" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Jul 2026 16:32:38 +0300

Tere!

Esitan projekti kooskõlastamiseks vastavalt Uusküla-Tallinn reovee
survetorustiku ehitusloa menetluse nr  2611271/01299  käigus esitatud
märkustele .

Alljärgnevalt leiate esitatud märkused ja vastused.

Projekt on ülesse laetud lingile:

<https://www.dropbox.com/scl/fo/vjln8k3ga2vvnkosfdgp4/AL0AWHiNAcGz1qPQ3mZh
IJw?rlkey=yfmtx46bxaf4b2rhghvkcdp7o&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fo/vjln8k3ga2vvnkosfdgp4/AL0AWHiNAcGz1qPQ3mZhI
Jw?rlkey=yfmtx46bxaf4b2rhghvkcdp7o&dl=0

1.Palume projekti koostamisel juhinduda Transpordiameti juhendist: Nõuded
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel.

Projekteerija vastus:

Vastavalt Uusküla pumpla täiendava survetorustiku projekteerimine
riigihankele tingimustele nr 294863 sõlmis AS Maardu Vesi AS Infragate
Eestiga lepingu Uusküla reoveepumplast täiendava survetorustiku (Tallinna
linna eesvooluni) projekteerimiseks.

Antud projekti huvitatud osapooled on eelkõige Maardu linn ja Maardu Vesi,
kuna olemasolev Uusküla reoveepumpla töötab piiri peal ja üheliiniline
reovee survetorustik on potentsiaalne keskkonnaoht Kroodi ojale, sest kogu
Maardu linna reovee pumpamine Tallinna linna reoveepuhastile töötab piiri
peal ja avariid on sagedased. Lisaks on takistatud piirkonna areng.
Tegemist on eelprojekt lepinguga, st mitmed Transpordiameti ehitusloa
menetluse käigus esitatud nõuded käivad põhiprojekti mahu alla.

Projekteeritud torustiku kogupikkus on 8 km.

Kuna tegemist on paljude osapooltega, sh Rail Baltica, Eesti Raudtee ja
Transpordiamet viitavad oma märkustes, et eelnevalt tuleb kooskõlastada
teiste osapooltega, siis on tekkinud „ringmäng“. Seetõttu annan teile
tavapäraselt rohkem informatsiooni projekti kulu kohta, et kõik osapooled
oleksid ühes inforuumis ja ei tekiks arusaama, et kedagi on kõrvale
jäetud.

Torustik läbib 3 omavalitsuse territooriumit, sh

Tallinna linn – ehitusluba on väljastatud (ehitusloa kooskõlastas 18
osapoolt)

Viimsi vald – ehitusloa taotlus on menetluses, olemas on 12 positiivset
kooskõlastust, viimase kolme huvitatud osapoole märkused on lahendatud ja
taotlus on uuesti menetlusse esitatud.

Maardu linn – menetletud on 2 ringi, olemas on  12 positiivset
kooskõlastust, puudu on 4 osapoole kooskõlastus, millest 2 (Viimsi Vesi ja
Viimsi vald) on lahendatud Viimsi valla ehitusloa menetluse raames ja
üleval on Eesti Raudtee ja Transpordiameti kooskõlastus.

Uusküla survetorustiku Maardu linna ehitusloa menetlus nr 2611271/01299
osas oleme saanud positiivsed kooskõlastused:

Nr

Kooskõlastaja

Kooskõlastuse kuupäev

Kooskõlastuse sisu

1

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

16.02.2026

Kooskõlastan tingimustega (Arvestada AS Eesti Raudtee ja Rail Baltic
Estonia OÜ tehniliste tingimustega.

Töötamiseks/ehitustöödeks raudtee kaitsevööndis peab olema luba töödeks
raudtee kaitsevööndis raudteevaldajalt ning Tarbijakaitse ja Tehnilise
Järelevalve Ametilt (TTJA) vastavalt EhS §73. Loa taotlemiseks TTJA-lt
palume vähemalt 30 päeva enne tööde algust saata aadressile
<mailto:[email-masked]> [email-masked] raudteevaldaja kirjalik nõusolek,
projekti seletuskiri ning asendiplaan.

Raudtee kaitsevööndis tehtavate tööde käigus ei tohi rikkuda majandus- ja
taristuministri 09.11.2020 määruses nr 71 „Raudtee tehnokasutuseeskiri“
viidatud raudtee ehitusgabariidi nõudeid. Ehitusgabariit on rööbastee
teljega risti oleval tasandil kujutatud piirjoon, millest sissepoole ei
tohi ulatuda ükski ehitise või seadme osa (erandiks võivad olla seadmed,
mis on ette nähtud vahetuks koostööks raudteeveeremiga). Raudtee
kaitsevööndis ehitise ehitamisel tuleb arvestada raudteeveeremist
tulenevate mõjudega, sh võimaliku vibratsiooniga. Raudtee kaitsevööndis on
keelatud ohustada liiklust ja takistada nähtavust raudteel.)

2

Maardu Linnavalitsus

16.02.2026

Nõustun

3

aktsiaselts TALLINNA SADAM

01.06.2026

Nõustun

4

AS Liwathon E.O.S.

10.03.2026

Nõustun tingimustega(AS Liwathon E.O.S. kooskõlastab taotluse, ristumisel
naftasaaduste torustikega peab SK-torustiku paigaldamisel kinni pidama EVS
843 Tabel 11.2 järgsetest kujadest, mis on 5 (viis) meetrit
survekanalisatsiooni toru ja rajatiste vundamentide vahel.)

5

Maa- ja Ruumiamet

16.03.2026

Kooskõlastan tingimustega

6

AS Utilitas Tallinna Soojus

23.03.2026

Nõustun tingimustega (Maa- ja Ruumiametile on esitatud kooskõlastamiseks
ehitusloa taotlus nr 2611271/01299 (menetlus nr 534621) eelnõu, millega
soovitakse rajada Maardu Uusküla kanalisatsiooni pumplale täiendav
survekanalisatsiooni torustik De400 piki Maardu tee – Kallavere tee –
Muuga tee – Pärnamäe tee – Narva mnt -Priisle tee. Ehitisregistrisse on
lisatud Infragate Eesti AS koostatud eelprojekt „Maardu Uusküla pumpla
täiendava survetorustiku projekt“ (töö nr I25032-MA37).

Asendiskeemi järgi piirneb projektala riigi omandis olevate Vahemetsa
(tunnus 89001:001:1443, sihtotstarbeta maa), Okka (tunnus 89001:001:1947,
maatulundusmaa), Pärnamäe tee 21b (tunnus 78401:101:2222, sihtotstarbeta
maa) ja Põhjaranna tee 21a (tunnus 44601:001:0586, sihtotstarbeta maa)
kinnisasjadega, mille riigivara valitseja on Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeerium ning volitatud asutus Maa- ja Ruumiamet ning
Piiri tee 8 (tunnus 44601:001:0676, sihtotstarbeta maa), Maardu tee lõik 7
(tunnus 44601:001:0799, sihtotstarbeta maa) ja Maardu tee 55 (tunnus
44601:001:0668, sihtotstarbeta maa) maaüksusetega, mis on kantud
katastrisse, kuid mille osas ei ole maareformi toiminguid lõpule viidud.
Asendiskeemide järgi eelpool nimetatud maaüksustel täiendavaid kitsendusi
ette nähtud ei ole.

Maa- ja Ruumiametil riigivara valitsema volitatud asutusena ei ole
vastuväiteid Maardu Uusküla kanalisatsiooni pumplale täiendav
survekanalisatsiooni torustiku rajamisele eelprojekti töö nr I25032-MA37
alusel ehitusloa (taotlus nr 2611271/01299, menetlus nr 534621) andmise
osas. Maa- ja Ruumiameti geodeesia ja kaugseire osakond kooskõlastab
ehitusloa andmise märkusteta)

7

AKTSIASELTS TALLINNA VESI

28.05.2026

Nõustun

8

Elering AS

13.02.2026

KOOSKÕLASTUS NR 2-9/2026/37-2

9

Elektrilevi OÜ

17.02.2026

KOOSKÕLASTUS NR 7337424539

10

AS Gaasivõrk

19.02.2026

KOOSKÕLASTU NR 3-7/183-26

11

AS Telia

04.03.2026

KOOSKÕLASTUS NR 40140479

12

OÜ Rail Baltic Estonia

22.06.2026

Nõustun tingimustega (tingimuslik kooskõlastus lisatud manusesse)

13

AS Eesti Raudtee

01.06.2026

Lahendamiseks  - Tehniliste tingimuste taotlus AS-ile Eesti Raudtee palume
esitada e-posti aadressile [email-masked] pärast seda, kui OÜ Rail Baltic
Estonia on oma tehnilised tingimused väljastanud ning eskiisi on vastavalt
neile täiendatud. – Vastavasisuline kiri on lisatud manusesse

14

Transpordiamet

19.06.2026

Lahendamiseks

15

AS Viimsi Vesi

02.06.2026

Lahendamiseks – lahendatud Viimsi valla ehitusloa menetlusega

16

Viimsi Vald

04.06.2026

Lahendamiseks – lahendatud viimsi valla ehitusloa menetlusega

2.Esitada riigiteega nr 94 Muuga sadama tee kinnisel meetodil rajatava
tehnovõrgu ristmevälja joonis, millel on näidatud riigitee, transpordimaa
piir, tehnorajatise asukoht, sügavus või kõrgus maapinnast,
puurimiskaevikute asukohad. Mõõtahelad siduda riigitee teljega. Kajastada
ka tehnovõrgu kontuur pikiprofiilil.

Projekteerija vastus: LISATUD JOONIS NR 6-7111

3.Edastada 4462300 Maardu tee km 1,7–2,7 lõigus tehnovõrgu pikiprofiili
joonised, kus kajastub lisaks olemasolevale maapinnale ka projekteeritud
(sh Maardu tee viadukti piirkonna) maapind/teed ning planeeritavad
tehnovõrgud ning truubid/kraavid jne. Kajastada ka tehnovõrgu kontuur
pikiprofiilil.

Projekteerija vastus: LISATUD JOONISED NR 6-102 ja 6-103

4.Märkida asendiplaani joonisele teeprojekti tingmärgid ning projekti
nimetus, nr ja koostaja.

Projekteerija vastus: Projekteerija on taotlenud Rail Balticalt
originaalfaile, et tingmärke saaks oma joonistel näidata. Rail Baltica
keeldus originaalmaterjalide väljastamisest, viitega, et viadukti projekt
on pooleli. Projekti alla on lisatud on eraldi fail
I25032_EP_VKV-9-01_RB_tingmargid

5.Asendiplaanil kajastada Maardu tee viadukti piirkonna projektid
korrektselt hetkel ei kajastu asendiplaanil viadukti koonuse elemendid.

Projekteerija vastus: Projekteerija on taotlenud Rail Balticalt
originaalfaile. Rail Baltica keeldus originaalmaterjalide väljastamisest,
viitega, et viadukti projekt on pooleli, mis tõttu ei saa me viadukti
koonuse elemente näidata. Survetorustik paigaldatakse viadukti all täies
ulatuses hülssi ja 3m sügavusele (hülsi lagi).

Survetorustiku asukohal on olemas maaomaniku Tallinna Sadam AS
kooskõlastus, läbi on räägitud isikliku kasutusõiguse seadmise tingimused
ja kokku on lepitud notari aeg 05.08 lepingu sõlmimiseks.

6.Edastada riigitee maaüksusele tehnovõrgu rajamiseks isikliku
kasutusõiguse (IKÕ) plaan, mis on vormistatud vastavalt Riigivara
kasutamiseks andmise juhendile ja Isikliku kasutusõiguse seadmise plaani
näidislahendusele.

Projekteerija vastus: IKÕ joonis manuses

7.Edastada asendiplaani joonis .dwg formaadis.

Projekteerija vastus:  DWG joonise leiate esitatud lingilt kaustast dwg:

8.Juhime tähelepanu, et teemaal, sh perspektiivse riigitee maaüksusel
tuleb tee mulde ja teekatte alla planeerida tehnovõrk täiendavasse
kaitsehülssi (sh kergliiklustee alla). Asendiplaani tingmärkides palume
kajastada kaitsehülsi tingmärk ning vastav rõngasjäikus.

Projekteerija vastus:  Projekteerijal puudub info, milline on
perspektiivne riigitee maaüksus, kuna vastavasisulist kokkulepet ei ole
Maardu linna ja Transpordiameti vahel projekteerijale teadaoleva info
kohaselt sõlmitud. Seetõttu oleme ettenäinud torustiku hülssi paigutamise
Muuga tee 1,7-2,7 lõigus. Nõuded hülsile on seletuskirjas. Hülss on
näidatud asendiplaanilistel joonistel.

9.TRAM maaüksustel ning perspektiivsete riigitee maaüksustel palume
kavandada survetoru vähemalt 1,8m sügavusele ning arendushuviga tee katte
ja mulde all vähemalt 2,2m sügavusele. Ristumisel perspektiivsete
kraavidega ja truubiga vähemalt 1,0m sügavusele truubi/kraavi põhjast.
Ristumisel perspektiivse torupiirdega ning valgustusmasti asukohas rajada
minimaalselt 2,0m sügavusele.

Projekteerija vastus:  Projekteerijal puudub info, milline on
perspektiivne riigitee maaüksus, kuna vastavasisulist kokkulepet ei ole
Maardu linna ja Transpordiameti vahel projekteerijale teadaoleva info
kohaselt sõlmitud.  Torustik on ettenähtud paigaldada Muuga tee 1,7-2,7
lõigus minimaalselt 2m ja viadukti alla 3m sügavusele.

10.Palume arvestada nõudega, et tehnovõrgu vähim kaugus perspektiivse
viadukti konstruktsiooniga võib olla 3,0m, palume arvestada antud
tingimusega Maardu tee viadukti piirkonnas ning nihutada survetoru
viadukti konstruktsioonist (sh muldkehast) eemale.

Projekteerija vastus: vt punkt 5. Maaomanik Tallinna Sadam ei andnud
nõusolekut survetorustikku kaugemale nende maale rajada. Manusesse lisatud
Rail Baltika tingimusliku kooskõlastuse üheks olulisemaks punktiks on
nõue, et survetorustik tuleb rajada koostöölepingu raames, kuna

Rail Baltica on projekteerinud Viimsi Vesi’le kuuluva olemasoleva
survetoru ümbertõstmise. Uusküla-Tallinn survetorustik on projekteeritud
eelpoolnimetatud survetorustikuga paralleelselt. Lisaks on käesoleval
aastal AS Viimsi Vesi taotlenud projekteerimistingimusi Maardu linnalt
veel ühe täiendava survetorustiku paigaldamiseks.

St, et RB ettepanekul, saab survetorustikud rajada koostöölepingu alusel,
kus Maardu Vesi, Viimsi Vesi ja RB rahastavad oma torustike paigaldust ja
Rail Baltica olemasolevate torustike ümbertõstmist enne viadukti rajamist.

11.Palume kajastada seletuskirjas TRAM maaüksustele ja perspektiivsetele
maaüksustele rajatava survetorustiku minimaalsed sügavuse ja täiendava
kaitsehülsside ning hülsside andmed (sh rõngasjäikus).

Projekteerija vastus:  Info lisatud

12.Juhime tähelepanu, et kanalisatsiooni survetoru riigitee nr 94 Muuga
sadama tee ja 4462300 Maardu tee ning Maardu tee viadukti piirkonnas tuleb
rajada enne Rail Baltica objekti realiseerumist, kuna antud lahendus peale
Rail Baltica objekti realiseerumist ei ole võimalik. Palume vastav
informatsioon kajastada seletuskirjas ning asendiplaanil.

Projekteerija vastus: Projekteerijal puuduvad sellised volitused. Vt punkt
10. Rail Baltica on teinud ettepaneku koostöölepingu raames korraga 3
survetorustikku paigaldada.

13.Ehitusloa eelnõu menetlusse kaasata ka Rail Baltic Estonia OÜ.

Projekteerija vastus: RB on kaasatud, tingimuslik kooskõlastus on
manusesse lisatud

14.Ehitusloa eelnõu menetlusse palume kaasata ka Tarbijakaitse ja
Tehnilise Järelevalve Amet ja Kliimaministeerium, kuna rajatav tehnovõrk
jääb maakonnaplaneeringu teemaplaneeringu (riigi eriplaneeringu tase)
alale. Ehitusloa eelnõu menetlusse kaasata ka Rail Baltic Estonia OÜ.

Projekteerija vastus: Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet on
kaasatud, tingimuslik kooskõlastus on punkti 1 all olevasse tabelisse
lisatud.

Projekteerija palub Maardu linnal järgmises voorus kaasata ka
Kliimaministeeriumi.

Kokkuvõtvalt teeb projekteerija ettepaneku esimesel võimalusel teha kas
kontaktne või MS Teamsi teel 20-30 minutline koosolek, et saaksime
vajadusel omalt poolt selgitusi anda, projekti koostöös ülevaadata ja
edasi liikuda

Projekteerija palub ka Transpordiametil kaaluda võimalust väljastada
tingimuslik kooskõlastus nii nagu seda tegi Rail Baltica, kuna tegemist on
eelprojektiga.  Kui kõikide osapoolte survetorustikud rajatakse ühtse
koostöölepingu all, tuleb koostada korrektne tööprojekt enne ehitustööde
algust ja see veelkordselt kõikide osapooltega, sh Transpordiamet, Rail
Baltica ja Eesti Raudtee’ga  kooskõlastada.

Parimatega

Helena Metspalu

Projekteerimistööde projektijuht

Juhatuse liige

AS Infragate Eesti

Mäealuse 2/3, 12618 Tallinn

Tel:    +372 626 7777

Mob:   +372 516 4794

 <https://www.infragate.ee/> infragate.ee
<https://www.facebook.com/infragate> FB Infragate

Käesolev e-kiri ja selle lisad on konfidentsiaalsed ning võivad sisaldada
kliendisaladust, mis on seadusega kaitstud.
Juhul, kui Te ei ole e-kirja määratud adressaat, palume sellest meile
teada anda ja e-kiri koos lisadega kustutada.
Käesoleva e-kirja loata avalikustamine, kopeerimine, levitamine või selle
sisu muul viisil kasutamine on keelatud