Subject: RE: KOV osalemine hangetes
From: "Kairi Tammik - RIT" <[email-masked]>
To: Ott Kärner <[email-masked]>
Cc: "info - RIT" <[email-masked]>, "Marek Astrik" <[email-masked]>, "Janno Perv" <[email-masked]>, "Ott Valdma" <[email-masked]>,Katri Samarütel - RIT <[email-masked]>
Date: Thu, 11 Jun 2026 15:45:05 +0300

Tere!

Microsoft Azure pilvteenuste (hanke viitenumber 281435) raamleping kehtib
kuni 12.12.2028, kuni selle ajani saab teenust tellida.

Microsofti äriteenuste litsentse saate soetada riigihanke  „Microsoft
litsentside ostmine ja rentimine raamlepinguga“, viitenumber 278061
alusel. Selle hanke alusel saab osta ja rentida kõiki Microsofti
litsentse, sh Copilot ning nonprofit litsentse ja kord aastas saate ka
koguseid muuta.

Täpsustavateks küsimusteks pöörduge palun Katri Samarütel poole (Katri on
lisatud kirja saajaks).

Heade soovidega

Kairi Tammik
hankejuht
Riigi IT Keskus
+372 516 4305

From: Ott Kärner <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 9, 2026 3:24 PM
To: Kairi Tammik - RIT <[email-masked]>
Cc: info - RIT <[email-masked]>; Marek Astrik <[email-masked]>;
Janno Perv <[email-masked]>; Ott Valdma <[email-masked]>
Subject: RE: KOV osalemine hangetes

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Kairi

Uurin, kui palju meil aega veel on, et otsustada, kas ühineda Microsoft
Azure pilvteenuste hankega (viitenumber 281435), et siis kokkulepe
sõlmida?

Kolleeg on suhelnud Teie kolleegiga Ave Aun – neil vahetatud info järgi
paistab, et saaksime kenasti hankida Microsoft 365 pilvlitsentsidest nii
Business tüüpi, kui Education tüüpi litsentse, samuti, et saaksime
mõlemast litsentsi tüübist hankida nii 1 aastaseid, kui 1 kuuseid
litsentse.

Mõned küsimused aga veel seoses pilvlitsentside hankimisega:

1.	Kui saame selgeks hankeks plaanitud litsentsid ja reaalsed
kogused, siis kas antud hange võimaldab ka hiljem litsentside koguseid
jooksvalt mingil määral suurendada ja vajadusel võtta lisaks ka mõnda
teist Microsofti pilvlitsentsi, mida algselt ei plaani (nt tasulist
Copilot litsentsi)?

2.	Kas käesolev hange on plaanitud veel praeguste hindadega või tuleb
see juba 1. juuli hinnatõusu järgsete hindadega, mida Microsoft plaanib
(Microsoft 365 Pricing and Packaging Updates | Microsoft Licensing
Resources
<https://www.microsoft.com/en-us/licensing/news/2026-M365-Packaging-Pricin
g-Updates?msockid=39bfdea706466519220cc9d407e4645a> ,
https://www.primend.ee/uudised/olulised-muudatused-microsoft-365-litsentsi
des-alates-01072026/)?

3.	Uurin, kas saab vajadusel hankida ka Microsoft 365 Business
Nonprofit tüüpi pilvlitsentse? Neid küll ilmselt kohe ei telliks, kuid
meil ühel asutusel seda tüüpi litsentsid aeguvad vast nii poole aasta
pärast, et siis võib-olla võtaks neid.

---

Uurin juba veidi ka nende teiste praegu ettevalmistamisel olevate hangete
kohta, millega hangitakse sülearvuteid, monitore, lauaarvuteid, printereid
jne.

1.	Kuidas need tavaliselt on, kas saab kenasti võtta soovitud seadme
3-4 aastaks nt kasutuserendile nii, et makse jaotub aastate peale, mille
kestel on tagatud seadmele garantii, ning viimaks on võib-olla võimalus
hangitud seade mingi jääkväärtusega välja osta?

2.	Uurin veel siin kohal ka eraldi, et kuidas nende hangetega
tavaliselt on, et kui soovib hankida mingit tüüpi seadet mingis koguses,
kuid hiljem sooviks võtta lisa, siis kas ja mil määral see võimaldatud on?

Kindlasti on veel küsimusi, kuid küllap need siis juba hanke detailidega
tutvudes.

Lisan meil vallavanema ka kohe kirja koopiasse.

Heade soovidega

----------------------------------------------

Ott Kärner

Infotehnoloog

Telefon  +372 512 5143

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kose Vallavalitsus

Hariduse tn 1, Kose alevik, Kose vald, Harju maakond, 75101
<https://www.kosevald.ee/> www.kosevald.ee

From: Kairi Tammik - RIT <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Friday, May 29, 2026 5:04 PM
To: Ott Kärner <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: info - RIT <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Marek Astrik
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Janno Perv
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: KOV osalemine hangetes

Tere!

Kas soovite liituda Microsoft Azure pilvteenused hankega (viitenumber
281435) ?  Kui jah, siis edastan teie soovi ja saame alustada vastava
kokkuleppe sõlmimist.

Kui soovite mõne teise RIT korraldatava keskse hankega liituda, siis saate
oma huvitatusest meile teada anda kesksete hangete portaali vahendusel
Ühised IKT Riigihanked <https://kesksedhanked.rik.ee/rit/> .

Kesksete hangete portaali saavad kasutada ainult registreeritud kasutajad
(RHS § 5 mõistes hankija). Kasutajakonto saamiseks saatke palun aadressile
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  kiri koos alljärgnevate andmetega:
Hankija kontaktisiku ees- ja perekonnanimi, isikukood ja ametialane
e-posti aadress.

Heade soovidega

Kairi Tammik
hankejuht
Riigi IT Keskus
+372 516 4305

From: Ott Kärner <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: Thursday, May 28, 2026 2:00 PM
To: Kairi Tammik - RIT <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: info - RIT <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Marek Astrik
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Janno Perv
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: KOV osalemine hangetes

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Kairi

Aitäh info eest!

Sai räägitud juristiga, kes meil hangetega tegeleb ja vallavanemaga ning
oleme huvitatud RIT kesksetes hangetes osalemise teenusega liitumisest.

Kas saate saata vajaliku RIT-iga vastava kokkuleppe sõlmimiseks?

Heade soovidega

----------------------------------------------

Ott Kärner

Infotehnoloog

Telefon  +372 512 5143

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kose Vallavalitsus

Hariduse tn 1, Kose alevik, Kose vald, Harju maakond, 75101
<https://www.kosevald.ee/> www.kosevald.ee

From: Kairi Tammik - RIT <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Thursday, May 14, 2026 5:53 PM
To: Ott Kärner <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: info - RIT <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: KOV osalemine hangetes

Tere!

RIT kesksete hangetega on võimalik liituda kohalikul omavalitsusel
ühishankijana.  Ühishankija lisamist hanke juurde reguleerib RITi
hankekord järgmiselt:

Infot planeeritavatest kesksetest ja ühishangetest avaldame kesksete
hangete portaalis Ühised IKT Riigihanked
<https://kesksedhanked.rik.ee/rit/>

Microsoft Azure pilvteenused hange (viitenumber 281435) on tehtud
vabatahtliku keskse hankena. Hankijate isikuline ulatus on nimetatud hanke
lühikirjelduse juures. Liituda saavad ka kohalikud omavalitsused, teenust
saab tellida alates RIT-ga vastava kokkuleppe sõlmimisest.

Heade soovidega

Kairi Tammik
hankejuht
hanketiim
Riigi IT Keskus
+372 516 4305
 <https://www.linkedin.com/company/riigi-it-keskus> LinkedIn |
<https://www.rit.ee/> www.rit.ee

See e-kiri on mõeldud vaid adressaadile ametialaseks kasutamiseks. Kui te
pole e-kirja adressaat, siis ei tohi te kirjas olevat teavet ilma loata
mingil viisil kasutada. Kui olete saanud kirja eksituse tõttu, palun
teavitage sellest kohe e-kirja saatjat ja kustutage e-kiri koos kõikide
lisadega.

From: Ott Kärner <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: Wednesday, May 6, 2026 4:26 PM
To: info - RIT <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Marek Astrik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: KOV osalemine hangetes

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Uurin, kas RIT kesksete hangetega on võimalik liituda ka kohalikul
omavalitsusel?

Huvitaks võimalused erinevate Microsofti pilvteenuste jt litsentside
soetamisel/pikendamisel, aga ka võimalused sülearvutite/monitoride
soetamisel/rentimisel.

Just, et kui õnnestuks võib-olla hinnavõitu saada, riistvara
platvorme/nõudeid ühtlustada jms.

Heade soovidega

----------------------------------------------

Ott Kärner

Infotehnoloog

Telefon  +372 512 5143

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kose Vallavalitsus

Hariduse tn 1, Kose alevik, Kose vald, Harju maakond, 75101
<https://www.kosevald.ee/> www.kosevald.ee