Subject: Liinikoridori hooldustööd
From: "Elektrilevi" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 14 Apr 2025 16:17:13 +0300

Anname teada, et teostame lähiaastatel üle-eestiliselt metsa raietöid 
õhuliinide ümbruse hooldamiseks elektrivõrgu kaitsevööndi ulatuses.
  <https://www.elektrilevi.ee/html/kirjad/img/0.gif>
Hea kinnisasja omanik Transpordiamet

Anname teada, et teostame lähiaastatel üle-eestiliselt metsa raietöid 
õhuliinide ümbruse hooldamiseks elektrivõrgu kaitsevööndi ulatuses.

Elektrivõrgu kaitsevööndis kasvavate puude ja okste raiumine on vajalik, et 
tagada elektrivõrgu, kinnisasja omanike vara, keskkonna ja inimeste ohutus 
ning ennetada elektrikatkestusi, mille võivad põhjustada puude langemine või 
okste kasvamine liinidesse. Elektrilevile kuuluvatest õhuliinidest 45% 
paiknevad metsas ning iga viies rike on seotud puude või okste murdumisega 
liinile. Klientide kogetavast katkestusajast moodustab see veelgi suurema 
osa – puude ja okste murdumisest tingitud rikked moodustavad katkestusajast 
kuni 50%.

Õhuliinide ümbruse hooldamiseks teeme raietöid elektrivõrgu kaitsevööndi 
ulatuses ja laiendame olemasolevat liinikoridori kaitsevööndi lubatud 
laiuseni.

Teie kinnistut 20150 Valtu-Kumma tee (29201:001:1641) läbib elektriliin, 
mille ümbrust tuleme samuti hooldama. Kaitsevööndi ulatus Teie kinnistut 
läbivast elektriliinist mõlemale poole on 10 m.

Raietööd hõlmavad okste, põõsaste ja puude raiumist kaitsevööndi ulatuses. 
Vajadusel raiume kaitsevööndist väljajäävaid, kuid elektrivõrgule ohtlikke 
puid (näiteks kalduolevaid, mädanenud, kuivanud).

Tööde läbiviimiseks kasutatakse rasketehnikat, mis võib tekitada maapinnale 
roopad, kuid leiame tööde järgselt sobiva lahenduse roobaste tasandamiseks. 
Tasandamistöid tehakse ilmastikku ja teisi asjaolusid arvestades sobival 
ajal, näiteks talvel roopaid ei tasandata. Seetõttu ei pruugi tasandamistööd 
toimuda koheselt pärast tööde lõppemist.

Kui tööde käigus raiutakse rohkem kui 20 tihumeetrit metsamaterjali, tuleb 
enne töödega alustamist esitada Keskkonnaametile metsateatis. Meie 
koostööpartner teavitab Teid, kui esineb metsateatise esitamise vajadus. 
Metsateatist võite esitada Teie või Teie poolt volitatud isik, näiteks võite 
volitada metsateatist esitama meie koostööpartneri. Metsateatise esitamisel 
tuleb tasuda riigilõivu 30 eurot. Kui metsateatise esitate Teie, siis selle 
hüvitab Teile meie koostööpartner maksekorralduse alusel. Kui volitate 
esitama metsateatist meie koostööpartneri, tasutakse riigilõiv Teie eest.

Meie koostööpartner Segesment OÜ tuleb vajalikke töid tegema ajavahemikus 
14.04.2025 kuni 22.08.2025 ning võtab Teiega enne töödega alustamist 
täiendavalt ühendust.

Küsimuste korral palume ühendust võtta töödejuhatajaga Margus Saul
telefonil 56 159 195 või e-posti aadressil [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .

Liinikoridoride hooldustööde kohta saate rohkem infot lugeda Elektrilevi 
veebilehelt <https://elektrilevi.ee/et/maaomanikule/liinide-hooldus> .

Meeldivat koostööd soovides

Elektrilevi

  <https://www.elektrilevi.ee/html/kirjad/img/0.gif>

  <https://www.elektrilevi.ee/html/kirjad/img/0.gif> 	Elektrilevi OÜ
Veskiposti 2, 10138 Tallinn
Eraklientide teenindus: 777 1545 | [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
Äriklientide teenindus: 777 1747 | [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
www.elektrilevi.ee <https://elektrilevi.ee/et>
	  <https://www.elektrilevi.ee/html/kirjad/elv/img/elv_logo_valge.png> 
<https://www.elektrilevi.ee/html/kirjad/img/0.gif>

  <http://lnk.ie/o=T7NS/e=[email-masked]/image.jpg>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.