Subject: Pöördumise edastamine: vastuskiri
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 28 Apr 2026 14:26:42 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

 Lugupeetud Terviseamet

Täname Teid lapsevanema pöördumise edastamise eest ning võimaluse eest anda 
omapoolne hinnang Alu Kooli (reg. nr 75026572) toitlustamise korraldusele ja 
vastavusele kehtivatele nõuetele.
Vallavalitsus on pöördumise läbi vaadanud ning palunud selgitusi ka Alu 
Koolilt. Toome alljärgnevalt välja koondatud vastuse.
Alu Kool kinnitab, et toitlustuse planeerimisel kasutatakse ANC 
kaloraažiprogrammi, mis sisaldab kõiki nõutud energia- ja toitainete 
näitajaid. Seni ei ole neid näitajaid lapsevanematele kuvatavas menüüs 
eraldi välja toodud. Kool on valmis tegema vajalikud muudatused ning tagama, 
et elektroonilises menüüs oleks edaspidi selgelt nähtav toiduenergia ning 
valkude, rasvade, süsivesikute ja kiudainete sisaldus vastavalt Vabariigi 
Valitsuse 31.07.2025 määruse nr 60 § 18 lõike 2 nõuetele.
Joogivalikute osas kinnitab kool, et järgib määruse § 15 nõudeid. Mahlajooke 
pakutakse piiratud mahus ning mitte sagedamini kui kord nädalas. Samuti on 
kool viimase aasta jooksul vähendanud lisatud suhkru kasutamist ning jälgib 
§ 13 suhkru koguste regulatsiooni.
Alates 2025. aasta sügisest on kool rakendanud mitmeid muudatusi, sealhulgas 
vähendanud soola, suhkru ja piima koguseid toitudes. Moosi ja mahlajookide 
kasutamist on oluliselt vähendatud ning suund on nende asendamisel 
marjadega. Kala pakkumine on mitmekesistunud ning kooli hinnangul on lastel 
selle vastu hea vastuvõtt.
Kool rõhutab, et nende eesmärk on pakkuda lastele tervislikku, 
tasakaalustatud ja maitsvat toitu, vähendades samal ajal toidujäätmeid. 
Samuti märgib kool, et 2025. aastal pälviti KOOLIRESTO tunnustus, millele 
eelnes põhjalik kontroll, mis kinnitab toitlustuse head taset.
Vallavalitsus hindab lapsevanema tagasisidet ning peab oluliseks, et 
toitlustus vastaks kõigile kehtestatud nõuetele ning oleks läbipaistev. 
Jälgime olukorda ning teeme kooliga koostööd, et tagada nõuete täitmine ja 
lapsevanemate parem informeeritus.

Ruth Lippus
Rapla Vallavalitsus
haridus-ja kultuuriosakonna juht
  <http://email.mg.rapla.ee/o/eJxEzjFuwzAMQNHTWFsNiqRIa9AQtB2y9gZESCUG4iawhZy_KDp0__h4p-15e-z2FXcb4ecR2_mjZYAqJSdv5II5RcuqSloEMN0adLqQgnZyZmLUXEu_0OKVSxGQtDYEFGBcckZhnEkyLwBQyZW4x8SwXefdnnebI9IWx2HXeFu9TfSOs4iFa6nS7cKusbjbxGB_1rkiTfSZ9rZ-98fEMGJ_rUfYFuP3NtrpP0yvhj8BAAD__zAxQUg>