Subject: Re: Küsimused Äriregistri andepunktide kohta
From: "Aleksandr Kolesnikov" <[email-masked]>
To: "Hedi Stenman - RIK" <[email-masked]>, "Martin Ustaal" <[email-masked]>, "Markus Herman Tiik" <[email-masked]>
Date: Mon, 31 Aug 2026 15:43:36 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Aleksandr

Tänan kiiruse vastuse  eest.

Saadan juhatuse liikme poolt digitaalselt allkirjastatuna avaldus.

Tervitades,

Aleksandr

On Fri, Aug 28, 2026 at 4:13 PM Hedi Stenman - RIK <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere Aleksandr

Tänan kirja eest.

Olin eelmisel nädalal veel puhkusel ja seetõttu on vastamine natukene aega 
võtnud.

Kinnistusraamatuseaduse (KRS) § 74 lõige 4² loetleb ära isikud, kellel on 
õigus kinnistusraamatust  pärida andmeid füüsilise isiku nime ja isikukoodi 
alusel.

Nimetatud õigus laieneb ka Esto AS-le kui krediidiandjale.

Füüsilise isiku järgi otsingu avamiseks palume saata vastavasisuline avaldus 
juhatuse liikme poolt digitaalselt allkirjastatuna.

Võite avalduse saata otse mulle.

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Hedi Stenman
kliendihaldur
Klienditoe tiim
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252> 
<http://www.instagram.com/rikikad> 
<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>
     www.rik.ee <https://www.rik.ee>

From: Aleksandr Kolesnikov <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, August 28, 2026 10:30 AM
To: Hedi Stenman - RIK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: Küsimused Äriregistri andepunktide kohta

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Hedi

Loodan, et Teil läheb hästi.

Soovin sõbralikult meelde tuletada oma varasemat kirja, millele ma ei ole 
veel vastust saanud. Mõistan, et Teil võib olla olnud kiire, kuid oleksin 
tänulik, kui saaksite võimalusel anda mulle lühikese tagasiside või ülevaate 
hetkeseisust.

Palun andke teada, kui vajate minu poolt täiendavat informatsiooni.

Tänan Teid ette ning jään Teie vastust ootama.

Lugupidamisega
Aleksandr

---------- Forwarded message ---------
From: Aleksandr Kolesnikov <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Wed, Aug 19, 2026 at 1:38 PM
Subject: Fwd: Küsimused Äriregistri andepunktide kohta
To: Hedi Stenman - RIK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Markus Herman Tiik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
Martin Ustaal <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere Heidi,

Oleme hiljuti käivitanud B2B projekti, mille underwriting’u protsessi üheks 
osaks on kinnistusraamatu andmete kontroll.

Praegu kasutame kahte eraldi kontrolli:

*	ettevõttega seotud kinnisvara kontroll, mille abil kontrollime, kas 
ettevõtte nimele on registreeritud kinnisvara – see toimib korrektselt;
*	käendaja kui füüsilise isikuga seotud kinnisvara kontroll.

Teise kontrolli puhul saame hetkel veateate:

„Füüsilise isikute otsimine keelatud. Teenusega saab otsida vaid juriidilisi 
isikuid.“

Meie arusaama kohaselt on ettevõtetel teatud tingimustel võimalik saada 
juurdepääs teenusele „Isiku kinnistud“, mis võimaldab kontrollida füüsilise 
isikuga seotud kinnistusraamatu andmeid.

Kas saaksite palun üle vaadata meie praegused juurdepääsuõigused ning anda 
teada, kas meil on võimalik saada vastav ligipääs?

Soovime rõhutada, et kasutaksime neid andmeid üksnes underwriting’u ehk 
krediidiriski hindamise eesmärgil B2B finantseerimisprotsessi raames.

Vajadusel saame täiendavalt kirjeldada meie kasutusjuhtu, protsessi ning 
andmete töötlemise eesmärki.

Ette tänades

Parimate soovidega
Aleksandr

---------- Forwarded message ---------
From: Markus Herman Tiik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Tue, Aug 18, 2026 at 12:23 PM
Subject: Fwd: Küsimused Äriregistri andepunktide kohta
To: Aleksandr Kolesnikov <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere

E-kinnistusraamatus on võimalik kasutada nelja XML teenust, kirjeldused koos 
hindadega on leitavad siit 
<https://www.rik.ee/et/e-kinnistusraamat/e-kinnistusraamatu-portaal/xml-teenus> 
XML teenus | Registrite ja Infosüsteemide Keskus

Kinnistusraamatu XML teenuseid saab kasutada samuti iga kehtiva kasutajanime 
ja parooliga.

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Hedi Stenman
Kliendihaldur
Klienditoe tiim
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252> 
<http://www.instagram.com/rikikad> 
<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>
     www.rik.ee <https://www.rik.ee>

From: Markus Herman Tiik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 22, 2026 4:32 PM
To: Hedi Stenman - RIK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Oliver Molder <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Mikk 
Metsa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Küsimused Äriregistri andepunktide kohta

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Hedi

ESTO AS sooviks pärida infot ka E-kinnistusraamatust. Mida on vaja ESTO 
poolt, et saaksime vajaminevad credentialid, et päringuid läbi API hakata 
tegema?

Head

Markus

On Fri, Apr 17, 2026 at 10:04 AM Hedi Stenman - RIK <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere

Esto AS-l on olemas kehtiv leping e-äriregistri API teenuste kasutamiseks.

Lives saab API-t kasutada iga kehtiva kasutajanime ja parooliga.

Esto AS lepingu administraatorkasutaja on Mikk Metsa, kes saab 
kasutajakontosid hallata.

e-Äriregistri  avaandmete API teenused on tasuta 
<https://avaandmed.ariregister.rik.ee/et/ariregistri-avaandmete-api/api-teenuste-tutvustus> 
API teenuste tutvustus | e-äriregistri avaandmed

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Hedi Stenman
Kliendihaldur
Klienditoe tiim
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252> 
<http://www.instagram.com/rikikad> 
<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>
     www.rik.ee <https://www.rik.ee>

From: Markus Herman Tiik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 15, 2026 5:45 PM
To: Hedi Stenman - RIK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Küsimused Äriregistri andepunktide kohta

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hei Hedi

Oleme oma edusammudega seal, et me sooviks Äriregistri LIVE datat hakata 
pärima. Mis selleks vaja on ja milline on hinnastus?

Head

Markus Tiik

On Wed, Apr 8, 2026 at 12:44 PM Hedi Stenman - RIK <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere

Kui kasutate API päringut arireg.majandusaastaAruanneteKirjed_v1 siis seal 
saate sisendisse anda ettevõtte registrikoodi, aruande aasta ning aruande 
liigi. Nt  14 - bilanss (alates 2009 XBRLis esitatud aruannete puhul 
kasutuses)

Ettevõtja majandusaasta aruannete päring | e-äriregistri avaandmed 
<https://avaandmed.ariregister.rik.ee/et/ariregistri-avaandmete-api/ettevotja-majandusaasta-aruannete-paring>

Kui Teil on mingi konkreetne näide, siis selle põhjal on ehk lihtsam 
selgitada.

Ise saate testida kasutades äriregistri demokeskkonda:

https://demo-ariregxmlv6.rik.ee <https://demo-ariregxmlv6.rik.ee/>
Kasutajanimi: TESTAPI

parool: gEgi9qspLpdQeIGP8RniC1pqipRLR4fI

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Hedi Stenman
Kliendihaldur
Klienditoe tiim
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252> 
<http://www.instagram.com/rikikad> 
<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>
     www.rik.ee <https://www.rik.ee>

From: Markus Herman Tiik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 7, 2026 4:58 PM
To: Hedi Stenman - RIK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Küsimused Äriregistri andepunktide kohta

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Hedi

Kas saaksid anda mulle step-by-step juhendi, kust leian näited, mis katavad 
andmeväljad:

* omakapital

* käibevara

* põhivara

* lühiajalised kohustused

* pikaajalised kohustused

Head

Markus Tiik

On Tue, Mar 31, 2026 at 9:01 AM Hedi Stenman - RIK <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere

Need on bilansi näitajad.

Samad andmed saate kätte ka allalaaditavatest aruandlusandmetest (aruannete 
põhinäitajad)
Avaandmete allalaadimine | e-äriregistri avaandmed 
<https://avaandmed.ariregister.rik.ee/et/avaandmete-allalaadimine>

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Hedi Stenman
Kliendihaldur
Klienditoe tiim
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252> 
<http://www.instagram.com/rikikad> 
<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>
     www.rik.ee <https://www.rik.ee>

From: Markus Herman Tiik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 30, 2026 6:00 PM
To: Hedi Stenman - RIK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Küsimused Äriregistri andepunktide kohta

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Hedi

Kirjutan ESTO AS'ist. Kas oskad öelda, kas äriregistri mõnest raportist on 
mul võimalik leida järgnevad andmeväljad:

*	omakapital
*	käibevara
*	põhivara
*	lühiajalised kohustused
*	pikaajalised kohustused

Hetkel otsisin vajaminevaid andmepunkte siit: 
https://avaandmed.ariregister.rik.ee/et/ariregistri-avaandmete-api/ettevotja-majandusaasta-aruannete-paring

Head

Markus Tiik

Credit Operations Lead @ESTO