Subject: TEABENÕUE - Seoses mittemeditsiiniliste töötervishoiuteenuse pakkujate registreerimisega
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Sat, 22 Mar 2025 21:46:41 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Soovime teada, kas mittemeditsiinilised töötervishoiuteenuse pakkujad (nt 
ergonoomid ja tööhügieenikud), kes pakuvad riskianalüüsi koostamise teenust 
ettevõtetele, peavad end registreerima mõnes riiklikus registris. Alates 
01.01.2023 jõustunud Tervise- ja tööministri määruses nr 87 
„Töötervishoiuteenuse osutamise kord“ ei ole enam eraldi määratletud 
ergonoomi ja tööhügieeniku ametikohti. Samas on teada, et Terviseamet peab 
tervishoiutöötajate riiklikku registrit, kuhu kantakse töötervishoiuarstid 
ja töötervishoiuõed. Kuid pole selge, kas mittemeditsiinilised 
töötervishoiuteenuse osutajad, nagu ergonoomid ja tööhügieenikud, peavad end 
eraldi registreerima.

Konkreetsemad küsimused:

1.	Kas mittemeditsiinilised töötervishoiuteenuse pakkujad (nt ergonoomid, 
tööhügieenikud), kes koostavad riskianalüüse, peavad end registreerima? Kui 
jah, siis millises registris ja milliste nõuete alusel?
2.	Milliste õigusaktide alusel oli varem selline registreerimiskohustus 
kehtestatud? Palun viidata varasematele kehtinud seadustele või määrustele.
3.	Milliste õigusaktide muudatustega registreerimiskohustus eemaldati (kui 
see enam ei kehti)? Palun viidata kehtivatele seadustele või määrustele, mis 
reguleerivad

Palume ka viidet kehtivatele õigusaktidele ja varasematele 
regulatsioonidele, et paremini mõista, millised nõuded kehtivad hetkel ja 
millised kehtisid enne muudatusi.

Lugupidamisega,
Jaana Vunukainen

MTÜ Eesti Töökeskkonnaspetsialistide Nõukoda